LordWinter 05.04.2006 11:08:47 | |
---|
Elikkä nyt on kohta vuoden tullut soitettua zoom 606- nimeä kantavaa pedaalia. Alkaa tuntua siltä, että koko höskä on perseestä ja uusi pitäisi saada ja äkkiä. Mitä säröpedaaleja suosittelette vaikkapa Nils lofgren- tai Springsteen- soundeja kaipaavalle? Well, I got this guitar and I am learning how to make it talk. |
McNulty 05.04.2006 11:26:25 | |
---|
Siis jotain miedompaa distortionia ja/tai overdriveä vailla? MEK TubeDrive TD-1 tai TD-2 vois olla hyvä, samoin kuin BJG Baby Blue Overdrive. Jollei BJF:n BBO:ta enää saa, niin BJF Honey Bee tai Little Green Wonder vois myös toimia. Little Green Wonder on sellainen texas-sizzle tyyppinen od. En pidä huonona vaihtoehtona tuota Voodoo Labin Sparkle Driveäkään. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
JuSu 05.04.2006 11:45:12 (muokattu 05.04.2006 11:46:01) | |
---|
I'm afraid of the candle but live for the flame. |
monisto 05.04.2006 11:53:42 (muokattu 05.04.2006 11:55:07) | |
---|
Tulin tuossa hiljattain hankkineeksi Menatonen Red Snapperin, toimii kevyemmässä rosopuolessa erittäin hienosti. Lisäksi siitä tuntuu irtoavan tarvittessa säröä aikast rajusti. Säätövaraa hitosti, kuitenkin helppokäyttöinen. Onhan se hinnaltaan aika suolanen, mutta voin suositella silti lämpimästi. "I shot a man in Reno just to watch him die" |
ministeri 05.04.2006 12:15:24 | |
---|
digitech bad monkey ja barber direct drive. hullua kait näitä ehdotella kun jokainen kuitenkin joutuu omaan makuun etsimään. itse useita läpi tahkonnut ja noihin päätynyt tällä hetkellä...Monkeysta kompit, direct drivesta soolot ja vielä digitech hot headista feedbackia:) |
Wahi 05.04.2006 12:32:38 | |
---|
Itse olen hankkimassa myös Jekyll & Hydeä ihan mahtava se on. Ja pitäisi toimia myös Laneyn kanssa, vai mitä? ;) Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen... |
Listen 05.04.2006 12:36:01 (muokattu 05.04.2006 12:40:21) | |
---|
Bad Monkeysta kompit, direct drivesta soolot ja vielä digitech hot headista feedbackia:) Bad Monkey on kyllä loistava overdrive. Onko tuo Hot Head miten hyvä säristin? Digitechin sivujen ääninäytteissä kuulosti tosi jees, sitten aloin kuuntelemaan tarkemmin: ei taidakaan olla pelkkä "kitara -> pedaalin mixer-ulostulo -> mikserin kanava suorilla ekvoilla -> nauhuri" niinku olin ajatellut. Aika paljon on efektoidun oloinen soundi kuitenkin minusta, olisiko puhdasta ja särösoundia päällekkäin (ainakin jossain Digitechissä kuulosti olevan), laajennettu kaiuilla,...? Eli millanen laatikko on vahvistimen kanssa ja suoraan pöytään soitettaessa? http://www.digitech.com/products/HotHead.htm |
JuSu 05.04.2006 12:38:48 | |
---|
Itse olen hankkimassa myös Jekyll & Hydeä ihan mahtava se on. Ja pitäisi toimia myös Laneyn kanssa, vai mitä? ;) Juu... =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
meitu 05.04.2006 12:41:40 | |
---|
En ole Hot headin linjaulostuloa kokeillut mutta valvestateen sekä valvetronixiin ajettuna tuo vekotin on antanut ihan kivat kard-rock-säröt mun käyttötarkoituksiin. Varmaan säätämällä löytyy muitakin soundeja, mutta itse en ole vielä ruuvaillut kovin paljoa. Kaksialueinen eq on kyllä hyvä tuossa. Ne jotka soittaa ne tietää |
ministeri 05.04.2006 13:17:56 (muokattu 05.04.2006 13:21:27) | |
---|
