Aihe: Teräksiset otenauhat
1 2
LiiMaNHeNKi
11.05.2006 16:45:05
Onkos kellään kokemusta moisista? Sanovat kestäviksi ja "liukkaiksi", eli kitka esim. bendatessa on pienempi kuin normaalinauhoilla. Väittävät myös vaikuttavan soundiin, eli muutavan sointia kirkkaammaksi. Totta vai tarua, kertokaa.
Laiskuus on viisauden alku.
32788
11.05.2006 16:47:09
Kieliä nuo ainakin kuluttavat normaalia enemmän.
LiiMaNHeNKi
11.05.2006 17:12:19
Kieliä nuo ainakin kuluttavat normaalia enemmän.

Tämänkin olen kuullut. Osaatko sanoa miten paljon?
32788
11.05.2006 17:17:33
En yhtään tiedä, olen vain kuullut. Mutta enpä usko, että hirveästi, ja eivät ne kielet niin kalliita ole.
kari10
11.05.2006 17:45:24
Ruokankaalla näyttää olevan nauhoja rosterista. Mitenköhän ne toimivat.
Jormaz
11.05.2006 17:50:14
No mistä materiaalista ne "normaalit" on?
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
LiiMaNHeNKi
11.05.2006 17:50:37
Ruokankaalla näyttää olevan nauhoja rosterista. Mitenköhän ne toimivat.

Jep, tuota minäkin olin katellut. Ei sillä että mulla olisi Ruokankaaseen varaa...
LiiMaNHeNKi
11.05.2006 17:51:57
No mistä materiaalista ne "normaalit" on?

Nickel-silver:
http://www.thefreedictionary.com/nickel%20silver

(Eli ei mitään oikiaa hopiaa)
Jormaz
11.05.2006 17:55:01
"a silver-white alloy containing copper and zinc and nickel"

Okei. Teräs voi olla aika vaikee paukuttaa otelautaan kiinni.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
LiiMaNHeNKi
11.05.2006 17:59:30
"a silver-white alloy containing copper and zinc and nickel"

Okei. Teräs voi olla aika vaikee paukuttaa otelautaan kiinni.

Näin ne väittävät. Eikä nauhojen vaihto tai hionta kuulemma ole yhtä helppoa kuin perusnauhoilla. Mietin vaan, että jos ne teräksiset ovat erikoisen kestäviä, niinkuin väitetään, niin voisi olla ihan hyvä sijoitus seuraavaan keppiin, sitten joskus.

Ei vain tunnu löytyvän kunnollisia käyttäjien kommenteja mistään. Aina vaan joko "Ne on hyvät" tai "Ne pilaa soundin", jotka eivät kerro mitään.
ReBeat
11.05.2006 21:53:58

Mulla on kahdessa Warmothissa SS nauhat ja mun mielestä ne ovat aivan loistava keksintö. Soundi on aavistuksen kirkkaampi. Joitakin se voi haitata, mutta itse en koe sitä ylimääräistä top endiä minkäänlaiseksi ongelmaksi noissa kepeissäni. En ole huomannut kielienkään kuluvan erityisen nopeasti. Sen sijaan bendit luontuvat liukkaasti ja tuntuma on fantastinen. SS-nauhojen kanssa soittaminen on mieltä rauhoittavaa, koska kun noissa kitaroissa ei ole patteriakaan niin mikään ei ikäänkuin kulu. Joka kerta kun nauhoja tarkastelee lähempää ja huomaa ettei niissä ole vieläkään viirun viirua, se on kokemuksena kuin asidofilus-piimää vatsalle.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Ze Kink
12.05.2006 00:07:57
Raoul Björkenheim ainakin kehui niitä kun kävi meidän koulussa vetämässä kitaraworkshoppia. Itseäkin huvittaisi hankkia seuraavaan kitaraan sellaiset, kun tuo nauhojen kuluminen on aika pyllystä, ja vaihtaminen ja hiominen on kallista hommaa.
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
JR
12.05.2006 00:26:45

