Mä lähtisin BOSS SD-1:llä (=super overdrive), DS-1:llä (=distortion) tai Tubescreamerilla hakemaan. Noista on hyviä kokemuksia JMP:n kanssa. Keinokuorma on myös hyvä peli putkikoneiden, etenkin non-master-volume marsujen kanssa, voi saada säröä siitä itse koneestakin jo. |
DS-1 ei minuun jättänyt erityisen positiivista kuvaa kun olen pari kertaa testaillut SB:ni läpi. TS-7 tekee sekin soundista hieman laatikkomaisen (käytettäessä pääsärölähteenä). Oma suositukseni on hommata Uraltone:lta keinokuorma ja tarvittessa modata taakse vielä master-volume. Itse olen tuohon ratkaisuun ollut erittäin tyytyväinen, tosin pärjäisin varmaan ilman tuota MV:täkin. Jos on pakko saada surinat pedaalista niin Keeleyn Fuzz Head toimii minulla mainiosti, valitettavasti clean-boostina laite onkin selvästi Ts-7:kaa huonompi. Normaalisti soittelen SB:n volume jossain 7-8:n tienoilla (mv-täysillä), keinokuorma 9Db vaimennuksella ja tarvittaessa isken Ts-7:n kehiin. Tuolla kasalla irtoaa niin kevyempi kuin rankempikin rokki aika esimerkillisesti :) Ite oot!!! |
Mulla on vanha Laneyn nuppi, joka ei hirveämmin tietääkseni poikkea Marshallin saman ajan viritelmistä. Sen kanssa toimii ihan hyvin Marshall Shredmaster + Boss SD-1-yhdistelmä. Pelkkä sd-1:kin riittää, jos voi pistää tarpeeksi kovalle, jolloin vahvistinkin särkee. Keinokuorma on tähän tietty ratkaisuna. Bossin Ds-1:stä en minäkään hirveämmin piitannut, etenkin, kun siitä ei saanut tarpeeksi voluumia (ts. kun vehkeen laittoi pois päältä, puhdas ääni oli kovempi). ProCo turbo rattikin miellytti, mutta se ei välttämättä ole se mitä haet, kuten ei myöskään Boss Heavy Metal, joka sekin on melkoinen sumutorvi nimestään huolimatta. Paljoa muita en ole ton kanssa päässyt koittelemaan. Nam. |