Aihe: mikä vahvistin ja kappi v-ampille?
1
feuer
04.05.2004 23:48:53
eli nyt saisin kohtuu hintaan v-amp pron ja behringer fcb1010 midi pedaalin.. nii millaista vahvaria ja kaappia suosittelette? oon ajatellu jotain räkkimallista päätettä, mut en tiedä millasta katella? ja ääntä sais lähtee sen verran et vois soitella treenikämpän lisäksi myös keikoilla!!
Miekkonen
04.05.2004 23:57:32
Mesan Fifty/Fifty pääte ja Marshall 1960 kaappi.
Niskamies
05.05.2004 06:56:27
Marshallin 20/20 on ihan kohtuuhintanen El84 putkipääte.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
D-Kay
05.05.2004 07:11:05

Eiköhän tolla toimis ihan transistoripäättärikin, saanee halvemmalla kuin putkivastaavan. Itse olen ainakin V-ampiani joskus soitellut ihan transistorivahvarin efektipaluuseen ja oikein hyvin on toiminut.
superfly
05.05.2004 08:10:51
Itse käytin joskus Yamahan ikivanhaa kiipparivahvaria jostain 70-luvun lopulta. Toimi melko hyvin.
Harppu on alaston piano
JuSu
05.05.2004 09:15:09 (muokattu 05.05.2004 09:17:31)
V-Amp on mallintava härpätin, joten se työntää pihalle valmista signaalia pääteaste- ja kaiutinmallinnuksineen, joista jälkimmäisen käsittääkseni voi kytkeä pois.

Niinpä tämän mukaan olisi järkevintä ajaa V-Ampista signaali mahdollisimman neutraaliin päätteeseen, eli ihan normaaliin PA-päätteeseen, ja siitä kitarakaiuttimeen (ja V-Ampista kaiutinmallinnus pois). Näin siis teoriassa.

Käytännössä korva päättää, mikä kuullostaa hyvältä. Varmasti kaikilla mainituilla (kitaraputki, kitaratrankku, PA) päätteillä voidaan päästä hyvään lopputulokseen. Putkipäätteet ovat kuitenkin kalliita (esim. mainittu Mesa), eivätkä ne mallintavan etuasteen tapauksessa mielestäni ole sen arvoisia. PA-päätteitä saa taasen erittäinkin edullisesti kitaratrankkujen sijoittuessa siihen välimaastoon.

Jatkoa ajatellen putkipääte voisi olla hyvä sijoitus, vaikkakaan V-Ampin kera se ei pääse oikeuksiinsa. PA-päätteen voi myöhemmin (jos tulee tarve oikealle kitarapäätteelle) valjastaa sitten vaikka laulukamakäyttöön, hukkaan ei mene sekään. Oma valintani kuitenkin kallistuisi kitaratrankkupäätteeseen, ne kun ovat suht' edukkaita ja laadukkaalle sellaiselle olisi käyttöä myöhemminkin, mikäli räkkikamoissa pysytellään.

Esim. Rocktronin Velocity 100 -trankkupäätettä näkee käytettynä parilla sataa, uutena Thomannilla vähän reilut 300 euroa. Monet epäilevät tuon tehojen riittävyyttä bändikäytössä, toiset taas vakuuttavat potkua olevan tarpeeksi. Itse uskoisin jälkimmäistä, vaan omaa kokemusta ko. vehkeestä ei ole.

Kaapiksi sitten valitsisin jonkun 2x12" kaapin helpon roudattavuuden takia. Esim. Marshall 1936 on hyvä peruskaappi, tosin kaikkien mieleen ei ole tämäkään.

Ja vielä tuosta tehontarpeesta... Useimmiten sitä tehoa tarvitaan eniten juuri treenikämpällä, ei keikalla.

JuSu
Ooostakaa ooostakaa, hyvejä kitaroita, Ibanez, Charvel, Falcon... Katso tori.
mrje
05.05.2004 11:34:35
Mä olen käyttänyt V-amppia Rocktronin Velocity 100 + Marshallin 4x10 kaapin kanssa...tehoa on kyllä riittänyt bänditreeneissäkin.
Under a pale grey sky....we shall arise....
Zarmo
05.05.2004 14:22:37

Minä soitan Rolandin kiipparikomboon. Ihan kelvollista minusta.
Älä luota mihinkään, missä on digitaalinäyttö. Katusoittokaveri haussa Jyväskylästä.
paristo
06.05.2004 16:26:53 (muokattu 06.05.2004 17:05:56)
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-156554.html
tai
http://www.netzmarkt.de/thomann/tam … 1400_amplifier_prodinfo.html?iwid=3

onko kenelläkään kokemusta noista laitteista? tekeeköhän mitään.?

..edittiä, edittiä..!
Selvästi pidemmälle..
Volle
06.05.2004 16:30:25

onko kenelläkään kokemusta tosta laitteesta? tekeeköhän mitään.?

Kavereillani on samaa sarjaa, mutta isompia muutama. Ääntähän noista lähtee kyllä ja on ne niillä kestäneetkin muutaman vuoden, vaikka t-kaupan tuotteista olen toisinaan vähän narinaa kestävyyden suhteen kuullutkin.

Ainakin halpoja noi on muihin päätteisiin verrattuna.
Nam.
Sintti
06.05.2004 16:35:11

onko kenelläkään kokemusta tosta laitteesta? tekeeköhän mitään.?

Meillä on reeniksellä tosta isompi versio, eli TA1100 muistaakseni. ei ole enää myynnissä uutena vissiinkään.. Lähtee 2x700W. Jotenkin outo homma, kun kaiuttimet rupee särkeen jos mikkiin huutaa. Epäilisin kuitenkin huonoa mikseriä syypääksi... Koululta lainassa joku mielettömän vanha raituri/mikseri överi...
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl... Käykää kattomassa kaverini kitaraa osoitteessa koti.mbnet.fi/erkkakar . Tunnettiin suurta tarvetta modaus projektiin... x)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)