Aihe: Multiefekti yösoitteluun? 1 | |
---|---|
![]() 28.08.2003 13:11:20 | |
Olen joutunut käytännön syistä ajoittamaan soittelun yöaikaan. En nimittäin saa muuten kunnon fiilistä.. ;) Ongelmana on se, etten enää jaksa soittaa sähkistä akustisesti (kerrostalo, kiitos kysymästä) ja vahvarin kuulokeliitännästä tulee varsin surkean kuuloista pörinää pihalle. Olen ajatellut multiefektin hankkimista, siitähän saisi _kohtuullisen_ hevisärön kuulokkeisiinkin ja ei tarvisi kuunnella pelkkää näpläilyä. Mitä suosittelette? En ole kauhea välineurheilija, ja kaikkihan haukkuvat Zoomin kuitenkin, samoin V-Ampin mallinnukset etc. ;), mutta millä hinnalla saisi jo kohtuullista soittomukavuutta? Esim. Yammun DG Stomp on jo niin hintava että vaikka olisi hyväkin, en taida raaskia laittaa semmoista. Kertokaapa kokemuksianne. | |
![]() 28.08.2003 13:13:48 | |
V-amp on loistava hintaisekseen. Ei ole oikein kilpakumppania siinä hintaluokassa. Jos pelkkään yösoitteluun haluat ja kompaktin, niin koeta Korgin Pandora's Boxia (siitäkin on kai eri malleja), se sopii vaikka kainaloon selällään sängyllä soitellessa ja on yllättävän hyvän kuuloinen. Sitähän ne Vai, Satriani ja Petruccikin käyttävät hotellihuoneissaan (yeah right, mutta mainoksessa pönöttävät ainakin :) | |
![]() 28.08.2003 13:22:42 | |
Sitähän ne Vai, Satriani ja Petruccikin käyttävät hotellihuoneissaan (yeah right, mutta mainoksessa pönöttävät ainakin :) Ai niin joo ;) Ja Joehan käyttää sitä lentoasemillakin. Taidanpa lähteä joku päivä katselemaan noita. Saundeilla ehkä nauhoitteleekin hätätilassa, jos ei jaksa vahvaria mikitellä etc. ? | |
![]() 28.08.2003 13:29:22 | |
Saundeilla ehkä nauhoitteleekin hätätilassa, jos ei jaksa vahvaria mikitellä etc. ? Kelvosti äänittää, olen kuullut yhden demon joka on kokonaan Pandoran läpi vedetty eikä kyllä ollut paskempi yhtään. | |
![]() 28.08.2003 13:30:26 | |
Muista hyvät kuulokkeet! Vitusti säröä Perkele!! | |
![]() 28.08.2003 13:52:30 | |
Kelvosti äänittää, olen kuullut yhden demon joka on kokonaan Pandoran läpi vedetty eikä kyllä ollut paskempi yhtään. Niin, Pandorastahan on olemassa myös se tallentava malli, jossa on myös rytmikonehärpätintä mukana. Pelkästään sillä tehdyn demobiisin on itse Vai tehnyt levitettäväksi eikä yhtään pahalta kuulosta. Ja kun verme toimii pattereillakin, on vakavassa harkinnassa sellaisen ostaminen ensi kesään mennessä. Mökillä olisi kiva soitella ja vaikka tallentaakin luomuksiaan. | |
![]() 28.08.2003 13:56:43 | |
Muista hyvät kuulokkeet! No toki. Sennheiser (sehr scheisser) tahi AKG riittänee? ;) Jatketaanpas vielä kun on tietäjiä paikalla: mitä olette noiden efekteistä mieltä, niillä nyt ei ole suurempaa merkitystä mutta ihan mielenkiinnosta? | |
![]() 28.08.2003 14:13:55 | |
Joo tuo zoomi pitääkin haukkua. Monta kertaa olen 505:llä tota yösoittelua harrastanut, ja tolla ei tule kuin paha mieli. Säröt ovat niin suhisevia ja muovisia ja muuta. Ei totakaan kehtaa muuten käyttää paitsi johonkin pieniin effekteihin ja kaikuihin. Joo | |
![]() 28.08.2003 14:15:58 (muokattu 10.12.2003 10:52:30) | |
.................. | |
![]() 28.08.2003 14:47:24 | |
Kelvosti äänittää, olen kuullut yhden demon joka on kokonaan Pandoran läpi vedetty eikä kyllä ollut paskempi yhtään. En silti suosittelisi. En ole kylläkään V-Ampia (tai V-Amp 2:sta) kuullut livenä, mutta silti. Paitsi jos tarvii niin kompaktiin kokoon menevän laitteen eli matkalaukussa haluaa kuskata. Nimim. Ex-käyttäjä | |
![]() 28.08.2003 15:32:37 | |
Joo tuo zoomi pitääkin haukkua. Itselläni oli Zoomin GM200, se halpismallintava, eikä se nyt niin huono ollut. Soittelisin sillä vieläkin, ellei vastaan olisi kävellyt Hughes & Kettnerin Cream Machine, joka ei mallinna mitään vaan on ihan oikea äänitysputkivahvistin. Puoliwattisella päättärillä, power soakilla ja kaiutinemulaattorilla. - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! | |
![]() 28.08.2003 17:11:42 | |
Itselläni on aikeissa hankkia Digitechin rp100. Rumpukone ja viritysmittari ovat isoja plussia. Lisäksi kun ostaa riittävän paskan vekottimen, ei tule mieleenkään viedä niitä treenikselle, jolloin säästyy pahoilta pettymyksiltä bändisoitossa. | |
