Aihe: Kertokaapa Big Muff Pi:stä
1
2N3904
16.04.2003 13:51:22
Käsittääkseni Big Muff Pi on jollain lailla "legendaarinen" laatikko. Niinpä rakentelin sellaisen Generalguitargadgetin ohjeiden mukaan (http://www.generalguitargadgets.com/v2/).

Vehkeestä lähti tolkuton ampiaissärö, josta minulle tuli etäisesti mieleen Gary Moore ja Nylon Beatin "Anna mulle" -kappaleen soundit. Rapeampia soundeja ei löytynyt lainkaan, särö oli melkeinpä yhtä läpitunkeva sustain-potikan laidasta laitaan. Jäinkin miettimään, että ketkä ja minkä tyylisessä musiikissa ovat tätä käyttäneet ja legendan synnyttäneet? Käyttääkö teistä joku Big Muffia? Mihin?

Tuossa alempana "Santana soundit??" -threadissa tituleerattiin Carlosta Big Muffin käyttäjäksi. Tietääkö kukaan millä Santanan levyllä (tai jonkun muun levyllä, kenen?) voi kuulla Big Muffia?
pwallin
16.04.2003 14:46:46

Näin alkuun totean että nämä uudet versiot eivät ole yhtä erottelevia kuin mun vintage versio. Muffi on itselleni kätevä silloin kun haluan "särmää" soundiin. Riippuu mitä muita säröjä tai esim. EQ:ta laitat ketjuun mukaan. Tulee jykevä ja rouskuttava särö joka ei jätä kylmäksi koskaan. Mutta ei sovi aivan kaikkien laitteiden kanssa yhteen, joten siinä varmaan sun ongelma.
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
monotone
16.04.2003 15:47:59

Itse en mistään fuzzista ole koskaan sellaisenaan oikein käyttökelpoista soundia löytänyt, mutta juuri esmes overdriven edessä säästeliäästi käytettynä fuzzilla saa aikaan hyviä vivahteita. Ihan hienovaraisella fuzz-efektillä voi saada paksunnettua soundia oikein muikeasti, tai sustainia lisää tai murinaa tai mitä vaan... Kokeilemaan! :-)
If knowledge hangs around your neck like pearls instead of chains, you are a lucky man.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)