Bad Bad Monkey on kyllä loistava overdrive. Onko tuo Hot Head miten hyvä säristin? Digitechin sivujen ääninäytteissä kuulosti tosi jees, sitten aloin kuuntelemaan tarkemmin: ei taidakaan olla pelkkä "kitara -> pedaalin mixer-ulostulo -> mikserin kanava suorilla ekvoilla -> nauhuri" niinku olin ajatellut. Aika paljon on efektoidun oloinen soundi kuitenkin minusta, olisiko puhdasta ja särösoundia päällekkäin (ainakin jossain Digitechissä kuulosti olevan), laajennettu kaiuilla,...? Eli millanen laatikko on vahvistimen kanssa ja suoraan pöytään soitettaessa? http://www.digitech.com/products/HotHead.htm Mulla kävi hassusti ton hot headin kanssa...kotona oli lupaavan oloinen transistori voxin kanssa...Mutta kämpällä putki vahvarin kanssa kovemmilla volumeilla ei niin hyvin toiminutkaan..Kiertää herkästi eikä soundi erotu kokonaismixistä hirmu hyvin. Joskin mulla on puoliakustinen kitara...No kyllä siitä on saanut sellaista laulavaa soolosoundia. Mulla ei kompissa toimi oikein...välillä polkasen päälle jos sellaisia sointuja jotka jää soimaan...tulee sustainia lisää. Mä olen itseasiassa käytänyt sitä bad monkeyn kanssa samaan aikaan. Monkeysta särö melkein nollissa..Sit sellaiseen puolittain kiertävään "maalailu" soittoon olen käyttänyt. Voi olla että otan kotiin ihan inspiroimaan soittoa..Pathfinderin särö ei aina oikein riitä. En ole suoraan linjaan kokeillut... Ei voi kyllä kokonaisuudessaan kauheasti kehuakaan hot headia. Ei ollenkaan monkeyn luokkaa! Varmaan lähes aina noille firmojen clipeille on jotain kikkoja tehty...luulisin. Mun mielestä esim. bad monkey clip digitechin sivuilla kuulostaa kuin olisi soitettu kaksi kesrtaa päällekkäin, tai sitten kerran, mutta laitettu soimaan ihan vähän eri aikaan kaksi päällekkäin... |
kalleboy 05.04.2006 13:29:47 | |
---|
Suosittelen digitechin screamin' bluessia. Saa miedon bluus/brittipop särön ja vähän häijymmänkin jos tarttee ja soittodynamiikka on aivan uskomaton, eli spedu "seuraa" plekukäden liikkeitä tosi tarkasti. "The most important thing is to learn how to play the guitar before you get f*cking 50,000 dollars worth of f*cking complicated gear!" -Slash |
Magic Bullet 05.04.2006 13:40:44 | |
---|
Hanki Snarling Dogs Blues Bawls Wahi/Bluessäröpedaali |
Jungleman 05.04.2006 15:22:53 | |
---|
Elikkä nyt on kohta vuoden tullut soitettua zoom 606- nimeä kantavaa pedaalia. Alkaa tuntua siltä, että koko höskä on perseestä ja uusi pitäisi saada ja äkkiä. Mitä säröpedaaleja suosittelette vaikkapa Nils lofgren- tai Springsteen- soundeja kaipaavalle? Kivaa, kun joku joskus kysyy kommentteja muistakin kuin metallisäröistä ;-) Hintaluokkaa olisi toki hyvä tarkentaa, mutta täältä tulee muutama ehdotus (onhan näistä tullut kirjoiteltua ennenkin, mutta kun pitää tappaa vielä tunti työaikaa): Fulltone Full-Drive II. Asiallinen perusoverdrive, monta käyttökelpoista soundivaihtoehtoa, reagoi hyvin soittodynamiikkaan - mutta ei toimi yhtä hyvin kaikkien kitara-/vahvistinyhdistelmien kanssa. Telecasterin ja P90-mikitetyn Reverendin kanssa loistava, Jazzmasterin kanssa ei niinkään. Ja näitä on montaa eri mallia, minulla on ollut ns. FM- ja non-FM -mallit. Banzai Fireball II. Full-Drive lähti tämän tultua taloon. Selkeämpi, kiinteämpi ja avoimempi soundi, taivaallinen dynamiikka. Ostan toisen heti kun kävelee vastaan... MEK TD-2. Ei maksa kauheasti, mutta ei myöskään täyttänyt odotuksiani. Ilkeä yläkeskialue joka korostaa vääriä juttuja (minun makuuni), ei reagoi yhtä herkästi soittotatsiin kuin FD ja FB. Barber Direct Drive SS. Selkeä, kiinteä ja jokseenkin Marshall-tyyppinen, erittäin inspiroiva soundi. Myin kuitenkin pois, koska ko. pedaali inspiroi minua ainoastaan soittamaan Status Quo -rokkia naama idioottimaisessa virneessä ;-) Säätövaraa löytyy (sisällä kolme trimmeriä), tämä on todellakin erinomaisen hyvä pedaali mutta ei minun juttuni... Näitä kaikkia saattaa löytää käytettyinä Torilta sekä asiallisista alan liikkeistä. Voisin vielä pitkäänkin hehkuttaa, kuinka käsittämättömän hyvä pedaali on Hermida Mosferatu (kiitos, MikeS!), mutta en viitsi... Kaikki omistamani ja testaamani Tube Screamerit (TS808, TS9, TS10, TS7) ovat olleet ihan ok. Hyvän vahvarin kanssa varsin käyttökelpoisia, ei sen kummempaa. Bosseista minulla ei ole paljoa sanottavaa, en ole erityisemmin pitänyt yhdestäkään. Bad Monkey on jäänyt testaamatta: jos se on läheskään niin hyvä kuin yleisesti väitetään, ostaisin varmaankin oitis pois. Parin viikon päästä se päätyisi kaappiin ja puolen vuoden päästä Torille. Niin niin joo joo tiedän tiedän, minä olen toivoton kamar*nkkari. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
ministeri 05.04.2006 15:32:32 | |
---|
Tuo on kyllä pikaisesti testattuna mielenkiintoinen tuo fulltone fulldrive2. Mukavan pehmeä...Olen yrittänyt pitää mielen siitä poissa ettei tulis mitään sellaista vimmaa että sellainen on saatava...Kun rollareillakin on! Ei se bad monkey taivasta avaa. Mutta hyvä perus od/boosteri. Ei häiritseviä tekijöitä ja plussana 2 alueinen eq. |
LordWinter 05.04.2006 16:39:54 | |
---|
Niin se hinta voisi olla siinä 60-120 €(tarpeen vaatiessa enemmän). Ja ei mitään multiefektipedaalia, koska niihin ei taida olla paljon luottamista? Ensin harkitsin jotain tavallista Bossin säröä, mutta sitten oli vielä joku Burn Unit, joka taisi olla myös aika kova laite. Well, I got this guitar and I am learning how to make it talk. |
Sammo 05.04.2006 17:17:00 | |
---|
Burn Unit, joka taisi olla myös aika kova laite. BU on kova, tosin saattaa olla käytettynäkin aika kaukana siitä 60-120€ hintahaarukasta ... siinä on Fulldriveen verrattuna mun mielestä parempi soundi, enemmän säätövaraa (4 sävynsäädintä), kompression portaaton säätö ja kummalekin kanavalle oma volume ja gain säätö. 120€:lla voi torilta löytää Ibanezin vanhemman PUE-5:n jossa on kompressori, särö, chorus ja digidelay ja semi-ohjemoitava käyttöliitymä ja huippubonuksena efektilooppi johon voi tarpeen mukaan lisätä omia irtopedaaleja. Siinä on särönä Fat Cat joka on Ibanezin versio RAT:ista ja se toimii myös aivan mahtavana kliinboostina. Useesti käytän tuon loopissa vanhaa Ibanezin SD-9:iä ja sekin kannattaa tsekata jos tulee vastaan!! Itellä on GAS Seymour Duncanin kaksikanavaiseen Twin Toneen, joka on korkeilla jännitteillä toimiva putkipedaali ja se luultavasti tulee jossain vaiheessa korvaamaan Chandlerin Tube Driverin tai/ja SIB!:in Varidriven. "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
LordWinter 14.04.2006 17:08:37 | |
---|
Saiskos tohon digitechin bad monkeyhyn ääninäytettä? Well, I got this guitar and I am learning how to make it talk. |
Cujo 14.04.2006 17:13:43 | |
---|
No llores mi querida Dios nos vigila Agarrame, mi vida AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |