McNulty 15.03.2005 12:51:55 (muokattu 15.03.2005 13:00:23) | |
---|
Haku olikin poissa käytöstä joten.. Tässä on ruvettu pikkuhiljaa taas kasailemaan räkkiä ja tarttis löytää sopiva midipoljin jolla kontrolloida ainakin tcElectronicsin G-Majoria ja Behringerin ultra curve pro EQ:ta. Saa olla halpa, merkillä ei väliä.. pääasia kunhan se kestää "isältä pojalle" eli siis yleisen polkemisen ja roudaamisen. Ei käytettyjä.. eli laitteiden oltava sen verran "uusia" että niitä saap vielä normimarkkinoilta :) EDIT: saa siis olla esim. jenkkilän tai keskieuroopan markkinoiltakin olevia tuotteita (niitä joita ei välttämättä suomesta saa). On tuo tilaaminen netin myötä niin kätsyä. |
ReBeat 15.03.2005 12:56:17 | |
---|
Roland FC-200 on toiminut hyvin. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
phiit 15.03.2005 13:13:48 | |
---|
Itselläni Rolandin GFC 50 joka myös mainio Would You?
www.below-me.com |
JuSu 15.03.2005 13:45:29 | |
---|
Minä olen myyrä. |
McNulty 15.03.2005 13:50:17 | |
---|
Jahas... taitaa mennä rolandin puolelle sitten tuo hankinta. Midi Maten nappulat oli niin pashet että... tuohon Rolandin FC-200:n namiskaan sentään osuu vielä pienessä sievässäkin =) Vieläkö ART ja Digitech valmistavat midilautoja? |
madu 15.03.2005 14:22:15 (muokattu 15.03.2005 14:22:51) | |
---|
Mites olis Englin Z12? Siinä on kunnon teräskuori ja ainakin tuo mikä bändikaverilla oli tuntui pätevältä. Ekspressiopedaali puuttuu siitä tosin. Samaa rakennetta siis kuin oma Z5 eli pomminvarmanoloinen paketti. Eikä ole hinnaltaa niin suolainen kuin roland. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-176077.html |
McNulty 15.03.2005 15:09:20 (muokattu 15.03.2005 15:09:39) | |
---|
exp.spedua en välttämättä tartte kun tulee kuitenkin erillinen wah ja volumespedusta luovuin hetki sitten. Tosin, voi kai sen kaapista kaivella esiin sitten jos tartteepi. Pistetääs tähän vähän vielä päivitettyä vaatimuslistaa: - Hyvät painonapit joita ei tartte "hakea" boardilta - Selkeä näyttö joka näyttää joko numeroin tai kirjaimin mitä menee sisään... - Kestävä (muovinen vs. metallinen housing) - Merkillä ei väliä (haluan hyvän, en pelkkää brändiä) - Hinta mielellään halvempi kuin kalliimpi mutta kaikki huomioidaan - Oltava markkinoilla (Suomen tai Suomen ulkopuolella...) - exp.pedaalia ei välttämättä tarvita |
JuSu 15.03.2005 15:18:44 | |
---|
Pistetääs tähän vähän vielä päivitettyä vaatimuslistaa Kerropas vielä, että mitä meinasit sillä polkimella tehdä? Jos vaihdat vain patcheja vermeistäsi, eli lähetät pelkkiä program change -käskyjä, on tuo Englin lauta varmasti oikein hyvä valinta. Mutta jos on tarve enemmälle ohjaukselle midin kautta, niin sitten täytyy katsella jotain muuta. Esim. itse käytän Rolandia G-Majorin kanssa niin, että expressiopedaali toimii volumepedaalina ja ctrl -polkimella (control change) voin säätää tap tempoa. JuSu Minä olen myyrä. |
McNulty 15.03.2005 15:20:43 | |
---|
Tap tempo on pakollinen... mutta muuten se on aika pitkälle patchien vaihtamista. |
JuSu 15.03.2005 15:24:11 (muokattu 15.03.2005 15:24:48) | |
---|
Tap tempo on pakollinen... mutta muuten se on aika pitkälle patchien vaihtamista. No jos haluat tap tempoa midin kautta säätää, niin sitten vehkeen pitää kyetä lähettämään control change (CC) -käskyjä. Eli Englin lauta ei riitä. G-Majorin tap tempoa voi tosin ohjata myös ihan tavallisella kanavanvaihtimella. Siellä on takana jakki footswitchille, asettelet sen vain valikoista tap tempolle. Jos tuo sopii sulle, niin sitten et tarvitse midilaudalta CC -ominaisuuksia. JuSu Minä olen myyrä. |
McNulty 15.03.2005 15:39:37 | |
---|
No jos haluat tap tempoa midin kautta säätää, niin sitten vehkeen pitää kyetä lähettämään control change (CC) -käskyjä. Eli Englin lauta ei riitä. G-Majorin tap tempoa voi tosin ohjata myös ihan tavallisella kanavanvaihtimella. Siellä on takana jakki footswitchille, asettelet sen vain valikoista tap tempolle. Jos tuo sopii sulle, niin sitten et tarvitse midilaudalta CC -ominaisuuksia. JuSu Kiitoksia JuSu... oli tärkeä tieto G-Majorista tuo. Elikäs, voip tuota Engliä sitten kahtella kun näyttää sopivalta vaihtoehdolta. Pitänee sitten jollain footswitchillä hoidella tuo tap-tempo. G-Majorista ilmeisesti löytyy tuo midi-ominaisuus että voi ketjuttaa muita laitteita siihen perään ja hallita samalla polkimella? Tarkoituksena olisi että midilankulla hallitaan myös tuota Behen Ultra Curvea, jolloin voisi lennosta vaihtaa EQ:n asetuksia. |
JuSu 15.03.2005 15:53:48 | |
---|
Kiitoksia JuSu... Eipä kestä. G-Majorista ilmeisesti löytyy tuo midi-ominaisuus että voi ketjuttaa muita laitteita siihen perään ja hallita samalla polkimella? Toki. Mutta... Tarkoituksena olisi että midilankulla hallitaan myös tuota Behen Ultra Curvea, jolloin voisi lennosta vaihtaa EQ:n asetuksia. ...onhan tuossa G-Majorissakin itsessään kolmialueinen parametrinen eq. Eli ellei raskas eq:n käyttö ole sun juttusi, niin ehkä homma toimisi parhaiten niin, että G-Majorissa säätelisi patchien soundit kohdalleen, ja Ultra Curve voisi olla ns. master eq:na tilan mukaan? Just a thought... JuSu Minä olen myyrä. |
Säätäjä 15.03.2005 17:11:18 | |
---|
Esim. itse käytän Rolandia G-Majorin kanssa niin, että expressiopedaali toimii volumepedaalina ja ctrl -polkimella (control change) voin säätää tap tempoa. JuSu Voiko ton expressiopedaalin konffata muistipaikkakohtaisesti esim. toisessa wahi, toisessa volume? Tai saako sen toimimaan yhdistelmänä (kun wahi ei ole päällä, niin toimii volumena)? Myy mulle putkipäättäri (Mesa Engl Marsu VHT)! Uudemmat mallit kiikarissa. |
ReBeat 15.03.2005 17:28:51 | |
---|
Voiko ton expressiopedaalin konffata muistipaikkakohtaisesti esim. toisessa wahi, toisessa volume? Tai saako sen toimimaan yhdistelmänä (kun wahi ei ole päällä, niin toimii volumena)? Muistipaikkakohtaisesti pystyy juu. Toi yhdistelmäkin onnistuu, koska voidaan kai olettaa että wahin kytkemiseksi pois päältä pitää sallia yksi kytkimen painallus. No, se kytkimen painallus olkoon presetin vaihto. Tässä uudessa presetissä kaikki muu olkoon samaa, mutta expression-pedaali ohjaakin nyt wahin sijasta volumea. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
lardie 15.03.2005 19:59:08 | |
---|
Rocktron All Access, anyone? www.scorched.org |
drlecter 21.04.2005 22:42:00 | |
---|
Eipä muuten onnistukkaan Engl Screamerin kanavan vaihto täydellisesti G-Majorilla. Clean Lo Gain ja Soft Lead Lo Gain vaihtuu nätisti mutta Crunchille ja Hi Gainille ei pääse ollenkaan. Stereo-piuhalla siis koitin tätä operaatiota. Voi synnin pesä. Ihminen on viisas mies.
