Aihe: Straton vibraattori + puupala
1 2
Khassera
15.05.2006 18:17:05
Elikkäs tuli tässä mieleen että voisin tunkea tuonne straton tallan alle puupalan ja täten kiilata sen lähes päteväksi kiinteäksi tallaksi.

Olenko ymmärtänyt oikein, että puupala tulee sinne tallan "blokin" taakse, vai olenko ihan ulalla? Mihinkäs muualle sen voisi pistää?

Ja sitten tosiaan että onko tällä kiilauksella haittavaikutusta itse kitaraan mitenkään, kun ei ihan kahden euron kitara ole kyseessä.

Sitten tietenkin että onkohan lie tehty valmiiksi missään paikoissa mitään paloja nimenomaan kiilaustarkoituksiin? Muistelisin että joku strato fenderiltä toi mukanaan jonkin härpättimen mikä lukitsee tallan lähes kiinteän veroiseksi (lue: täysin kiinteän veroiseksi) mutta se toimi jotenkin kitaran tallan päältäkäsin? Ei hajuakaan, voi olla että olen ymmärtänyt aivan väärin.

Mutta siis onkos ketään jotka harrastavat tämmöistä kiilausta, ja mitä haittaa siitä on kitaralle?
"Minä en ole koskaan nähnyt tätä musajuttua sanojen 'scene' tai 'genre' kautta. Sellainen ajattelu on musiikillista rasismia." -Daron Malakian
ANtTIKRISTUS
15.05.2006 18:29:44
Mutta siis onkos ketään jotka harrastavat tämmöistä kiilausta, ja mitä haittaa siitä on kitaralle?

Itse olen jumittanut Jackson Dinkyni lisenssifloikan paikalleen. En kyllä puupalalla, vaan ihan paperilla. Ihan hyvin sekin ajaa asiansa ja pysyypä vire ainakin. Kampea en ala edes käyttelemään ennenkuin saan hankittua kunnon kitaran kunnon tallalla.

Ei siitä mitään haittaa pitäisi olla, jos sen tallan jumittaa. Antaa mennä vaan.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
hullu_ukko
15.05.2006 18:39:02 (muokattu 15.05.2006 18:40:11)
Straton vibraattori

Hoho! Aiheutti lievän repeämisen tämä otsikko.. Anteeksi..

Jatkakaa...

E: Ja sitten tosiaan että onko tällä kiilauksella haittavaikutusta itse kitaraan mitenkään, kun ei ihan kahden euron kitara ole kyseessä.

tuskin siitä nyt hirveetä haittaa tulee jos et sitä väkivalloin sinne väliin runno.
NO ANTEEKS!!! ''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!! Satan's got me by the balls! Kuolla voi vain jos on elämä. Näinollen nolifet eivät kuole koskaan. OLEN SIIS KUOLEMATON!!
Guitar Hero
15.05.2006 19:06:35
Hoho! Aiheutti lievän repeämisen tämä otsikko.. Anteeksi..

et ole ainoa... se ei siis voi olla väärin
Come to the dark side. We have cookies
ReBeat
15.05.2006 19:10:26

Olenko ymmärtänyt oikein, että puupala tulee sinne tallan "blokin" taakse

Kyllä, sinne se tulee. Tuossa havainnollistava kuva: http://img128.imageshack.us/img128/3105/10000016gl.jpg

Toisessa on aito puupala ja toisessa joku muovinen adapteri kun se sattui mahtumaan tuonne melko sopivasti. Tosibloggaaja käyttää toki jotain musikaalisempaa materiaalia. Tuo toimenpide ei aiheuta kitaralle mitään haittaa.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
inflames
15.05.2006 19:52:53
Mä kiilasin floikan tolleen, paitsi laitoin puupalan vielä siihen eteenkin.
Nyt ei heilu eikä vötkyile ja hyvä on.
'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe. Romantikkoitkijä #8
Jucciz
15.05.2006 19:57:06
Tosibloggaaja päivittää nettipäiväkirjaansa useita kertoja päivässä. Entä tosiblokkaaja?
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
Vainhaalee
15.05.2006 20:01:05 (muokattu 17.05.2006 06:22:42)

Tuo on yleinen hyväksi havaittu keino... Hyvästi halvalla, kuten meilläpäin sanotaan...
Ja luonnollisesti tuon puupalan tulisi olla tarkoin valikoitua 500vuotta Ontario-järven pohjassa maannutta ja sittemmin kuivattua mammuttipetäjää...

Eli ei...
8)

EDIT: Eli ei sen tarvi olla mitään mammuttipetäjää... Keino on ok!
Hail to the King, Baby!
Fin_Rocker
15.05.2006 20:42:01
Entä tosiblokkaaja?

Tosiblokkaaja blokkaa koko (straton vibraattorin) polyuretaanilla.
ReBeat
15.05.2006 20:42:38

...päivittää nettipäiväkirjaansa useita kertoja päivässä. Entä tosiblokkaaja?

Aivan :) Myönnän mokan.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Pnctocn
15.05.2006 20:57:32
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
inflames
16.05.2006 08:08:32
päivittää nettipäiväkirjaansa useita kertoja päivässä. Entä tosiblokkaaja?

Entä tosi PLokkaaja?
'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe. Romantikkoitkijä #8
Jucciz
16.05.2006 09:27:33
Entä tosi PLokkaaja?

Se ei piittaa siitä että MySongBook menee nurin.
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
jPekka
16.05.2006 10:04:30

Ja luonnollisesti tuon puupalan tulisi olla tarkoin valikoitua 500vuotta Ontario-järven pohjassa maannutta ja sittemmin kuivattua mammuttipetäjää...

Itse käytin sopivanmittaista pätkää ihan tavallista jalkalistaa. Valmiiksi kiilaksi sahattu toinen sivukin.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
BigPapa
16.05.2006 10:27:55

Tuo on yleinen hyväksi havaittu keino... Hyvästi halvalla, kuten meilläpäin sanotaan...

Eli ei...
8)

Siis mitä ei?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
P-Nut
16.05.2006 11:51:26

Itseänikin kiinnostaisi tuota blokkausta kokeilla, mutta voisiko joku kertoa nyt millainen vaikutus tuolla sitten soundiin on ?
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
BigPapa
16.05.2006 11:54:16

Itseänikin kiinnostaisi tuota blokkausta kokeilla, mutta voisiko joku kertoa nyt millainen vaikutus tuolla sitten soundiin on ?

Vaikuttaa silleen että kampea ei voi käyttää.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
P-Nut
16.05.2006 12:01:57

Sama repiä kampi irti ?

Mietin tässä, että kyllähän se talla hieman liikkuu/antaa periksi ilman blokkausta vaikka vain kieliä lyö tai bendaa niin tuo blokkaushan periaatteessa estää sen vähäisenkään liikkumisen ?
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
oiva tumpeloinen
16.05.2006 12:03:09

Käytännössä näin. Toiset sitten taas kertoo mahtavasti sustainin parannuksesta, kun inertiablokin värinä siirtyy paremmin runkoon sen palikan kautta. En ainakaan yhdessä versiossa tuommoista itse huomannut.....
superfly
16.05.2006 12:50:59

Tämä kiinnostaisi minuakin. Voiko se okeasti vaikuttaa niin että olisi järkevää alkaa näpertämään?
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)