Aihe: Mikit ottavat häiriötä monitorista & TV:stä
1
P-Nut
22.04.2003 16:42:02

Eli onko tämä normaalia ? Tätä tapahtuu varsinkin kun särö on päällä ja jompi kumpi mikki. Soitan Epiphonen Les Paul:lla..

Eli kun mikki on Treble tai Rhythm asennolla ja olen noin metrin etäisyydellä monitorista tai esim. TV:stä niin vahsitin rupeaa "hurisemaan".. Mutta jos vaihdan mikkikytkimen keskiasentoon niin tätä ei esiinny.. Onko mikeissä jotain vikaa vai onko tämä ihan normaalia ?
Von_tune
22.04.2003 16:59:27
Normaalia on, osta isompi monitori, niin voit soittaa kauempaa...
Juuso Juntunen
Fortune
22.04.2003 17:05:00
Normaalia on, osta isompi monitori, niin voit soittaa kauempaa...

Tai laita nauhoituksen alkaessa monitori pois päältä (vinkki: record-toiminnolle on yleensä jokin pikanäppäin).

TFT-näyttö ei aiheuta häiriöitä, seuraavan monitoripäivityksen yhteydessä harkitsisin moista.

Kokeile myös istua/seisoa eri kulmassa häiriölähteeseen nähden, voi auttaa.
Kaupallisuus on ihkua!
www.anttischroderus.com
p130
22.04.2003 17:07:59

Suojausta voi varmasti Epissäkin parantaa, ohjeita löytyy ainakin http://www.kinman.com/html/toneWorkshop/perfectGuitar.htm#shielding , ainakin häiriöt vähenee. Jossakin olen paremmankin (yksityiskohtaisemman) ohjeen nähnyt mutta en pikaisella googlauksella löytänut...
superfly
22.04.2003 17:37:41
Mulla ainakin auttoi kun otin 5 metrin päässä olevan tv:n pois päältä. Ja tuo auttoi myös tuo Fortunen mainitsema kulman vaihto, mulla riitti kun käänsin miestä noin 45 astetta poispäin monitorista.
Hammer Of The Gods
22.04.2003 21:59:37
Tavan telkkari muuten aiheuttaa paljon enemmän häröä, kuin tavallinen tietsikan näyttö. Huomasin tossa äsken äänitellessä...
Mitä helpommin, sitä helpommin!
Keppi
23.04.2003 09:19:00
Eli kun mikki on Treble tai Rhythm asennolla ja olen noin metrin etäisyydellä monitorista tai esim. TV:stä niin vahsitin rupeaa "hurisemaan".. Mutta jos vaihdan mikkikytkimen keskiasentoon niin tätä ei esiinny.. Onko mikeissä jotain vikaa vai onko tämä ihan normaalia ?

Mitenkäs tossa Epikassa onkaan noi mikit kytketty? Onkos niissä humpparinpuolitus mahdollisuutta? Jos on, niin se varmaan selittäs ton ongelman, ett miks ei häiriöi keskiasennossa ja muuten kyllä...mutta jos kyseessä on ihan humppari?
Juuup!
P-Nut
23.04.2003 15:34:48

Humpparin puolituksesta en tiedä, normaalit humpparit tuossa kuitenkin on ja perus 3-vaihde kytkin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)