maggot 03.09.2005 17:17:59 | |
---|
Menin ostamaan joku aika sitten tällaisen ibanezin digital chromatic tuner lu10 virittimen. Ongelma on sellainen että miten ihmeessä pystyn virittämään kitarani c-vireeseen tai b-vireeseen? Kaverilla on sellainen viritin missä ei tarvitse muuta kuin painaa nappia jos haluaa kitaran yksi tai kaksi sävelaskelta alemmas eli siis d tai c vireeseen. Tässä sellaista toimintoa ei ole. Tuossa pystyy jotain taajuuksia säätämään, mutta ei mulla oo hajuakaan mikä taajuus on c-vireessä tai b-vireessä joissa mun kitarat on. Tähän asti olen virittänyt kitarani aina siten, että olen laittanut cd-levyn soimaan ja sen mukaan virittänyt. Ajattelin ostaessani tuota, että josko se olisi jotenkin nopeampi tms. Kaikki apu olisi tervetullutta. Kiitos! "reality is a very fragile thing after all..." |
32788 03.09.2005 18:01:15 | |
---|
Jos se kerta on kromaattinen viritin, niin siihenhän pitäisi tulla suoraan se sävel näytölle, jota soittamasi sävel on lähimpänä, ja sitten vielä näyttää, että mihin suuntaan se on epävireessä ja kuinka paljon. Tarkistapa manuaali jos sellainen löytyy, ja katso löytyykö tuosta jotain valintakytkintä jolla voi valita kromaattisen ja "perusvirityksen" väliltä. Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia! |
poppamies 03.09.2005 18:12:13 | |
---|
.. mutta ei mulla oo hajuakaan mikä taajuus on c-vireessä tai b-vireessä joissa mun kitarat on... No aika mahdotonta on virittää chromaattisella mittarilla jos ei oo hajuakaan mihin pyrkii ja mitä haluaa. Myydään EBS MultiComp bassokompura |
LassiÖ 03.09.2005 18:34:45 | |
---|
no virittää perus eehen, sitten siitä lähtee laskemaan että näyttää sitä b:tä tai c:tä, muita kieliä laskee saman verran IMIK #26
kalamies#17 >-)))> |
Lutkare 03.09.2005 20:18:52 (muokattu 03.09.2005 20:20:42) | |
---|
Mun ibanezin virittimesä on ainaki semmonen "flat" nappi. Sitä kun painaa kerran nii se virittää normi E:stä yhen sävelaskeleen alemmas. Sitte ku painaa 2 kertaa nii se laskee 2 sävelaskelta. edit: itellä näyttäs olevan samanlainen viritin. Aadolf Virtanen: "Hevi on paskimmillaankin parasta musiikkia" |
32788 03.09.2005 21:32:52 (muokattu 03.09.2005 21:33:16) | |
---|
Mun ibanezin virittimesä on ainaki semmonen "flat" nappi. Sitä kun painaa kerran nii se virittää normi E:stä yhen sävelaskeleen alemmas. Sitte ku painaa 2 kertaa nii se laskee 2 sävelaskelta. edit: itellä näyttäs olevan samanlainen viritin. Eihän se silloin mikään kromaattinen ole, jos siinä voi virittää vain E-vireeseen ja pariin muuhun... Kromaattisella voi virittää vaikka Cb-E#-H-A-Db-A#-vireeseen jos huvittaa, ja ilman mitään säätelyjä. Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia! |
maggot 04.09.2005 09:53:35 | |
---|
no virittää perus eehen, sitten siitä lähtee laskemaan että näyttää sitä b:tä tai c:tä, muita kieliä laskee saman verran Kiitos, homma hoitui näin! Kiitokset avusta. "reality is a very fragile thing after all..." |