![]() 28.08.2003 17:21:36 | |
Mulla asian ajoi Korg ax1000g. Käytettynä saa varmaan halvalla. Back to the 80's | |
![]() 28.08.2003 22:26:43 | |
onkos kellää kokemusta digitechin rp50 ,ajattelin lähinnä hevi musiikin sottamiseen tai ehottakaa jotai muuta efektiä budjetti noin 100-150€. | |
![]() 29.08.2003 09:59:28 | |
Podista saa hyvät metallisäröt. | |
![]() 29.08.2003 10:04:20 | |
Itselläni oli Zoomin GM200, se halpismallintava, eikä se nyt niin huono ollut. Soittelisin sillä vieläkin, ellei vastaan olisi kävellyt Hughes & Kettnerin Cream Machine, joka ei mallinna mitään vaan on ihan oikea äänitysputkivahvistin. Puoliwattisella päättärillä, power soakilla ja kaiutinemulaattorilla. Omistan myös tuon GM200:n, eikä se nyt ihan huono ostos ollut. Jos haluat autolastillisen hyviä ja erilaisia soundeja, niin Zoomia ei varmaan kannata harkita mutta jos pari soundia riittää, niin mikä ettei. Olen löytänyt masiinasta yhden hyvän hevisoundin, enkä ole sen jälkeen pahemmin nupikoihin koskenut. Huuto.netissä näkee noita välillä ihan taskurahalla, eli jos halvalla saat niin suosittelen yllä olevin varauksin. | |
![]() 29.08.2003 10:49:01 (muokattu 29.08.2003 10:54:47) | |
Mulla asian ajoi Korg ax1000g. Käytettynä saa varmaan halvalla. (offtopic) Itselläni on AX1500G, mutta jostain kumman syystä olen nyt laittanut vain Classic compin sekä 4x12 vintage mallinnuksen päälle ja Korgin eteen sitten H&K:n Tube Factor. Kuulostaa ihan melkeinpä hyvältä soitella noin sterkkojen läpi. Eilen kun piti pakata kamoja, niin meninkin sen sijaan vielä tuikkasee Poly Choruksen väliin ja aijai. Nannaa :)) Jos ottaa sen mallinnuksen pois, niin sitten ei soundaa miltään ja se särökin muuttuu huomattavasti kun vaihtaa kaappia. Aika veikeetä :-) (/offtopic) shitfuck inc. | |
![]() 29.08.2003 13:08:27 | |
onkos kellää kokemusta digitechin rp50 ,ajattelin lähinnä hevi musiikin sottamiseen tai ehottakaa jotai muuta efektiä budjetti noin 100-150€. Mulla on tuollainen halpis Digitech (85 eur T-kaupassa) ja käytän sitä juuri kuulokkeitten kanssa soitteluun. Muistaakseni seuraavan mallin rp100 hinta oli 138 eur, että sen budjettisi myös kestää. Heti myönnän ettei kokemusta multiefekteistä juuri ole, mutta kylläkin niistä vahvareista/efekteistä, jota tämä yrittää mallintaa. Vastuu siirtyy siis lukijalle... Boxi on aika tukeva ollakseen muovia. Paristokotelo on niin ahdas, että Harmony Centralissa joku valitti, ettei paristot mahdu. Mutta kyllä ne sinne sopii! Ilmeisesti mikä tahansa verkkolaite ei tähän käy ja oma on aika kallis, mutta paristoille luvataan 15h käyttöaikaa. Tuntuvat kyllä kestävän. Värkki on muuten Made In Usa. Odotin kyllä Kiinaa tms. Valmiina 40 presettiä ja 40 samanlaista, joista voi lähteä tekemään omia soundeja. Onhan noissa joitakin ihan suoraan hyviltä kuullostavia. Omia presettejä en vielä ole tehnyt. On tullut soitettua lähinnä noilla vahvistin mallinnuksilla ja kaappisimuloinnilla. Britti-stack kuulostaa aika mukavalta ja samoin Mesan jäljittely. Hi-gainia löytyy kyllä myös reippaasti, vaikka ei ihan omaan makuun sovikkaan. Nämä combo-mallinnukset ei oikein sytytä, mutta ehkä sitä on tottunut muutenkin liikaa aitoon 412-kaappiin Marshallin kanssa. Tietysti Philipsin halpis kuulokkeillakin on osuutta asiaan. Kohinasalpa toimii asiallisesti ja syystäkin, sillä taustakohinaa kyllä on. Rumpukone on iso plussa juuri harjoittelukäyttöön, samoin virityskone, jossa voi helposti vaikka pudottaa puoli askelta Hendrix/Vaughan-vireeseen. Tähän voi käsittääkseni myös kytkeä tavallisen passiivi-volumepedaalin kontolloimaan esim. wah-wahia. Mitäs muuta? Käyttö aika selväpiirteistä manuaalin mukaan. Tosin näyttö on tässä mallissa aika suppea. Ok laite minulle ja eihän tuolla hinnalla saa juuri yksittäisiä boxejaan. Kompromissejahan se on täynnä eli jos haluaa aitoa asiaa, niin suunta muualle. Tämä koskee varmaan kaikkia multiefektejä. "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)