Aihe: Suosittele flangeria!
1
MikeS
25.08.2003 18:50:02
Tere. Flangerin ostoa olen harkinnut, mutta en tiedä mistä aloittaa etsiminen. Mureata jet-saundia sekä nopeampaakin maustetta haen myräkään kitarapoppiin. Mitä flangeria itse kukin suosittelisi? Onko esim. Ibanezin FL-9 jees jees vai nou nou?

MIKKO
Swan
25.08.2003 19:06:02
Bossin BF-2 on aika hyvä peli ainakin minun korvaani. Löytyy niin kunnon Jumbojet-suhinat kuin miedommatkin flanget ja warblet.
Ota rennosti, ja olet virtuoosi - niin minäkni!
MrGuitarist
26.08.2003 11:05:00
Onko esim. Ibanezin FL-9 jees jees vai nou nou?

FL-9 on hyväsoundinen flangeri. Löytyy se perus "woosh"-efekti sekä nopea, jopa hieman uni/rotovibemäinen vatkaus. Säätövaraa on paljon eikä pedaalista oikeastaan saa edes huonoa soundia.
Insane Kane
26.08.2003 11:15:02
FL-9 on varmaan paras Flängyri mitä on, tosin itselleni kolahtaa Phaseri paremmin joten en niinkään tykänny tuon soundista.
Vitusti säröä Perkele!!
JLM
26.08.2003 11:37:05

Rahapussin laihduttamiseen suosittelen Electro-Harmonixin Deluxe Electric Mistressiä.
MikeS
26.08.2003 15:04:10
Moi ja kiitos kommenteista! Lisääkin saa pistää ideoita tok.

Onko kellään kokemusta; saako tuota Ibanizin FL-9:ää Suomesta millään ilveellä ja maksaako miljaaaaardeja?

MIKKO
MrGuitarist
26.08.2003 15:20:19
Onko kellään kokemusta; saako tuota Ibanizin FL-9:ää Suomesta millään ilveellä ja maksaako miljaaaaardeja?

Kannattaa kyttäillä esim. m.netin toria, custom-soundsin sekä kitarapajan kotisivuja. Toisinaan niitä näkyy käytettynä mm. noissa. Uutenahan tuota ei enää saa, paitsi sitä Maxonin uusintapainosta. Omani ostin paikallisesta musakaupasta 30 euron hintaan.

www.custom-sounds.com
www.kitarapaja.com
Jucciz
26.08.2003 15:23:41
Kyllä minäkin ennemmin phaseria suosittelisin. Flangeria kutsun "tylsäksi phaseriksi". Chorus on puolestaan "tylsä flanger". Phaserissa on sentään otetta ja jonkinlaista persoonaa. Oikeanlaisen särön kanssa phaserilla saa aikaan melkeinpä lesliemäisen efektin. Miettikää sitä.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Dumb
26.08.2003 15:57:37

DOD FX75C Stereo Flanger kannattaa myös testata, jos on mahdollisuus.
esko
26.08.2003 16:27:51
niin. Kyllä sitä phaseria kannattaa harkita.
MikeS
26.08.2003 17:12:09
Mitä mitä mitä flangerin vastainen rintama?! Kertokaapas lisää siitä miksi phaser olisi järkevämpi ostos.

Olenko aivan hakoteillä jos oletan, että phaserilla saa tavallaan 'wah-tyylisen' efektin, jossa ikäänkuin wahia käänneltäisiin kiinni ja auki? Vaiko mitäkö? En nimenomaan tarvitse tuollaista vaan sitä tunnelimaista jet-saundia.

Millaisia efektejä phaserilla saa ja flangerilla puolestaan ei?
Ja saako flangerilla jotain mitä phaserilla ei?

MIKKO
Fortune
26.08.2003 17:12:57
Kyllä minäkin ennemmin phaseria suosittelisin. Flangeria kutsun "tylsäksi phaseriksi". Chorus on puolestaan "tylsä flanger". Phaserissa on sentään otetta ja jonkinlaista persoonaa. Oikeanlaisen särön kanssa phaserilla saa aikaan melkeinpä lesliemäisen efektin. Miettikää sitä.

Kaikki pitää olla. Piste.
"Raha ei tee onnelliseksi,
mutta kitarat tekevät"
-SamuelD
STÖRbÄ-mon
09.09.2003 12:22:02
Iban FL-9 on paras flangeri mil oon koskaan soittanu. Bossin BF-2 on ihan kelpo vemputin mut se ei kuitenkaan saundaa läheskään yht hyvältä ku FL-9. Bossin BF-3 on monipuolisin flangeri mitä oon koskaan kokeillu, mut monipuolisuus on myös syöny soundia, eli pedaali ei kuulosta läheskään niin hyvältä.
Jos jotain pitää suositella niin FL-9 on mun valinta! :)
BaariMikko
09.09.2003 15:26:43 (muokattu 09.09.2003 15:30:45)

Turha jauhamista täälläkin vaikka kuinka paljon. Jos ei itse satu pitämään flangerista(tai choruksesta), niin olkoon sitten niin, mutta kyseessä on kuitenkin aivan eri efekti kuin phaser.

EDIT: FL-9 näyttäisi olevan Custom-Soundsilla 120e.
"I'm a talkkari, honey, and you can't drink beer"
Myydään vahvistin.
jPekka
09.09.2003 15:39:59

Jos jollakulla sattuu kuleksimaan nurkissa käyttämättömänä Bossin HF-2 HiBand Flanger niin saattaisin ainakin minä olla kiinnostunut. Omistin tuollaisen joskus mutta menin myymään.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)