Epikkani on vireen suhteen ei-pysyvä :) Viritin sen sunnuntaina ja maanantaina oli jo vire laskenut. Kielet on suht uudet, vaikuttaako asiaan? Virittimet, satula ja talla ovat alkuperäisiä. Tallan säätöihin en ole tähän päivään mennessä koskenut. Mietin, että pitääkö vaihtaa virittimet/talla (vai molemmat) laadukkaampiin? Tosin jos vaihdattaisi osat, niin voisipa sille teettää samalla muutaman muunkin työn (potikoiden vaihdot, mikkivalitsimen vaihdon ja mikeille puolitukset). Kitarana toimii siis Epin Lp-100. Tanks. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 400e/En tingi. |
Mietin, että pitääkö vaihtaa virittimet/talla (vai molemmat) laadukkaampiin? Kitarana toimii siis Epin Lp-100. Tanks. Virittimet tuossa LP 100:ssa on vissiinkin ihan metalliset? Epiphonen ne muovinappulakoneistot on aikasta huonoja, nuo metalliset lienee parempia. Omaan Studiooni vaihdoin muovinappulat Grovereihin, tuli hienompi ja pitää vireenkin paremmin. Tosin ei siinä ole ennenkään vireen kanssa suuria ongelmia ollut. Tuskin tuo vireongelmasi satulastakaan johtuu, venyttele tosiaan löysät pois kielistä, soittele niillä jonkin aikaa, seuraile tilannetta. Peto rakasti minua, mutta minä en rakastanut sitä.
Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja |
Uudet kielet kyllä löystyy asennuksen jälkeen vielä, kun kielet asettuvat paikoilleen, mutta onko vire laskenut edelleen? En tiedä mitä joku gurumpi sanoo tästä vinkistä, mutta jos on edelleen vireongelmaa, niin löytyykö niistä virittimien päistä pienet ruuvit? Siis nimenomaa päistä, ei tarkoita niitä pikkuruuveja joilla virittimet on kiinni lavassa... Joka tapauksessa, eräällä kuomallani epin jossain lp-mallissa oli ropleemana huonosti pysyvä vire, vaikkei kieliä oltu vastikään vaihdetukaan, ja ongelma helpottui kun kävin kiristämässä niitä virittimien päissä olevia ruuveja. Osa virittimistä oli ennen toimenpidettä niin löysiä, ettei niiden löysyttämiseen tarvittu kuin huolimaton vain hieman hipaisua kovempi kosketus. "Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu" |