Morjens. Laitoin tämän äsken vahingossa tuonne Soittaminen puolelle, mutta tännehän tämän oli tarkoitus tulla joten postaan nyt tähän alkuperäisen viestin: Tänään tuli ostettua ensimmäinen delay purkkini ja olen nyt yrittänyt sitä ruuvailla muutaman tunnin, mutta en oikein saa siitä sitä mitä etsin. Pedaali on siis Ibanezin DE-7C ja etsiskelen sellaista pientä tilaa sandiin tuovaa kaikua, mutta en saa muuta kuin puuroa aikaiseksi. Olisiko teillä jotain hyviä vinkkejä delay-saundin luomiseksi. T:Kimi Omasta kuvasta voi vilkaista bändejä ja siitä päätellä, että minkälaista saundia tässä haetaan. Kiitos! |
aivan, itelläni on samanlainen delay laite (tai no mulla on se tavalla DE-7). kyseessä on mielestäni varsinkin echo-puolella varsin loistava laite tuossa hintaluokassa. Elikkä, hyvä kaiku laitteesta: - laitat laitteen efektilooppiin, tai särön jälkeen yleensäkin efektilenkissä, jos käytät säröä kaiun kanssa. - seuraavaksi oikean puoleinen valitsin "echo" puolelle - kaiun pituudeksi siellä se vasemman puoleinen valitsin siihen keskelle (oliko jotain 120ms-500ms?) - delay time kellotauluna ajateltuna klo 10-11 välille - repeat about samaan kohtaa, vähän enemmän jos haluat pitempää - delay level klo 12 tossa on paras säätö minkä olen laitteesta ite saanut ja maustan monien biisien sooloja tolla. Toimii mielestäni paljon paremmin kuin reverb, koska tuossa voit möys vetää päällikkäis ääniä, joka on todella hauskaa... :) myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |