Aihe: Marshall vahvistimista. 1 | |
---|---|
![]() 17.07.2003 21:25:21 | |
Lyhyesti ja ytimettömästi: Kumpi mahtaisi olla parempi vahvistin: Marshall 2000 AVT 275 vai Marshall VS100r? Ensimmäistä olisi tarjottuna 500 euroon ja jälkimmäistä 370 euroon käytettynä. Olen tällä hetkellä jälkimmäisen kannalla, mutta olisi ihan kiva lueskella mielipiteitä. Hinta/Laatu? | |
![]() 17.07.2003 22:20:25 | |
Tuo VS100:nen on kaiketi sitä paljon haukuttua keskimmäistä valvestate-sarjaa. Sellaista en ihan heti ostaisi (enää). Noita ATV-sarjan vahvistimia on kehuttu paljon enemmän, joten jos noista pitäisi pakosti valita niin päätyisin ATV:n kannalle. | |
![]() 17.07.2003 23:08:00 (muokattu 17.07.2003 23:20:25) | |
VS -sarjan vahvistimien soundilla on paha tapa mennä karmeaksi korvia repiväksi rääkymiseksi suurehkoa äänenvoimakkuutta käytettäessä, jonka vuoksi ne toimivat paremmin lähinnä kotona kuin bänditreeneissä. AVT -sarjan vahvareissa tätä ongelmaa ei käsittääkseni ole. Itse olen testannut 50 wattisen AVT:n kaupassa pienehköllä volumella (les paulilla ja rokkisoundeilla), ja täytyy myötää, että tykkäsin todella paljon. Lukemieni arvostelujen perusteella AVT:n ääni ei lujaa soitettaessa mene ruvelle kuten transistorivahvistimissa normaalisti. Ainakaan yhtä helposti. VS100r edustaa vanhaa tekniikkaa, AVT 275 edustaa uudempaa (=parempaa) tekniikkaa. Osta siis mieluummin AVT, jos kykenet taipumaan tuohon 500 euroon. AVT 275:ssa näyttäisi olevan kaksi 12" kajaria ja paljon enemmän nappuloitakin :-) Käypä vielä katsomassa kummankin värkin arvostelut Harmony Centralista: http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Marshall/ Parasta tietysti olisi jos voisit itse testata vahvistimet omia korviasi käyttäen, mutta tuolta saat jo jonkilaista käsitystä. P.S. Perkeles, nyt alkoi itselläkin tehdä mieli tuota AVT:ta! EDIT: korjasin vakavan asiavirheen | |
![]() 18.07.2003 09:36:02 | |
VS -sarjan vahvistimien soundilla on paha tapa mennä karmeaksi korvia repiväksi rääkymiseksi suurehkoa äänenvoimakkuutta käytettäessä, jonka vuoksi ne toimivat paremmin lähinnä kotona kuin bänditreeneissä. Totta. Itselläni oli vuosia käytössä juuri tuo VS100R-combo. Kieltämättä sillä soittelee ihan mukavasti kotioloissa hiljempaa. Hevikin menee bänditreeneissä korvatulpat päässä, kun tulpat vaimentavat mukavasti niitä pahimpia sirkkelitaajuuksia joita tuo sisuksistaan tunkee. Keikkaoloissa tuosta saa jotain aikaiseksi mikitettynä PA:n kautta, mutta ei sitä suoraan yleisölle kehtaa suunnata. Lähtee eturiviltä paikat hampaista. Muistaakseni soundi oli kylläkin pehmeämpi lisäkaapin kanssa kuin pelkällä combolla, mutta en muista kovin tarkkaan, eikä tätä tullut testailtua kovin paljon. Crunch-soundithan tuossa taas ovat aika onnettomat. Särökanavia on kaksi ja näillä on yhteiset EQ:t. Tästä syystä toinen kanava oli omasta mielestäni aina jokseenkin käyttökelvoton koska EQ-säätöjä ei vain saanut sopimaan molempiin. Clean-kanava on... no, sanotaan että puhdas. Aika mitäänsanomaton. Itse käytin Valvestateani suuren osan ajasta niin että soitin puhtaaseen kanavaan multiefektipedaalilla. Jostain syystä tyypillinen tapa kytkeä efektilaite suoraan efektiluupin paluuseen ei soundannut mieleiseltäni. Olin aikanaan erittäin tyytyväinen kun pääsin eroon tuosta ja siirryin parempiin kamoihin. Toisaalta korva tietysti kehittyy vuosien aikana. Ei pidä unohtaa että tuosta vahvistimesta oli kyllä iloa vuosikausia ja vasta loppuaikoina soundi alkoi ottaa päähän. Ja ainakin uskaltaisin väittää että nuo Valvestatet ovat hemmetin luotettavia vahvistimia. Mutta kannattaa miettiä AVT:tä. Noita olisi kyllä hyvä päästä testaamaan kunnon volumella, koska bändisoittoonhan vahvistinta varmaankin olet hankkimassa. OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)