Leikari 15.02.2005 13:07:16 (muokattu 15.02.2005 13:08:08) | |
---|
jotain tämän tapaista http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … les_paul_custom_black_prodinfo.html olen suunnitellut pojalle synttärilahjaksi. DLX-Musicissa maksaa nettisivujen mukaan satasen enemmän - auttaako tinkaaminen - miksi en ostaisi Thomannilta? (samoilla postikuluilla tulisi myös muuta tingeltangelia) ai niin: aikanaan ostettiin Yamaha Pacifica Fazerilta - ei ne ainakaan siellä mitään säätäneet tms. vaikka kysyin ostaessa - soitonopettajan mielestä säätöjä tarvittiin ja laittoikin kuntoon. |
gator 15.02.2005 13:29:47 | |
---|
Itse ostaisin kyllä Suomesta jos hintaero on vaan satkun. Satasen säästö ei merkkaa mitään jos pääsee testaamaan skittaa ja varsinkin jos pääsee testaamaan useita samanlaisia kitaroita ja valkkaamaan niistä hyvän yksilön. Onpahan myös helpompaa hoitaa reklamaatiot jos ostopaikka on "naapurissa". Dlx-musiikista kun ostin akustisen, sain säädöt kyllä samaan hintaan. Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois! |
phiit 15.02.2005 13:39:07 | |
---|
Suosi suomalaista.. tuo hintaero ei ole suuri ja DLX:ssä saat tod. näkösesti tingattua vaikka keissin samaan syssyyn. Would You?
www.below-me.com |
Ben_D 15.02.2005 13:45:18 | |
---|
Saat DLX:stä tingattua ton kitaran lähes samaan hintaan kun Thomannilla. Suomessa tuntuu toimivan kun sanoo yksinkertaisesti ja napakasti, että Saksassa on tää ja tää hinta ja täällä on tämä ja jos ei hintaa pystytä tiputtamaan järkevälle tasolle niin sitten ei voi mitään; lähtee tilaus Saksaan. Mulla tipahti just Deanin kepistä lähes 200 euroo hintaa täällä Suomessa. |
LaXu 15.02.2005 13:53:11 | |
---|
Itse ostaisin kyllä Suomesta jos hintaero on vaan satkun. Satasen säästö ei merkkaa mitään jos pääsee testaamaan skittaa ja varsinkin jos pääsee testaamaan useita samanlaisia kitaroita ja valkkaamaan niistä hyvän yksilön. Samaa mieltä. Samalla kannattanee tarkastaa Dean EVO-sarja, ovat mielestäni Korean/Kiinan Epiluureja parempaa vastinetta rahalle. |
Niq 15.02.2005 14:35:44 (muokattu 15.02.2005 14:40:04) | |
---|
Riippuu mikä epiphonen versioista missäkin on kaupan. Itse ostin käytetyn, suomesta tänä vuonna uutena ostetun, Epiphone les paul customin, jossa oli groverin virittimet. Ja esim. tuossa thomannin mallissa taas näyttäisi olevan nuo "merkittömät" muovivirittimet. Muutenkin tuntuu olevan hirveästi eroja ihan yksilötasolla noissa. Nimensä mukaan aika "customeita" taitaa olla. Eli ennemmin ostat suomesta kun voit valita kaupasta hyvän yksilön. Jo puumateriaalit aiheuttaa kummastusta, epiluurin sivuilla sanotaan että leppä/mahonki on materiaali. Eli mikä osa on leppää ja mikä mahonkia vai onko sekaisin nuo puut noissa ihan yksilötasolla. Pitäisi raaputella maalia pois kontrollikolosta jotta voisi varmistua mistä puusta tuo oma on tehty. Soundi itsessään on niin lähellä oikeaa lespaa että sokkotestissä moni erehtyisi. Ainoa miinus hiukan tunkkainen kaulamikki, tallamikki taas on suorastaan loistava. EDIT. Ja muuten hyvin viimeistellyt nauhat menee vähän hukkaan kun puolen vuoden soitolla jo pari ensimmäistä nauhaa kuluneet aika paljon vrt. 22 vuotta vanha washburn ja orkkisnauhoissa alkaa olla vasta nyt samanlaista kulumaa. Menisiköhän kenties takuun piikkiin? Kai noiden pitäisi kauemmin kestää tuon hintaluokan kitarassa? "Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |
weelie 15.02.2005 14:54:00 | |
---|
Halpiksissa suurin ongelma mielestäni on nimenomaan nauhat. Jos nauhat ei kuluisi niin nopeasti, halvalla saisi helposti hyvää (kun vaihtaa muutamat osat). Veikkaisin kyllä että Leppä/Mahonki on jaettu kansi/runko. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Niq 15.02.2005 15:09:09 (muokattu 15.02.2005 15:13:41) | |
