Aihe: Overdrive Fender Deluxe Reverb Reissuen kanssa
1
Wrille
12.06.2017 12:54:23
Paljon on netissä keskustelua tästä, mutta haluaisin vielä kuulla teidän mielipiteitänne. Eli mitä overdrive pedaalia suosittelette Fender Deluxe Reverbin kanssa? Tarkoituksena olisi käyttää pedaalia cleanin päällä. Musatyyliin blues/rock/pop.

Tutkiskelun jälkeen olen löytänyt Fulltonen Ocd:n sekä Fulldrive 2 mosfetin. Arvon näiden kahden välillä tällä hetkellä. Mielipiteitä puolesta/vastaan yms.?
Laulava Kylätohtori
12.06.2017 13:44:06
Tsekkaa Xoticin SL Drive, jos mahdollista. En ole DR:n kanssa kokeillut, mutta noin muuten se oli todella hyvä stand alone särö...
More is less.
Vladi
12.06.2017 13:53:18
Laulava Kylätohtori: Tsekkaa Xoticin SL Drive, jos mahdollista. En ole DR:n kanssa kokeillut, mutta noin muuten se oli todella hyvä stand alone särö...

Onkos SL Drive sellainen Marsusärö? Jos on, DR:n kanssa se voi olla aikamoista botne- ja treblehyökkäystä. DR on käsittääkseni todella middlescoopattu laite ja jos näin on, itse käyttäisin siihen Tubescreamer/Fulltone OD-osastoa, jotka boostaa keskitaajuuksia.
Harashoo tovaarish!
Metalkallo
12.06.2017 13:53:50 (muokattu 12.06.2017 13:55:47)
Wrille: Paljon on netissä keskustelua tästä, mutta haluaisin vielä kuulla teidän mielipiteitänne. Eli mitä overdrive pedaalia suosittelette Fender Deluxe Reverbin kanssa? Tarkoituksena olisi käyttää pedaalia cleanin päällä. Musatyyliin blues/rock/pop.

Tutkiskelun jälkeen olen löytänyt Fulltonen Ocd:n sekä Fulldrive 2 mosfetin. Arvon näiden kahden välillä tällä hetkellä. Mielipiteitä puolesta/vastaan yms.?

Tuo fulltone ocd on varmasti hyvä mitä tullut kuultua sitä Y-tubesta muiden käyttämänä puhtaan päällä. Sitten on boss sd-1 ja tube screamer ainakin mitkä toimii suht hyvin puhtaan päällä.

Vladi: Onkos SL Drive sellainen Marsusärö?

SL Drive on marsumainen särö.
Vähemmän on nykyään enemmän
Rämppy
12.06.2017 14:44:22
Mulla pelitti ihan perus tubescreamer aivan hienosti deluxe reverbin kanssa.
In Finland we have this thing called "diu diu".
juici
12.06.2017 15:09:07

Rämppy: Mulla pelitti ihan perus tubescreamer aivan hienosti deluxe reverbin kanssa.

Näin minäkin ajattelisin. Palauttaa puuttuvan keskialueen soundiin.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
petrip
12.06.2017 19:53:10
Mikä tahansa TS-johdannainen toimii hyvin. Ja jos haluaa hifistellä, niin OKKO:n Diablo GH:
http://www.okko-fx.com/gregorhilden_english.html
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
iec
12.06.2017 21:51:45

Proco Rat toiminee myös mallikkaasti DR:n kanssa. Jos siis haluaa vähän enemmän säröä kuin mitä Tubescreameristä lähtee. OCD taitaa olla liian suora taajuusvasteeltaan DR:lle. Mulla toimii SuperSonicin DR/Vibrolux -kanavan kanssa rottatyylinen DIY-pedaali tosi hyvin, joten pitäisi toimia myös aidon DR:n kanssa myös.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Wäiski
12.06.2017 23:09:51
iec: Proco Rat toiminee myös mallikkaasti DR:n kanssa. Jos siis haluaa vähän enemmän säröä kuin mitä Tubescreameristä lähtee. OCD taitaa olla liian suora taajuusvasteeltaan DR:lle. Mulla toimii SuperSonicin DR/Vibrolux -kanavan kanssa rottatyylinen DIY-pedaali tosi hyvin, joten pitäisi toimia myös aidon DR:n kanssa myös.

Komppaan Rrrottaa ja TubeScreameria. Ensin TS ja Rotta perään, niin saa hienon valikoiman särösoundeja. Ainakin DIY-Screamerini herättää RAT:iin upean soolosoundin.
OCD ei ole innostanut ainakaan minua, jää vähän hengettömäksi. Tosin nämä ovat juuri niitä mielipideasioita.
73nd3r
12.06.2017 23:18:05
Pitäiskö olla hiukan pirullinen ja kysyä mikä kitara..? Voi meinaan olla että singlecoilmallit kaipaa erilaista apua kuin humputtimet. ;)

Mutta Tube Screamer varmaan toimisi. Tai kotimaista suositellen vaikka Mad Professor Sweet Honey.
Freewheeler
13.06.2017 08:57:30
EH Soul Food toimii sekä kliinibuustina että middlekkäämpänä särönä oikein hyvin Deluxen kanssa.
Captain Farrell
13.06.2017 10:03:36
Yhdyn muiden näkemykseen. Aikoinaan kun omistin deluxe reverbin, niin käytin ihan perus tubescreameria ja hyvin toimii!
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
peltsi451
14.06.2017 21:49:15
Mites toi Xoticin BB Breamp. Aika paljon kehuja kuullut että hoitaa Tube Screamerin hommat jopa paremmin.
Illu
14.06.2017 22:52:29 (muokattu 14.06.2017 23:03:05)
Oma valintani DRRI:n kaveriksi on Mad Professor Sweet Honey Overdrive. Oikein mukava ja hyvin tatsiin reagoiva purkki.

Edit: Mitään hillittömiä säröjähän tuo ei tarjoile, soolobuustina olen käyttänyt sen edessä DIY Orange Squeezer -kompuraa. Toimii.
Maailman raatajat sorron kahleet pois!
Rämppy
15.06.2017 09:10:28
peltsi451: Mites toi Xoticin BB Breamp. Aika paljon kehuja kuullut että hoitaa Tube Screamerin hommat jopa paremmin.

Näitä "tubescreamerin tappajia" on markkinoilla pilvin pimein. Riippuu ihan tilanteesta ja omista soundimieltymyksistä mikä on parempi. Mun tapauksessa TS-9 on sellainen polkusin, että sille löytyy aina käyttöä jossain tilanteessa. Vaikka se ei olekaan aina pedaalilaudassa kiinni, niin säännöllisesti senkin vuoro on meikäläisen pedaalirotaatiossa.
In Finland we have this thing called "diu diu".
pliksu
15.06.2017 10:29:04
Oman Deluxe Reverbin kanssa on toiminut MP:n Royal Blue Overdrive, kiinnostaisi päästä kokeilemaan tuo Big Tweedy myös, sai ainakin tuollaisesta budjettumallin Fenkusta aika komeita saundeja https://youtu.be/YPPRi_JKvwk

Omasta kloonista tosin löytyy master volume -modaus, minkä ansiosta tulee heitettyä volumet kohti kaakkoista ja boostattua Xoticin EP boosterilla lisähöökit, oma särö paras särö oman vahvistimen tapauksessa :)
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)