Aihe: putkireverbin vaihtoehdot
1
vjvesa
07.02.2005 13:53:04
Onko Fenderin ´63 putkikauille olemassa hyviä äänellisiä vaihtoehtoja halvemmassa muodossa? N.700e kaiusta on _hieman liika. Päästäänkö samaan saundimaailmaan esim. jollain halvalla pedaalikaiulla?
Drink or Die
weelie
07.02.2005 16:13:20
uraltone.com :in putkikaiku.
Little Lanilei. Kallis.
EH Holy Grail. Ei varmaan kovin kestävä.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Chemo
07.02.2005 17:23:57

uraltone.com :in putkikaiku.

Kyllä, ja on jumalainen peli. Voin suositella varauksetta. T. Nimim. "Onnellinen omistaja"

Little Lanilei. Kallis.

Tässähän on kuitenkin käsittääkseni ihan oikea jousi, siihen nähden hinta ei oo aivan kamalan törkeä. Jollekulle pedaalimallisuus voi olla isokin etu.

Mä kuitenkin lueskelin jostain, että tuo ei kuitenkaan pystyisi ihan siihen kaikumäärään, minkä surf-musa vaatisi, joten tuo jäi multa sitten väliin. Testaamatta, ikävä myöntää, mutta kun päätös kallistui Uraltoneen, niin eipä toden totta oo tarvinnut katua :-D

EH Holy Grail. Ei varmaan kovin kestävä.

Niin, eipä ollut ainakaan mulla. Muita vaihtoehtoja:

-Monster La Magia. En oo tämmöistäkään kokeillut, mutta hieno peli vaikuttaisi olevan kyseessä. Tosin menee jo siihen Fender-hintaluokkaan sitten (tsekkaa: www.custom-sounds.com - tuolta löytyy myös tietoa ainakin Little Lanileistä).
-Digitech Digiverb. Ehkä lähinnä vaihtoehto Holy Grailin hintaluokassa.

Kunnollinen, ehta putkikaiku tuo soundiin todella hienon lisän. Siihen kannattaa kyllä satsata enemmän kuin sen ehdottoman minimin, se on sen arvoista.

Ensimmäinen syy, miksi en heti ostanut itse uusio-Fenderiä, kun olin päättänyt että aito putkikaiku pitää olla, oli se että se on toteutettu piirilevytekniikalla, eli varsin eri tavalla kuin mitä aidot ja alkuperäiset olivat. Mielestäni tuollaisen laitteen, tuossa hintaluokassa, ei tarvitsisi olla.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
McNulty
07.02.2005 17:26:36
Listaanpa tässä nyt muutaman stompbox reverbin:
- Boss RV5 Reverb
- Electro-Harmonix Holy Grail
- Electro-Harmonix Holier Grail
- Danelectro DSR-1 Spring King
- Danelectro DJ4 Corned Beef
- Digitech DigiVerb
HBM
07.02.2005 17:38:29 (muokattu 07.02.2005 17:39:14)
Monster La Magia

Noita La Magioita näyttäisi olevan valittavana sekä 4- että 6-jousisella tankilla.

Monta jousta ja millainen kaikutankki noissa alkuperäisissä Fenderin Tube Reverbeissä oli ja onko kenelläkään kokemusta miten paljon eroa noilla kahdella eri jousi-vaihtoehdolla on saundillisesti?
Elämän suola ei suinkaan ole blues, vaan twist!
vjvesa
07.02.2005 20:11:59
Mitäs tollanen uraltonen kaiku kustantaa?
Drink or Die
Kapane
07.02.2005 20:56:59

Kallis, mutta hyvä. EHX HOLIEST GRAIL. aiku tuore peli. thomann ainakin myy.
Shaft
07.02.2005 23:30:38
Edullisemmista ratkaisuista monet pitävät juuri tuosta E-H Holy Grail:sta. Kyllä kai sen sinällään pitäisi kestää, mutta huonoja yksilöitä voi olla aina.

Putkikaiku on tietysti soundillisesti omaa luokkaansa.
jari
08.02.2005 09:26:04
alesis microverb II.
kitara on lyömäsoitin
dfloreno
08.02.2005 16:57:32 (muokattu 08.02.2005 17:00:35)

Onko Fenderin ´63 putkikauille olemassa hyviä äänellisiä vaihtoehtoja halvemmassa muodossa? N.700e kaiusta on _hieman liika. Päästäänkö samaan saundimaailmaan esim. jollain halvalla pedaalikaiulla?

Heheh, tää on hauska aihe. Mulla on itelläni ollut varmaan kymmenen eri versioo kaiusta "kun toi putkikaiku on niin kallis".
Muutama sana niistä joita vielä muistan:

Bossin RV (kolmonen muistaakseni) oli kaupassa kokeiltaessa ihan riittävä, mutta kyllä sen keikalla huomasi aika sudeksi.. Varsinkin semmoiseen blues-hommaan niin sitä soundia vaan ei oo. Sama oli DOD:n tommoisella pedaalimallisella kaiulla.
EH:n Holy grail on myös vähän semmoinen siinä ja siinä kapistus, kyllä se periaattessa soundaa ihan ok, mutta semmoinen syvyys puuttu täysin.

Little Lanilei oli jo vähän parempi, mutta siinä ei sitä kaikua saanut tarpeeksi, eli säätövara ei riittänyt mun käytössä... noista putkikaiuista löytyy se dwell-säätö, jolla saa säädettyä just sopivan kokoisen. Lanilein puute oli myös Tone-säätimen puute, eli se oli se yks ja sama soundi. Ostin ton vielä kun ilmesty silloin joskus ja makso ihan simona, nyt on jo vähän järkevämpi hinta. Eli IMO ok peli, mutta ei riitä kun semmoiseen kevyeen peruskäyttöön, surf hommat ym. kandee unohtaa. Toimii btw. hyvin hammondissa!

Ostin nyt sitten tuossa äskettäin ton Monsterin La Magia putkikaiun, ja se on siinä: bluesit, surfit ym. Ja toisin kuin tuo Venderin putkikaiku, niin ei sihise eikä kohise.

Suosittelen siis lämpimästi ostamaan suoraan sen putkikaiun. Säästyy monet eurot pidemmän päälle. Nyt kun valinnanvaraakin, niin kandee tsekata ural tonet ja monsterit, ettei tarvii aina siihen fenderiin tyytyä.

EDIT: heh, on mulla ollut tommoinen midiverbikin loopissa, sehän se vasta 'autenttinen' oli! :). Mutta jos ei hae semmoista ihan jousikaiku soundia, niin toi midiverb toimii hyvin 'perus hutussa'.
...
TOPIKATTI
09.02.2005 16:12:24
Alesis microverb 1 on vielä parempi ja Peaveyn Valverb, jos sattuu jostain löytyyn...siinä on myös remolo.
HBM
09.02.2005 17:42:43
Ostin nyt sitten tuossa äskettäin ton Monsterin La Magia putkikaiun

Onko sulla 4- vai 6-jousinen versio ja pääsitkö testeilemaan noiden kahden eri version välillä?
Elämän suola ei suinkaan ole blues, vaan twist!
vjvesa
09.02.2005 18:45:58
Tuskin tulen aitoa putkilaitetta hankkimaan ennen kuin olen saanut vakituisen tulonlähteen. Voisinkin aloittaa kaikumaailmaan tutustumisen Behringerin 30e:n pedaalilla :D
Drink or Die
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)