NOME |
McNulty 21.04.2005 22:58:35 | |
---|
minäkin itseasiassa hautasin räkkihäsäkät juuri sen takia etten löytänyt tapaa saada kaikkea toimimaan kuten halusin :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
madu 21.04.2005 23:31:06 (muokattu 21.04.2005 23:32:56) | |
---|
Eipä muuten onnistukkaan Engl Screamerin kanavan vaihto täydellisesti G-Majorilla. Clean Lo Gain ja Soft Lead Lo Gain vaihtuu nätisti mutta Crunchille ja Hi Gainille ei pääse ollenkaan. Stereo-piuhalla siis koitin tätä operaatiota. Voi synnin pesä. Kyllä pitäis toimia. Kas kun G-majorissa on kaksi kappaletta releswitchejä eli vastaa toiminnaltaan kaksi nappista poljinta. Eli toimii näin: Ykkös napilla painetaan cleanin ja leadin välillä. Kakkosnapilla vaihdetaan Clean crunchiksi jos ykkös napilla on clean päällä ja soft leadista heavy leadiin jos lead on päällä ykkösnapissa. Huonosti selitetty mutta sun pitää g-majorista hoitaa noi kombinaatiot ja niistä jokainen sitten tallettaa omaan presettiin. Reverb ja V.L.S:ää et sitten saa g-majorilla kytkettyä koska releswitchit loppuu kesken. No mutta mitäpä niillä kun g-majorista tulee kaiut ja V.L.S kannattaa Screamerissa olla muutenkin päällä kuten se onkin ellei siihen reverb/V.L.S jackiin ole kytketty pojinta. Nimimerkki Jusu osaisi selittää paremmin sillä häneltä nämä olen jo selvitellyt. Odotetaan että Jusu tulee ja auttaa enemmän =) EDIT: TÄssä powerball topikissa Januszian selittääkin heti miten homma toimii ja samalla idealla myös screamerissa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=88395 |
drlecter 22.04.2005 00:07:03 | |
---|
Kyllä pitäis toimia. Kas kun G-majorissa on kaksi kappaletta releswitchejä eli vastaa toiminnaltaan kaksi nappista poljinta. Eli toimii näin: Ykkös napilla painetaan cleanin ja leadin välillä. Kakkosnapilla vaihdetaan Clean crunchiksi jos ykkös napilla on clean päällä ja soft leadista heavy leadiin jos lead on päällä ykkösnapissa. Huonosti selitetty mutta sun pitää g-majorista hoitaa noi kombinaatiot ja niistä jokainen sitten tallettaa omaan presettiin. Reverb ja V.L.S:ää et sitten saa g-majorilla kytkettyä koska releswitchit loppuu kesken. No mutta mitäpä niillä kun g-majorista tulee kaiut ja V.L.S kannattaa Screamerissa olla muutenkin päällä kuten se onkin ellei siihen reverb/V.L.S jackiin ole kytketty pojinta. Nimimerkki Jusu osaisi selittää paremmin sillä häneltä nämä olen jo selvitellyt. Odotetaan että Jusu tulee ja auttaa enemmän =) EDIT: TÄssä powerball topikissa Januszian selittääkin heti miten homma toimii ja samalla idealla myös screamerissa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=88395 Juupa jee. Kokeiltu on tuota mutta ei toimi. Vain Clean ja Soft Gain toimivat. Ihminen on viisas mies.
NOME |
JuSu 22.04.2005 08:25:55 | |
---|
Juupa jee. Kokeiltu on tuota mutta ei toimi. Vain Clean ja Soft Gain toimivat. Madu tuolla jo selvitti asian aika hyvin. Eli niitä releitä on kaksi. Erilaisia auki-kiinni yhdistelmiä on siten neljä. Homma on myös kädestä pitäen selvitetty manuaalissa, lue sivulta 19 alkaen. Manuaali löytyy tarvittaessa osoitteesta http://www.tcelectronic.com/media/G_Major_US_rev71.pdf . Ihan varmasti nimittäin G-Majorilla saa käyttöön kaikki Screamerin neljästä soundista. Veikkaisin vian löytyvän noista releasetuksista, tai sitten piuha on rikki/vääränlainen. Tarvitaan balansoitu plugi-plugipiuha, eli stereoplugit molemmissa päissä. Kokeile vielä. Onnistuiko? JuSu Minä olen myyrä. |