mulla oli les paul customissa nauhat kuluneet ihan loppuun.. oli pakko tehdä re-fret oli keppi jo miltei nauhaton. Valitsin stainless steel jumbot jotka ruokangas hienosti keppiin laittoi. Työn jälki täysi 10.
Tuntuma tosi hyvä ja tykkään soundistakin. Nuo tuossa ebony kaulassa on kuin jalokivet, semmoinen smooth ja tukeva fiilis yhtä aikaa. Maku asioita varmaan. Ei ehkä kaikki diggaa, esim Ed Roman heh hehhee.
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent"
Mustikkamuffinssi
12.05.2006 00:44:02
mulla oli les paul customissa nauhat kuluneet ihan loppuun.. oli pakko tehdä re-fret oli keppi jo miltei nauhaton. Valitsin stainless steel jumbot jotka ruokangas hienosti keppiin laittoi. Työn jälki täysi 10.
Tuntuma tosi hyvä ja tykkään soundistakin. Nuo tuossa ebony kaulassa on kuin jalokivet, semmoinen smooth ja tukeva fiilis yhtä aikaa. Maku asioita varmaan. Ei ehkä kaikki diggaa, esim Ed Roman heh hehhee.

Viitsitkö kertoa paljonko tuli operaatiolle yhteensä hintaa?
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
Juzzu
12.05.2006 07:51:50
En ole huomannut kielienkään kuluvan erityisen nopeasti.

Mä en myöskään yksinkertaisesti tajua miten teräksisten nauhojen kanssa kielet voi kulua yhtään sen nopeammin. Perustuukohan teoria muka siihen että tavalliset nauhat "myötää" kielen alla joten kieleen kohdistunut paine ei aiheita kieleen niin suuria voimia :P

Urbaania legendaa, varmaan jostain ämeriikan voorumilta levinnyttä varmaa tietoa, väittänen minä.
jPekka
12.05.2006 10:03:09

Mä en myöskään yksinkertaisesti tajua miten teräksisten nauhojen kanssa kielet voi kulua yhtään sen nopeammin.

Ainakin teoriassa voisi ajatella, että kun teräsnauha antaa painaessa vähemmän periksi kuin tavallinen, niin sitten kieli pehmeämpänä metalliseoksena antaa periksi suhteessa enemmän. Teräsnauhoihin tulevat naarmut tuskin myöskään kuluvat yhtä nopeasti pyöreäreunaisiksi, joten erityisesti venytellessä ne viilaavat kieliä tehokkaammin.

Mutta tämä on teoriaa.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Juzzu
12.05.2006 10:04:14
Ainakin teoriassa voisi ajatella, että kun teräsnauha antaa painaessa vähemmän periksi kuin tavallinen

Kyllä mä haluaisin nähdä sen kitaristin joka painaa kieltä niin kovaa että alla oleva nauha myötää :o)
Tasapaino
12.05.2006 10:19:11 (muokattu 12.05.2006 10:23:11)
Viitsitkö kertoa paljonko tuli operaatiolle yhteensä hintaa?

Ruokankaan sivuilla on tarkat hinnat kustakin huoltotoimenpiteestä. www.ruokangas.fi

Edit: 340 euroa näyttää olevan stainless steel nauhojen asennus. Sitä hieman ihmettelen, että tottako siihen menee melkein kuusi tuntia, kun normaali tuntitaksa on 60 euroa Ruokankaalla.
Ora et labora.
JR
12.05.2006 11:56:57

Joo kyllähän se aika kallista on mutta jos ajattelee siltä kantilta että on itselleen ns. tärkeä / hyvä soitin ja haluaa juuri sitä kyseisestä yksilöä esim. 20-30 vuotta vielä soitella niin silloin kannattaa harkita SS nauhoja.

En ole huomannut lisääntynyttä kielien kulumista / katkeilua mitenkään noiden kanssa. Voihan sen tavallaan ajatella toisinkin päin: sileempi pinta -> kieli ei kulu niin paljon kuin enemmän kitkaa omaavalla normi nauhalla. Tämä siis minun logiikkaa tuskin siis totuus :)

Rahallisesti tietysti ei kannata ihan halvimpaan kitaraan noita laittaa, vaan nappaa hyllyltä uuden kun on nauhat kulunut loppuun. En tiedä keskiverto ikää nauhoille mutta eikös tavallisetkin nauhat kestä soittoa kymmenen vuotta ainakin?
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent"
Mustikkamuffinssi
12.05.2006 12:10:20
Ruokankaan sivuilla on tarkat hinnat kustakin huoltotoimenpiteestä. www.ruokangas.fi

Edit: 340 euroa näyttää olevan stainless steel nauhojen asennus. Sitä hieman ihmettelen, että tottako siihen menee melkein kuusi tuntia, kun normaali tuntitaksa on 60 euroa Ruokankaalla.

Ok kiitoksia. Pitäää muistaa tuo yhtebnä vaihtoehtona, kun saattaa tässä olla nauhojen vaihto jossain vaiheessa edessä tuohon artistiin.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)