Aihe: Oisko tämä hyvä pedaali ostos??
1
AER
26.01.2004 12:56:13
Tech 21 SansAmp GT2 preamp

Siitä saa ainakin helvetin hyvät saundit.
www.sansamp.com

Onko kenelläkään tietoa paljonko se maksaa uutena?
En oo löytäny mistään muuta infoa ku tuon mikä lukee sivuissa.

Ja sitten, minkälainen styrkkare kannattaa olla jos meinaa saada ne kaikista "rankimmat" hevi saundit.. ja totta kai pitää saada hyvät kliinit ja sen semmoset myös.
Voiko sitä liittää suoraan omaan "tavalliseen" peavey vahvariin niin että saa samat saundit ku mitä noissa sivuissa oli?

Mutta tota, joo..

-Antti
P2
26.01.2004 13:56:05
Paljon tuota ainakin on kehuttu.Kyllä suht koht samanlaiset soundit pitäisi saada, kun soittelee clean-kanavaan, tuskin ne valmistajankaan klipeissä mitään 2,5k e vahvistimia on käyttänyt, tai voi olla että onkin. Kokeilemalla se selviää. Aika kallihia noi vaan tuppaa olemaan.
JuSu
26.01.2004 14:16:56 (muokattu 26.01.2004 14:22:04)
Näyttäisi olevan Musamaailmassa vähän reilu 250 euroa...

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/174/gt2.phtml

Muistan noita kuitenkin nähneeni aika hyvin pyörivän käytettynä, ehkä kannattaisi kytätä vähän toria.

Käsittääkseni Tech21:n sivujen clipit on soitettu suoraan mikseriin, eli siinä ei ole välissä mitään vahvistinta. Ihan samaa soundia et siis Peaveyllasi saa, mutta kyllä tuo saattaa kuullostaa ihan maukkaalta kitaravahvistimenkin kera, muistelen kerran jopa kuulleeni livenä moista yhdistelmää ja hyvältä kuullosti.

Yksi vaihtoehto olisi myös tuo Tech21:n kolmikanavainen etuaste Tri A.C., jonka voisit kytkeä suoraan Peaveysi efektilenkin paluuseen (jos sellainen löytyy). Näin ohittaisit Peaveyn etuasteen kokonaan, jolloin se ei enää värittäisi soundia niin paljoa.

http://www.tech21nyc.com/TRI-AC.html

Vähän kalliimpi on tuo Tri A.C. , mutta mielestäni selkeästi käytännöllisempi laite.

JuSu
Ööö... Morjens.
Exhausted
26.01.2004 14:24:31

mulla oli sellanen TRI-AC, jonka myin vaan sen takia että siirryin käyttämään PODia, jossa on sitten kaikki efektitkin samassa. SansAmpeissa on aika asialliset saundit mutta ainakin TRI-ACissa harmitti kun eq:t oli liian tehokkaat, niitä ei voinu kääntää paljoa puolivälistä kumpaakaan suuntaan että saundi pysy järkevänä. En sitten tiedä onko vehje paras mahdollinen valinta hevisäröihin.
booster
26.01.2004 17:43:24
Mun mielestä tuolle GT-2:lle voisi ostaa ihan pelkän päätevahvistimen ja kaapin. Niin mä ainakin tekisin jos haluaisin vahvistaa tuon oman Sansampini signaalia bänditasoille.
Tai sitten ostaa vahvarin jossa on efektiluuppi, ja tökkää Sansampin efektiluupin paluuseen, eli käyttää vahvaria vain päätteenä.
Exhausted
26.01.2004 18:03:48

vai onko nyt kyseessä tilanne että vahvari on ja pedaaliostoksilla vain ollaan?
Jone the Bone
26.01.2004 18:46:41

Hommasin itse Sansamp GT-2:n vajaa vuosi sitten, kun sain ensin tilaisuuden koeponnistaa kyseistä pedaalia omalla kitarakalustollani. Olin jo pitkään etsinyt erityisesti säröpedaalia, josta löytyisi paksu ja laulava "mesaboogie"-särö kotivolumeillakin, lähinnä äänityskäyttöön, mutta miksei myös keikkaolosuhteisiinkin. Silloin sain käsiini GT-2:n, ja siinä tuntui olevan toiveiden täyttymys.

Pedaalihan on (valmistajan mukaan) tarkoitettu suoraan linjasoittoon, eli mikitettäviä "vintagevahvistimia/ -kaappeja" ei tarvita, mutta itse asiassa havaitsin pedaalin soundaavan erityisen hyvin perinteisen efektipedaalin tavoin, kitaracombon puhtaan kanavan kanssa.

Pedaalista saa muitakin käyttökelpoisia soundeja, niin puhtaita kuin säröjäkin, mutta mielestäni säröpuoli on se onnistunein. Sävynsäädöt ovat tehokkaat, ja AMP ja MOD -kytkimillä saa soundiin vivahteita erilaisista vahvistintyypeistä. Tuo aiemmin mainitsemani "mesaboogie" -särö on kiinteä, paksu ja sopivasti keskialuepainotteinen, kuten boogien tulee ollakin.
Säröä pedaalista löytyy jopa enemmän kuin minun tarpeisiini, mutta onneksi myös särönsäädön skaala on laaja.

Ostin omani käytettynä netin kautta, ja maksoin 130,- eur., ja tuo maksamani hinta lienee käytettyjen keskihintaa. Uusi lienee yli 200,- euroa jopa T-kaupassa.

Suosittelen lämpimästi... puolueettoman näytteen voi kuunnella nettiosoitteesta:

http://www.svengitalo.com/pascablues/

Äänitteen soolokitara on soitettu suoraan tietokoneen äänikortille (ainoastaan BOSS CS-3 kompura on ennen GT-2:a). Taustan hoitaa Yamaha QY-70 sequ ja tallennus on tehty Cakewalk 9.0 -ohjelmalla, josta myös kaiut ja viipeet on lisätty kitaraan. Kitarakanavaa ei ole ekvalisoitu millään tavalla, vaan kaikki sävyt on haettu GT-2:n säädöillä.

Terv. Jone
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen)
Bluesmies
26.01.2004 19:31:32
Oisko tämä hyvä pedaali ostos??

No mikäli sä ostat sen hyvän pedaalin, niin kyllä se siinä tapauksessa on ostos!!!

Hehee, oli ihan pakko!!
Kitara on tyhmä!!!
askomiko
26.01.2004 20:09:50 (muokattu 26.01.2004 20:10:47)
Ehkä parhaimmillaan keikan pelastajana, jos joutuu menemään ilman omia vahvareita. Tökkää melkeinpä mihin vaan niin soundi tulee jotensakin ilmoille. Ainoa vika että se haluaa tehdä soundin kokonaan itse, joten yläpää on jo valmiiksi leikattu. Raaempi yläpää toimisi vahvarin kanssa paremmin, mutta suoraan linjaan huonommin. Linjasoitossa se ei kyllä mikään kovinkaan ihmeellinen ollut. Varsin pätevä hevanderisärö.

Edit: tämä piti siis lähettää aamupäivällä, mutta mnetti tilttasi alta.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
AER
27.01.2004 11:48:03
vai onko nyt kyseessä tilanne että vahvari on ja pedaaliostoksilla vain ollaan?

Juuri näin...

En minä muutaku yritän etsiä semmosta hemmetin hyvää pedaalia jos löytää. Kiitti kuitenkin vastauksista. :)

-Antti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)