---|
Halpiksissa... Ei tuo halpis kyllä minun mielestäni ole, 100 euron harley benttoni t-kaupasta, se on halpis. Tuo on jo minun mielestäni keskihintainen peruskitara harrastelijalle. Eli juuri semmoinen joka sopii meikäläiselle. ;) EDIT: lainaus epipuhelimen sivuilta: "Body mat: mahogany/alder Top: mahogany/alder" "Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |
trih 15.02.2005 15:54:11 | |
---|
Riippuu mikä epiphonen versioista missäkin on kaupan. Itse ostin käytetyn, suomesta tänä vuonna uutena ostetun, Epiphone les paul customin, jossa oli groverin virittimet. Ja esim. tuossa thomannin mallissa taas näyttäisi olevan nuo "merkittömät" muovivirittimet. Muutenkin tuntuu olevan hirveästi eroja ihan yksilötasolla noissa. Nimensä mukaan aika "customeita" taitaa olla. Eli ennemmin ostat suomesta kun voit valita kaupasta hyvän yksilön. Ei ole edes tomannin kuvassa muovivirittimet. Mistä moisen löysit? Selvennystä: Nykyään on kaikissa epin lespoissa groverit. Vanhemman mallin tunnistaa siitä että ei ole grovereita. Customeissa on aina ollut kullatut kokometalliset. Stankuissa on ollut aiemmin ne muovipäiset klusonkopiot. Epin sivuilla olevat kuvat ovat myös mitä sattuu, kuten esim thomanninkin. Ainoa keino saada selville miltä joku kitara oikeasti näyttää on googlen ahkera käyttäminen ;) Ja tosiaan, noita customeita on monenlaisia vuosimallista riippuen. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
trih 15.02.2005 15:57:40 | |
---|
jotain tämän tapaista http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … les_paul_custom_black_prodinfo.html olen suunnitellut pojalle synttärilahjaksi. DLX-Musicissa maksaa nettisivujen mukaan satasen enemmän - auttaako tinkaaminen - miksi en ostaisi Thomannilta? (samoilla postikuluilla tulisi myös muuta tingeltangelia) ai niin: aikanaan ostettiin Yamaha Pacifica Fazerilta - ei ne ainakaan siellä mitään säätäneet tms. vaikka kysyin ostaessa - soitonopettajan mielestä säätöjä tarvittiin ja laittoikin kuntoon. Jollet saa uutta customia, eli niillä groverin virittimillä, mainitse dlx:ssa että on vanhaa varastoa ja antakaa rabattia. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
fox 15.02.2005 17:11:10 | |
---|
Nykyään on kaikissa epin lespoissa groverit. Vanhemman mallin tunnistaa siitä että ei ole grovereita. Customeissa on aina ollut kullatut kokometalliset. Stankuissa on ollut aiemmin ne muovipäiset klusonkopiot. Mun projekti-Epissä jonka hommasin, oli klusonkopiot E-logolla, todennäkösesti Pingin tms. kaukoidän tehtaan "joulutinasta valamat".. Kyllähän niillä viritti, toki, mutta vaihdoin pois ne. Muuten oli kyllä Epiphone iloinen ylläri, hyvät puut oli siinä, hieno loimukansi puuta, ei viilua lain, ja mahonkirunko. Mahonki tosin oli tuota laua-mahonkia eli sitä Filippiiniläistä vaaleaa. Hyvin soi ja viimeistely hieno. |
Olli S. 15.02.2005 17:59:14 | |
---|
Menisiköhän kenties takuun piikkiin? Kai noiden pitäisi kauemmin kestää tuon hintaluokan kitarassa? Tuskin menevät. Itsellä meni alle vuoden soittelun jälkeen 700 euron LTD:ssä nauhat niin kuopalle, että särisivät joillakin nauhoilla. En tiedä, monenko merkin ongelma tuo on, mutta ainakin LTS:ssä näyttää olevan surkeat nauhat ainakin tuonne 300/400-sarjoihin asti. 1000 ei kokemusta. Parempiakin varmasti löytyy noilta osin.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
Niq 15.02.2005 19:45:56 | |
---|
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |