Huh hirveyttä. Tiedä sitten miten edullista Musicians Friendille on antaa $1000:n laitteesta tuon kuuloisia suoraan linjaan vedettyjä clippejä. Itse vehkeen taannoin omistaneena voin sanoa, ettei se nyt noin hirvitys ollut, vaikka kireä high gain-vehje olikin. Uskoisin Englin tarjoavan noista kahdesta putkilämpöisempää tonea, mutta onko se sitten se haettu juttu, riippuu tietenkin ostajasta. Marcelcoenen.comissa osa videoista on vedetty JMP-1:lla, osa PODilla. 'Race Against Time' on ainakin katsomisen arvoinen. "there's no one in hell, all the devils are here." -WS |
ENGL. Syö marsuja aamupalaksi. :) Niin, oliskohan mulla käynyt juuri tuolla tavalla että ENGL söi JMP:n verkkomuuntajan suutuspäissään ... Mutta joka tapauksessa tuo ENGLin etuaste on kyllä aika uskomaton ja moniulotteinen laatikko. Ainakin itse olen ollut investointiin enemmän kuin tyytyväinen aina visalaskun saapumiseen asti ... millä ei ole taas mitään tekemistä soundipolitiikan kanssa :) En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Soundi esimerkkejä ei ole muuta antaa kuin Marshallin soundit kautta aikain ;) Jos tuo JMP-1 tosiaan pystyy tuohon, kuten Marshallin sivuillakin hehkutetaan, niin ei ollenkaan huonoja soundiesimerkkejä ;) Englit (e530/screamer) ovat pitkään olleet listalla, ja screamerin + z5:n hintaa voidaankin pitää budjetin ehdottomana ylärajana (uutena listahinna n. 1200€, joten käytettynä ei kyllä saisi olla yli 700€). JMP-1:n puolesta puhuisi myös helpompi saatavuus käytettynä + midi-ohjattavuus. Eipä ole täälläkään torilla näkynyt Englejä pahemmin tai jos on niin hinnat ovat olleet aika suolaisia suhteessa uusien hintoihin. Sirkkelisärö ei ehkä ole se mitä olen hakemassa, mutta se kuuluukin puutöihin ;) Enemmän olisi haussa sellaiset mureat säröt, onko se nyt sitten lämmin putkisärö vai mitä sen on. Ääh, en osaa kuvailla sanallisesti, joten luovutan. JMP-1:n manuskasta sain sellaisen kuvan, että jokaiselle presetille saa valittua itsenäisesti oman kanavan (joku neljästä), gainin, volumen, tonen, effects loop mixin. Ja sitten midi-kontrollerilla saisi vielä lennosta vaihdettua eri pre-settien välillä. Eikä tässä vielä kaikki, vaan kun JMP-1 saa kontrollerilta midi-komennon se osaa komentaa midi-out liittimestä esim. jotain midiä ymmärtävää efektilaitetta tai midi-switcheriä. Jos nämä pitävät paikkansa, niin tuon ympärillehän vois väsätä vaikka mitä. No aluks nyt varmaan vaan joku käytetty pääte + kaappi, ja luuppiin tarvittaessa kaikua. Mutta tuota olis sitten helpompi päivitellä tarpeiden ja rahavarantojen mukaan. Jotenkin, jos vaihtoehtoina olisi uusi screamer+z5 ja käytettyinä JMP-1 + joku pieni putkipääte + 2x12 kaappi, kallistuisin Marsun puoleen. Hinnan luulisi olevan aika pitkälti samoissa. |
Jep, joka presetille voi ohjelmoida yhden neljästä soundista (OD1, OD2, Clean1 ja Clean2) ykköset ovat vintagehenkisiä kun taas 2 soundit enempi kohti modernimpia Marsuja. Joka presetille voi myös ohjelmoida erikseen lähetettävän midi komennon joten vaihtoehdot eivät lopu kesken ;) nimim. itse laitteen omistajana vannon kautta kiven ja kannon :P + laitteesta löytyy mainio kaiutin simuloitu ulostulo ;) Would You?
www.below-me.com |