Aihe: Sanokaas hyviä kiinteätallaisia kitaroita muitakin kuin Les Paul
1
hanipai
25.04.2003 17:55:25
Haluaisin ehdottomasti kiinteätallaisen, mutta en tiedä vielä minkä. Auttakaapa mua ja sanokaa vaikka ihan merkki ja malli, joka teitä on miellyttänyt hintaluokassa 400e-600e käytettynä.
Dumb
25.04.2003 17:57:08

Ibanez RG-sarjan 1:seen päättyvät mallit ovat kiinteätallaisia. Myös telecasterit ovat kiinteätallaisia melkein minkä tahansa ei-kiinteän tallan saa "lukittua" aika helposti.
hanipai
25.04.2003 18:03:14
Ibanez RG-sarjan 1:seen päättyvät mallit ovat kiinteätallaisia. Myös telecasterit ovat kiinteätallaisia melkein minkä tahansa ei-kiinteän tallan saa "lukittua" aika helposti.

En viitsi maksaa floikasta lukitakseni sen. Meinaat varmaan stratotyyppistä tallaa lukittavaksi.
Dumb
25.04.2003 18:22:13

Meinaat varmaan stratotyyppistä tallaa lukittavaksi.

Niitä just. Jousellisissa malleissa lukitus on erittäin helppoa, mutta esim. tossa Jag-Stangissa (jossa on Mustang-tyylinen talla) se vaatii tallasysteemin irroittamista ja niiden jousien poistamista ja korvaamista jollain muulla.
J-PPP
25.04.2003 18:30:11
Vaikkapa Hamerilta löytyy, esim. toi Kitarapajan kappale menee just budjettiin.

http://www.kitarapaja.com/pics/hamspc932.jpg

SG, Explorer ja Flying V tietty kanssa. Stratoja saa myös kiinteätallaisina.
"Gimme a whiskey, ginger ale on the side...and don't be stingy, baby."
hanipai
25.04.2003 19:18:38
Vaikkapa Hamerilta löytyy, esim. toi Kitarapajan kappale menee just budjettiin.

http://www.kitarapaja.com/pics/hamspc932.jpg

SG, Explorer ja Flying V tietty kanssa. Stratoja saa myös kiinteätallaisina.

Mites se lukitaan se talla noissa fenkuissa. Mulla on yks tosi painava stratotyypinen skitta, joten voisin hankkia jonkin muun, kuin straton.
Dumb
25.04.2003 19:21:49

Mites se lukitaan se talla noissa fenkuissa.

Kysymysmerkin käyttö on muuten ihan suositeltavaa, ei pahalla. 8-)

Oman stratoni tallan olen lukinnut pistämällä taakse täydet viisi jousta ja kiristämällä vielä niitä tallapalojen edessö olevia ruuveja.
hanipai
25.04.2003 19:29:14

Kysymysmerkin käyttö on muuten ihan suositeltavaa, ei pahalla. 8-)

Olinpa huolimaton :)
hanipai
26.04.2003 21:04:22 (muokattu 26.04.2003 21:04:40)
Kävin tossa tänään testaileen kepukoita ja tuntu kaikki sopivan käteen :) Mulla on niin isokäsi ja pitkät sormet, että seiskakielinenkään ei tuottanut vaikeuksia. En kylläkään siitä niin kovin viehättänyt. Les PAulissa otti päähän se, että siinä on niin vaikea päästä korkeisiin ääniin käsiksi. Tykkäsin Ibanezin Ergodyne skitasta, onkos kommentteja? Ei Les Paulkaan huonolta muuten vaikuttanut. Eipä toi kepukkakierros auttanut päätöstäni, paitsi että aattelin että kyllä floikankin vois ostaa:)
A. Järvinen
27.04.2003 12:14:40
Les PAulissa otti päähän se, että siinä on niin vaikea päästä korkeisiin ääniin käsiksi.

Sen takia on olemassa SG :).
Kohokas
27.04.2003 16:48:02
Les PAulissa otti päähän se, että siinä on niin vaikea päästä korkeisiin ääniin käsiksi.

Pyh pyh. Parin viikon soittelun jälkeen ylänauhoilta soittelu luonnistuu aivan normaalisti. Oppii siinä samalla venyttämään sormiakin vähän paremmin(?).
hanipai
27.04.2003 17:36:54

Pyh pyh. Parin viikon soittelun jälkeen ylänauhoilta soittelu luonnistuu aivan normaalisti. Oppii siinä samalla venyttämään sormiakin vähän paremmin(?).

Juu uskon sen.
Tompsi
27.04.2003 17:48:34

Sniff, minulta ei onnistunut... vaihdoin kitaraa.
BaariMikko
27.04.2003 17:51:19

Sen takia on olemassa SG :).

Juuri olin sanomassa :)
I'll follow the sun...
Prowleri
28.04.2003 04:27:58 (muokattu 28.04.2003 04:32:18)
Kokeileppas puoliakustisia, esim. ohuemmalla rungolla olevia Gibson 335-kopioita on usealla merkillä. Niissä on yleensä kiinteä talla, ja kaulakin on aika leveä joka saattaisi isokäpäläiselle olla mukava. Tykkäsin varsinkin Tokain 335-kloonista, muistaakseni n. 600e uutena, kun paria kävin testailemassa.

Ergodyne-Ibanezeista senverta että bassomaailmassa kun kaikki tekniikka on edellä kitaramaailmaa niin noita komposiitti- ja Ibanezinkin käyttämää luthiitti-runkoista näkee enemmän kuin kitarapuolella. Yleinen käsitys aiheesta tuntuu olevan että ei se luthiitti kitaraa pilaa, jos ei kitara itse.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
jPekka
28.04.2003 09:38:20

Oman stratoni tallan olen lukinnut pistämällä taakse täydet viisi jousta ja kiristämällä vielä niitä tallapalojen edessö olevia ruuveja.

Käy se noinkin. Kun vaihdoin omaan Stratooni Hipshotin Trilogy-tallan, niin veto kasvoi niin paljon kovemmaksi että oli pakko tunkea puupalikka sen tallan pohjaosan (sen, missä joset ovat kiinni) ja lankun väliin kiilaksi.

Stratoistahan on tietysti niistäkin kiinteätallaisia versioita. Tunnetaan tuolla lontoonmurteella nimellä "hardtail".

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)