Aihe: nauhakaiun särö
1
smakinen
19.04.2005 18:38:48
Onko kellään vinkkiä nauhakaiun: Echolette E51 säätämiseen? Upea soundinen vehje, mutta antaa hieman liikaa "tuhinaa" minun makuun. Löytyykö säätöniksejä?
Huuhaa
19.04.2005 22:11:32
Mitä tarkoitat "tuhinalla"?
smakinen
20.04.2005 12:50:34
Tarkoitin "tuhinalla" harmonista säröä, jota tulee reilusti lisää nauhakaikua käyttämällä. Tahtoisin vähän puhtaampaa soundia nauhakaiun kanssa eikä se nyt meinaa onnistua. Echoleten sisällä on potikoita, joiden merkitys ei täysin ole minulle valjennut. Niitä kääntelemälläkin säröä on edelleen liikaa. Vahvistimena käytän Tone Kingin Continental täysputkivahvistinta 40W.
mikasoi
20.04.2005 15:34:08
En ole kerennyt noihin omiin nauhakaikuihini vielä perehtyä, mutta kovasti olen yrittänyt asioihin perehtyä..

Jostakin luin että venäläiset putket aikaansaavat sen että se menee särölle liian herkästi. Näinollen sieltä kasselemaan.

Täältä löydät jonkinverran nauha-asiaa..

http://sheinonen.com/forum/index.php
Go Billy Go and drink some jarruneste.
jPekka
21.04.2005 09:12:23

Jostakin luin että venäläiset putket aikaansaavat sen että se menee särölle liian herkästi. Näinollen sieltä kasselemaan.

Putkilla voi tieten vaikuttaa. Jos kaikuun on asennettu etuvahvistinputkiksi esimerkiksi ECC83:ia (eli amerikaksi 12AX7:ja), niin vahvistusta voi vähentää laittamalla tilalle ECC82:sia (eli 12AU7:ja). Putkien laatu (tyypin puitteissa) vaikuttaa tietysti kans, halvemmat ovat ennen kaikkea huonommin valikoituja, joten niiden joukossa saattaa olla hyviä ja huonoja.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)