barnabas 07.10.2003 16:39:32 | |
---|
Onko kellään kokomusta tämmöisistä effekteistä http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=8629d6d8216b0e30d3a96dd37be09718 Siinä esimerkkinä Danelectron Chorus, mutta kaikki muutkin saman firman effektit on samaa halpaa hintaluokkaan. Elikkä onko tämmöisestä mihinkään? Onko hyvä laatuisia, ja soundit kohallaan? Ainaskin ihan älyttömän ruma. Tietenkin jos laite on hyvä niin voishan sen laittaa ite parempiin kuoriin. |
piiroinenj 07.10.2003 18:21:15 | |
---|
Ensimmäinen pedaalini taisi olla tuo daddy overdrive. Kyllä ainaskin kestävää tekoa on ja kaipa nuo sauditkin ihan menettelee. Halpoja nuo kyllä ainakin on, mutta jos laitat muutaman kympin lisää niin saat bosseja. "Et ottanu sinappia" "Ilmota nimes" |
Sintti 07.10.2003 18:24:39 | |
---|
mutta onko niistä mihinkään?! En oo ikinä uutta skittaa ostanu, enkä osta!!! |
zorro 07.10.2003 18:26:22 | |
---|
joistaki on - joistaki ei. hyväksi on osoittautunu ainaki se tunamelt tremolo jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
askomiko 07.10.2003 19:09:46 | |
---|
Kestävyys on huippuluokkaa. Ei hajoa edes ajattelemalla ilkeästi. |
sickdale 07.10.2003 19:41:30 (muokattu 07.10.2003 19:42:32) | |
---|
slap echo on ihan käyttökelpoinen vaikkapa rockabillyn soitteluu. |
piiroinenj 08.10.2003 09:31:46 | |
---|
mutta onko niistä mihinkään?! Kokeile ite niin tiiät. Enhän mie ossaa sannoo mikä on hyvä ja mikä ei, kun jokkaisella meillä on erilainen maku. "Et ottanu sinappia" "Ilmota nimes" |
Chemo 08.10.2003 09:56:08 | |
---|
Kyllä ainaskin kestävää tekoa on Mua ainakin epäilyttäisi hankkia tuon sarjan poljinta, jos se olisi semmoinen mitä olisi tarvis polkeakin. Mulla on Surf & Turf-kompura, josta maksoin käytettynä € 25, sis. pk. Mun kokemukseni siitä ovat vähän päinvastaiset kuin muilla täällä (Askomikolla?): ei oo hajonnut :-) enkä oo saanut venäjän radiota kuuluviin :-( Kompuraahan ei niin usein tartte kytkeä päälle ja pois, ainakaan mun. Potikoiden nupit ovat noissa todella heppoisen tuntuista kamaa, mua arveluttaisi talloa tuommoista. Säröpedaalin hankintaa miettisin kyllä muutamankin kerran. Mutta: kokeillahan kannattaa. Ramalamadingdong. |
jPekka 08.10.2003 10:08:42 | |
---|
Potikoiden nupit ovat noissa todella heppoisen tuntuista kamaa, mua arveluttaisi talloa tuommoista. Ainakin osassa Danon efekteistä tuleekin mukana se läpinäkyvää muovia oleva potikannuppien suojus, joka tekee säätöjen tekemisestä hankalaa mutta luultavasti pelastaa potikoiden hengen keikkatilanteessa. Tiedä sitten miten se muovirakenne - ja muoviset, ilmeisesti vain piirilevyjuotoksin kiinnitetyt liittimet - kestävät pitkää käyttöä. Ainahan hyväsoundisen pedaalin sisuskalut voi rakentaan kunnon metallikoteloon, mutta se lisää hintaa äkkiä. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Chemo 08.10.2003 11:20:40 | |
---|
se läpinäkyvää muovia oleva potikannuppien suojus Mä oon nähnyt noita - tuleeko suojukset myös minipedaalien mukana? Tai saako niitä ostaa jostain? Tuommoinen olisi kiva Surf & Turfille. Ramalamadingdong. |
Pyronius 08.10.2003 11:39:18 | |
---|
Ainakin Cool Cat chorus on mielestäni hyvä ja edullinen pedaali. Tykkään saundista enemmän kuin esim. Boss:in choruksien saundeista. |
Sintti 08.10.2003 12:01:21 | |
---|
Mä oon nähnyt noita - tuleeko suojukset myös minipedaalien mukana? Tai saako niitä ostaa jostain? Tuommoinen olisi kiva Surf & Turfille. mitäs mieltä oot tosta surffista? En oo ikinä uutta skittaa ostanu, enkä osta!!! |
magnetman 004 08.10.2003 12:15:03 | |
---|
Onko kellään kokomusta tämmöisistä effekteistä http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=8629d6d8216b0e30d3a96dd37be09718 Siinä esimerkkinä Danelectron Chorus, mutta kaikki muutkin saman firman effektit on samaa halpaa hintaluokkaan. Elikkä onko tämmöisestä mihinkään? Onko hyvä laatuisia, ja soundit kohallaan? Ainaskin ihan älyttömän ruma. Tietenkin jos laite on hyvä niin voishan sen laittaa ite parempiin kuoriin. Varoitan, itselläni on hajonnut Dan-Echo, joka v-tuttaa tuossa sohvalla suuresti. Olen kuullut, että laatu on kirjavaa, ja muillakin on porsinut. Jos kamat hajoavat normaalissa käytössä, on niissä jotain mätää. Isällä oli samoja Bossin pedaaleja jo 80-luvun alussa joita on nyt itsellänikin. Mikään ei ole hajonnut ja olen nähnyt niitä muidenkin käyttävän. Satsaa ennemmin merkkituotteisiin, vaikka vähän kalliimpia ovatkin. Sen olen oppinut. Muita hyviä on esim. Electro Harmonicsin pedaalit. Terkkuja! |
Chemo 08.10.2003 12:26:02 | |
---|
mitäs mieltä oot tosta surffista? Kyllähän toi tossa on kompressoinut. Varauksetta en voi kuitenkaan suositella: tosiaan rakenne ja osat ovat aika heppoisia. Ja muilla noita oli hajonnut. Tosiaan ehkä kovastikin yksilökysymys. Mä en enää käytä tuota suinkaan aina, kun ostin Rocktronin Surf-tremolospedun, siinä on myös kompura. Lievä fiksaatio vihreisiin/sinivihreisiin speduihin joissa lukee "surf", jos tiedätte muita pedaaleita jotka täyttävät nuo kriteerit niin kertokaa mulle ;-) En mä loppujen lopuksi tahdo kauheasti kompressointia pedaalista. Mutta halpahan tuommoinen Dano on. Ramalamadingdong. |
Huikki 08.10.2003 12:44:22 | |
---|
Kannattaisi ensin tehdä ero noiden minipedaaleiden ja "normaalien" välille. Minipedaalit ovat onnettoman heikkoja, jotain muoviahan ne on. Normaalit esim. Danecho ovat huomattavasti jytäkämpää tekoa, mutta eivät silti kestä mitä vaan. Danechossa on onnettomat jakit. Miun danechossa on mennyt jakki rikki monesti. Myös muuntajan rööri on korjattu laitteestani ainakin kaksi kertaa. Jotain muutakin vikaa siellä sisällä viimeksi oli. Vertailukohtana: yhtään Bossin pedaalia en ole ikinä käyttänyt huollossa. |
migeboy 08.10.2003 13:24:52 | |
---|
yhtään Bossin pedaalia en ole ikinä käyttänyt huollossa. Mullakin on lähes samanlaisia kokemuksia Bossin pedaaleista. Kylläkin Bosseja löytyy varastosta vaan 3zipaletta. Pitää varmaan ostaa sitten lisää kun on rahaa ja tarvetta. |
weelie 08.10.2003 13:43:10 | |
---|
Mulla on DäddiOu, ja se on kyllä hyvä. Tuolla amerikan maan foorumeillakin sitä on kehuttu erinomaiseksi http://www.tdpri.com/viewtopic.php?t=4931&highlight=daddyo . Oli miten oli, hyvä peli (jonka sain postimaksujen hinnalla toimhuom). DanEchoa olen harkinnut, mutta mini-echo eli toi slapbackkin kelvannee. Noi minit on vähän lelun oloisia joten en niitä keikoilla käyttäisi (jos keikkailemaan joskus ikinä sattuisin). Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
jPekka 08.10.2003 14:57:10 | |
---|
Mä oon nähnyt noita - tuleeko suojukset myös minipedaalien mukana? Tai saako niitä ostaa jostain? Tuommoinen olisi kiva Surf & Turfille. Ainoa minkä minulla on on Tuna Melt -tremolo, minisarjaa, ja siinä sellainen tuli mukana. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |