Aihe: Multiefekti vaihtoon- mitä uutta tilalle
1
simosiili
03.07.2004 16:57:17
Eli multa on lähdössä 100 euron hintaan piakkoin multieffu - korgin ax1500G.. ..Oon harkinnu hieman line 6:sta..
Musiikkityyli on enimmäkseen hc-rokissa, ja siitä välillä paukutellaa metallia ja välillä vähän herkempää..

Tarve on himassa soittaessa, treenikämpällä ja erityisesti hyvä keikkasetti..

1. Ajattelin jotain bossin tai jonkin muun valmistajan hyvää distortion pedaalia - kuitenkin edullista.

2. Jonkinlainen rankempi säröpedaaali - olen harkinnut bossin metalzonea ja siltä maastolta tähän.

3. Joku hyvä ja edullinen delay pedaali!

4. Ekvalisaattori. Esim. Boss GE-7.
Leper Messiah
03.07.2004 18:03:52
Mxr kfk

en itse ole päässyt kyseistä laitetta kokeilemaan, ja metalliin se taitaa olla tarkoitettu mutta siinähän on 10 alueisen eq:n lisäksi ilmeisesti särö ja volume joita voi lisätä.

korjatkaa jos olen väärässä
Kaikki on suurta illuusiota
Vilhelmus
03.07.2004 18:19:32

Siis olet harkinnut line kutosta ja tukkua erillispedaaleja? Ei kuulosta kauhean fiksulta.
JuniperThree
03.07.2004 20:01:54
Siis olet harkinnut line kutosta ja tukkua erillispedaaleja? Ei kuulosta kauhean fiksulta.

Ei... Eräältä tutulla sanoi reilun vuoden ikäinen Line6 -vahvari työsopimuksensa irti... Oli keikalla sammunut parikymmentä kertaa...=)
zepeteus
03.07.2004 20:56:28
Mxr kfk
en itse ole päässyt kyseistä laitetta kokeilemaan, ja metalliin se taitaa olla tarkoitettu mutta siinähän on 10 alueisen eq:n lisäksi ilmeisesti särö ja volume joita voi lisätä.
korjatkaa jos olen väärässä

No okei...ei ole säröä tässä pedaalissa. Kyseessä on ihan se vanha kunnon MXR:n 10-alueinen ekvalisaattori, mutta uudella grafiikalla varustettuna. Ainoana toiminto-erona vanhaan malliin verrattuna on kaksi ulostuloa.

Metalliin tämä pedaali on "tarkoitettu" lähinnä visuaaliselta puolelta, ekvalisaattorina sinällään käy kyllä ihan mille musiikille tahansa.
Leper Messiah
03.07.2004 21:15:20
Ok.... joku gain siellä reunassa oli tai sitten näin väärin... thomannilta katoin
Kaikki on suurta illuusiota
simosiili
03.07.2004 21:38:36

heh. siis joko line6 pod+pedaali

TAI

Pikkupedaaleita, jota ehkä kertyy vuosien mittaa useita.
Vilhelmus
03.07.2004 21:59:34

TAI

Parempi.
BaariMikko
04.07.2004 13:43:21

Pikkupedaaleita, jota ehkä kertyy vuosien mittaa useita.

Tämä ehdottomasti. Jo siksikin, että ratkaisu on hitosti helppokäyttöisempi, kun kaikki efektit ovat fyysisesti olemassa erillisinä signaaliketjun osina omine potikoineen.
Mieluummin harrastan keikallakin pientä steppailua(kertsin alkaessa chorus ja kaiku pois ja särö päälle hiton nopeasti tms) kuin ryhdyn kesken kaiken arpomaan, että oliko se flangerilla maustettu Jazz Chorus -mallinnus muistipaikassa D3 vai missä...
"BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa"
-Järvihirviö
Generic L
04.07.2004 14:19:30
Osta Bossin ME50!! Siinä on stompboxeja joka lähtöön!! Itselläni on sellainen ja olen tyytyväinen!! Varsinkin hinta/laatusuhde on bueno!
simosiili
04.07.2004 16:19:36
yks vaihtoehto on tietty et alotan keräileen noita stompboxeja ja sitten jos line6 kiinnostaa niin ostan line6:sen stompb:n .. niitähän on esim. vahvistinmallinukset ja sitten on säröt ja muuta...

No suositelkaa jotakin pikkupurkkeja..
kenties aluksi vain pari säröä ja compressori/sustain..
Kapane
04.07.2004 16:48:36

Ibanez Ts-9
Ibanez Sm7
Ibanez De7
Boss Ge-7

Luulis siinä 400e pinassa roikkuvan.
Personal Jesuss & Modern Angel [Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
Generic L
05.07.2004 00:36:47
yks vaihtoehto on tietty et alotan keräileen noita stompboxeja ja sitten jos line6 kiinnostaa niin ostan line6:sen stompb:n .. niitähän on esim. vahvistinmallinukset ja sitten on säröt ja muuta...

No suositelkaa jotakin pikkupurkkeja..
kenties aluksi vain pari säröä ja compressori/sustain..

Bossin OD3 ja BD2 on aivan nappivaihtoehtoja!!
McNulty
05.07.2004 12:39:06
itse myin aluksi räkin pois, ostin multiefektin tilalle, myin sen pois ja nyt on iso liuta stompboxeja pedalboardissa... ja lisää on tulossa.

Eniten vihasin räkki/multiefekteissä sitä "menu...alavalikko...paina nappia...parametri...paina nappia...menu...alavalikko...paina nappia...paina nappia..."
Siihen palo kyllä käämit aika nopeasti. Nykyään on vain potikat ja on/off kytkin. Paljon simppelimpi ja mielestäni toimivammat saundit.
T-Bone
McNulty
05.07.2004 12:52:30
Eli multa on lähdössä 100 euron hintaan piakkoin multieffu - korgin ax1500G.. ..Oon harkinnu hieman line 6:sta..

Kauheaa... Line6-mallinnukset ovat vähän mitä ovat (mielestäni)... aikas vähän mitään käyttökelpoista.

1. Ajattelin jotain bossin tai jonkin muun valmistajan hyvää distortion pedaalia - kuitenkin edullista.

Suosittelen Ibanez Tube Screameriä TS9 tai TS808 toimii...

2. Jonkinlainen rankempi säröpedaaali - olen harkinnut bossin metalzonea ja siltä maastolta tähän.

MXR DD-11 Dime Distortion... mielestäni eloisampi kuin Metal Zone.

3. Joku hyvä ja edullinen delay pedaali!

Boss DD-3 Digital Delay tai joku Danelectro voi kanssa toimia. (danelectro on ainakin HALPA!)

4. Ekvalisaattori. Esim. Boss GE-7.

Joo, tuo boss on ihan hyvä... mxr:llä on 10-band eq eli mxr m-108... sitäkin kannattaa harkita.
T-Bone
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)