Aihe: Squier, Yamaha vai mikä? 1 | |
---|---|
![]() 01.10.2003 01:12:53 | |
Oon ostamassa joko Les Paul kopiota tai Stratoa. Ja onko jollain kokemuksia nimenomaan stratoista? mikä näistä merkeistä - tai muista on paras, kun budjetti on ruhtinaalliset 250e? - - - - - - Entä kuka tietää, mitä harley benton Les Paul kepillä tekee? hinta kun on 180 e ja on niiiiin kaunis. Onko niin sanotusti sulkijalihaksen tienoolta? | |
![]() 01.10.2003 09:35:55 | |
Pakollinen olisko haku mitään-huomautus!! Tosta linkistä löytyy jotain kommentteja HB kepeistä. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &o=0&x=beee5c9cc8&co=90 Tuolla 250€ budjetilla hakisin kyllä strato-kopsua. Se on halvempi tehdä kuin LP-kopsu. Jos ei postimyyntikataloogin halpistuotteet innosta niin suosittelen Yamahaa katsastamaan. Sillä on hyvän tuntuisia risuja. Insinööri kaatui heinikkoon | |
![]() 01.10.2003 11:45:08 | |
Itse juuri muutama viikko sitten soittelin kasapäin tuon hintaluokan keppejä, ja voin suositella Squierin 20th anniversary stratoa. En kylläkään päätynyt sitten itse tuohon keppiin, vaan kalliimpaan Yamahaan - johon olen muuten erittäin tyytyväinen - mutta kyllä tuo Squierin juhlamalli mielestäni kalliimmat texmex -stratot pieksee öin ja päivin, puhumattakaan muista oman hintaluokansa kepeistä. Kyseisen kaltaisen kepin löytäminen vain voi olla ongelma, sillä se on viime vuoden malli... Markun Musiikista Nurmosta/Seinäjoelta sellainen löytyi vielä pari viikkoa sitten, samoin kuin Unisoundista Vaasasta (mainosmainos). Nurmosta saanet tuon kepin siihen hintaan, että mahtuu budjettiisi :) Yamahan halvimmat Pacificat ovat kyllä kanssa ihan käypiä pelejä, mutta jos tuon Squierin juhlamallin jostain käsiisi saat, niin huomannet eron. | |
![]() 01.10.2003 13:41:31 | |
Ja jotta nyt ei aivan suolta syötettäisi, niin eikö olekin nin että tuo Squier 20th anniversaryn ero tavallliseen Squieriin on se kaiverrus, jossa lukee "Squier 20th anniversary". Jotta että: Kysymys on aika paljon mielipiteistä vaikka kuinka "asiantuntijoilta" kysyy. Itse ehdotan Yamaha Pacificaa. tai Affinity Squieria. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' | |
![]() 01.10.2003 14:15:27 | |
Ja jotta nyt ei aivan suolta syötettäisi, niin eikö olekin nin että tuo Squier 20th anniversaryn ero tavallliseen Squieriin on se kaiverrus, jossa lukee "Squier 20th anniversary". Jotta että: Kysymys on aika paljon mielipiteistä vaikka kuinka "asiantuntijoilta" kysyy. Itse ehdotan Yamaha Pacificaa. tai Affinity Squieria. Noh, sitten olivat ne Anniversaryt vain parempia yksilöitä kuin tavalliset standardit... myyjäkin valehteli rautapalikoiden olevan hivenen parempia, taisi mikeistäkin jotain mainita, mutta minä soittelin vain akustisesti. Eri tehtaaltakin - jopa kokonaan eri maasta - taisivat tulla. Uuh. Standard (=anniversary :) Squierissa on joka tapauksessa parempi ja laadukkaampi talla kuin halppis-Pacificassa. Squierissa se on wilkinson vs100 tyylinen (tai jotain, en minä niiden nimiä tiedä, mutta tyyli on sama), kun Pacificassa on "vintage"tyylinen stratotalla, ilman kielien uria. Samankaltainen "vintage" -malli on muistaakseni Squierin Affinity stratoissa (saattoi tosin olla urat, mutta ei se vireen pysymisessä näkynyt). Ja samanlainen "vintage" -talla ilman uria oli myös järjestään kaikissa texmex -stratoissa, en ainakaan muista yhtään, jossa sellaista ei olis ollut. Mielipidekysymys jälleen, mutta minusta se "vintage" -talla ilman uria on paska: vire pysyy 4 sekuntia, ennen kuin kultakorviini alkaa sattumaan. Ja miksi ostaa parilla sadalla Squierin Affinity strato, kun sen Standardin saa tinkaamalla kahteen ja puoleen? Mitä taas tulee Pacificaan, niin ehkä sen akustinen sointi on hivenen kirkkaampi kuin Squiereissa. En kuitenkaan maksaisi siitä Standardin hintaa, ja niissä liikkeissä joissa kävin, se maksoi jotakuinkin Standardin verran. Eri asia on, jos tilaa Saksasta. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)