maggot 13.06.2006 14:19:54 | |
---|
No niin tuollaisen Ibanez jemin osto saattaa olla käsillä tässä kesän aikana joten täytynee vähän kysellä vielä ihmisten kokemuksia ko. kitaroista. Jemsiteä on ahkerasti lueskeltu samoin muita Ibanez sivustoja netissä. Ajattelin vielä kuitenkin kysellä että mitenkäs paljon noita eri malleja jotka on tehty noina otsikossa mainittuina vuosina pyörii suomen markkinoilla, no torilla näyttäisi olevan yksi bfp mutta liekö jo mennyt ilmoituksen tekstistä päätellen. Se ei kuitenkaan ole ykkösvaihtoehto mulla vaan se musta sillä vihreällä köynnöksellä otelaudassa ja vihreillä mikeillä ja potikoilla. Eli JEM777vbk. Myös se pinkki malli on pyörinyt mielessä katoavilla pyramideilla otelaudassa, se on vain niin söpö omasta mielestäni jos sitä voisi jotenkin kuvailla. Multicolor voisi kanssa olla yksi vaihtoehto tosin olen ymmärtänyt että niitä liikkuu täällä todella vähän. Niin elikkäs kokemuksia kaipaisin ja vähän yleistäkin infoa kyseisistä kitaroista sekä toki keskustelua myös jemeistä. Kiitokset jo etukäteen vastaajille. "reality is a very fragile thing after all..." |
oiva tumpeloinen 13.06.2006 14:28:13 (muokattu 13.06.2006 14:34:29) | |
---|
Noissa vuosimalleissa ei vielä taida olla AANJ:tä? Siinä taitaapi ollakin sitten niiden huonot puolet, ainakin mun mielestä. Tosin tämä ei ole ainakaan mua rajoittava tekijä. Sitten niitä hyviä puolia. Ainakin tuossa omassa JEMissä on yllättävän hyvä sustain. Tatsi kanssa sopii mun tassuihin ja sointi on passeli. Mikit on hyvin erottelevia merkkimikkejä......what else is there to say? E: tulipas vielä jotain mieleen..... Ulkonäkö. Monen noiden vanhempien ulkonäkö herättää ihmetystä/hämmästystä. Kannattaa varautua armottomaan ihailuun ja samaan aikaan armottomaan v*ttuiluun kitaran ulkonäöstä. |
maggot 13.06.2006 14:34:09 (muokattu 13.06.2006 14:42:26) | |
---|
Juu aanj:tä ei ole, totta. Jep, ei häiritse muakaan nimittäin mun RG750:sessä on myös vanhan mallinen kaulaliitos. Kaikki kommentit on tervetulleita.. Hyviä kitaroita ne on omasta mielestänikin, täytyy myöntää että olen ton 750:sen oston jälkeen höynähtänyt juuri noihin -80 luvun lopun ja -90 luvun alun Ibanezeihin, rg7xx malleihin, usa customeihin ja jemeihin. = ) Toki olen ibanez rg malleista pitänyt aina. "reality is a very fragile thing after all..." |
maggot 13.06.2006 14:37:47 | |
---|
E: tulipas vielä jotain mieleen..... Ulkonäkö. Monen noiden vanhempien ulkonäkö herättää ihmetystä/hämmästystä. Kannattaa varautua armottomaan ihailuun ja samaan aikaan armottomaan v*ttuiluun kitaran ulkonäöstä. Joo, mietinkin tuossa että se pinkki jemi voi aiheuttaa bändikavereissa ihmetystä jos sellaisen jostain saisi ja vielä siihen nyt rahat sijoittaisin. Musta se on vain niin loistavan näköinen.. Toisaalta se musta olisi sitten melko neutraali. No eipä mua muiden mielipiteet hetkauta.. Pääasiahan on että itse tykkää. "reality is a very fragile thing after all..." |
Miihkis 13.06.2006 15:50:51 | |
---|
Iteltäni löytyy -89 JEM777VDY, ja varsin tyytyväinen olen kyseiseen värkkiin ollut. Ainoana haittapuolena oikeastaan että koen sen sellaiseksi kikkailukepiksi millä tuntuu vähän oudolta soittaa juurevampaa musiikkia, mutta kaipa tuokin ongelma löytyy vaan korvien välistä. Floikkakikkailua tulee harrastettua vähemmän, eli vuosien pähkäilyn jälkeen hankin tälle kaveriksi kiinteätallaisen kepin. Harmillisesti en kyllä osaa soittaa silläkään yhtään paremmin =/ Ulkonäkö tosiaan jakaa mielipiteet kahtia, mutta ainakin se tosiaan herättää niitä mielipiteitä. Ei oo kukaan vielä sanattomaksi jäänyt... (paitsi joskus muinoin bändin toinen kitaristi joka sai sanottua "ei juma!" enneks jäi tuijottamaan sitä haavi auki seuraavat 5 min) |
Kimmo72 13.06.2006 23:10:48 (muokattu 13.06.2006 23:13:15) | |
---|
Juu. Näin on, että mielipiteet jakautuu.. Täällä m.netissä yleensä kauhistellaan näitä värejä. Yleensä muuta kuin mustaa (sekin kielletty) tai jotain sunburstia (hyväksytty) väri on se väri jota on olemassa. Tunnetut tyypit ei voi sietää muuta kuin sen perinteikkään G:n värin joka on tosi massaa. Toki itsekin omistan Epiphonen joka noudattelee noita valtavirtaväriä, mutta so not? Iloisempaa on omistaa jonkunlainen "poikkeava" keppi, jota ei heti kaverilla nää. Ja kun itse on toi kasari-aika tullut elettyä, niin miksen olisi ylpeä omastani. http://img439.imageshack.us/img439/1361/ipaneesi9dc.jpg Ja näitä pinkkejä on Levytukun mukaan tuotu (silloin joskus) Suomeen 30 kappaletta. Toki niitä on varmaankin tänne saapunut muita teitse... omani on ruotsista.. Luulisin siis, ettei ainakaan kovin paljon näitä ole (täällä), muutenkin hieman harvinaista. Ja aina on soittajatutut/kaverit sanonut "oooh" tai jotain. Koskaan haukkunut. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Jucciz 13.06.2006 23:33:26 | |
---|
Ja aina on soittajatutut/kaverit sanonut "oooh" tai jotain. Koskaan haukkunut. Minä voin haukkua, vaikken soittajatuttu/kaveri taida ollakaan. Tuohan on ihan karmean näköinen. :D |
tommiot 13.06.2006 23:35:25 | |
---|
Minä voin haukkua, vaikken soittajatuttu/kaveri taida ollakaan. Tuohan on ihan karmean näköinen. :D No tietty kun siinä on floikka. |
Rypsolisti 13.06.2006 23:35:43 | |
---|
Itse himoitsen juuri tuota VBK:ta, jonakin päivänä munkin pitää se Jem hankkia ja VBK se varmaan olisi. Noista Multicoloreista sen verran että ne ovat siis harvinaisia mutta nykyään myös kalliita, on monta mallia mennyt yli 2000 dollarin ebayssä ja muuallakin. VBK:sta ei ainakaan kukaan tuu vittuilemaan paitsi jos se vihreä jotain häiritsee tai vielä harvinaisemmat PBK ja Rootbeer mallit on myös vähän hillitympiä. |
tommiot 13.06.2006 23:38:25 | |
---|
Multicolorit on härskejä, mulle on tulossa GMC-kopio jos rahat riittää sen laittamiseen. |
LamaAjanElvis 13.06.2006 23:42:26 | |
---|
Eikös jollain mnettiläisellä ollut käärmejemi? Eksoottisen näköinen vehjes. Mulle kelpais ihan valkoinen perusjemi. Kesä on läskien pahinta aikaa. Sormet lähtee soundista. |
atimoc 13.06.2006 23:50:49 | |
---|
Väriä pintaan vaan, "it takes a real man to play a pink guitar" jne. JEMiin ei itellä riitä rahkeet, mutta RG-sarjaa olen katsellut käytettynä. Kasarimallistosta löytyisi väreinä mm. desert yellow ja joku erittäin härski neon-oranssi, mutta AANJ-kaulaliitosta haluavan pitää tyytyä näihin uudempiin malleihin, joita ei taida saada juuri muina kuin kokomustina. Hieman ankean näköisiä omasta mielestäni, vaikka soittaisi kuinka satan death -heviä. "These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!" |
Kimmo72 13.06.2006 23:57:43 (muokattu 13.06.2006 23:58:53) | |
---|
Eikös jollain mnettiläisellä ollut käärmejemi? Eksoottisen näköinen vehjes. Mulle kelpais ihan valkoinen perusjemi. Starlialla.. KAi jollain muullakin. Ovat niin yleisiä.. *köh* E: öööh.. Mikä onkaan käärmejemi? Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
LamaAjanElvis 14.06.2006 00:04:57 (muokattu 14.06.2006 00:11:59) | |
---|
Starlialla.. KAi jollain muullakin. Ovat niin yleisiä.. *köh* Eikös Starlialla ollut kukkajemi? E: öööh.. Mikä onkaan käärmejemi? Jemi jossa on maalauksena luikertelevia käärmeitä. edit: Saattaa olla että olen sekoittanut nyt jotain. Vahva muistikuva jäi vaan siitä menneestä missikisasta, että olisi siinä ollut moinen kuva. Ettei piru olis mennyt sekaisin tuon kukkajemin kans. Kesä on läskien pahinta aikaa. Sormet lähtee soundista. |
tommiot 14.06.2006 00:10:27 | |
---|
Eikös Starlialla ollut kukkajemi?
Jemi jossa on maalauksena luikertelevia käärmeitä. Tuollaista en kyllä muista, mutta jollain oli kyllä kuva kukkajemistä jonkun käärmeen kanssa, Starlia? |
LamaAjanElvis 14.06.2006 00:12:33 | |
---|
Tuollaista en kyllä muista, mutta jollain oli kyllä kuva kukkajemistä jonkun käärmeen kanssa, Starlia? Noniin no siinähän se. Ei mitään... jatkakaa. Kesä on läskien pahinta aikaa. Sormet lähtee soundista. |
Jormaz 14.06.2006 00:29:06 | |
---|
Minä voin haukkua, vaikken soittajatuttu/kaveri taida ollakaan. Tuohan on ihan karmean näköinen. :D Ja mieti kun tommosella koittais pizzaa nostaa uunista.. Ei tulis mitään, lattialle tippuis! :D In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Kimmo72 14.06.2006 00:43:02 | |
---|
Tuollaista en kyllä muista, mutta jollain oli kyllä kuva kukkajemistä jonkun käärmeen kanssa, Starlia? Juu sehän se. Mitään käärme JEMiä olekkaan. Taitaa Starliakin olla niin kännissä. ettei pysty vastaamaan :) ja toinen :) Terveisiä vaan... Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
-Kevin Moore |
fox 14.06.2006 01:40:24 | |
---|
Juu sehän se. Mitään käärme JEMiä olekkaan. Taitaa Starliakin olla niin kännissä. ettei pysty vastaamaan :) ja toinen :) Terveisiä vaan... Vaikken JEMeistä sillee mitn tiiä, niin olen kanssa sitä mieltä ettei oo "käärme-jemiä".. tuo Bluussin pinkki-JEM on liikkis.. Vain sisällään pitävä Y2DNA- jemppi olis kiintoisa.. |
maggot 14.06.2006 08:14:42 (muokattu 14.06.2006 09:05:25) | |
---|
Juu. Näin on, että mielipiteet jakautuu.. Täällä m.netissä yleensä kauhistellaan näitä värejä. Yleensä muuta kuin mustaa (sekin kielletty) tai jotain sunburstia (hyväksytty) väri on se väri jota on olemassa. Tunnetut tyypit ei voi sietää muuta kuin sen perinteikkään G:n värin joka on tosi massaa. Toki itsekin omistan Epiphonen joka noudattelee noita valtavirtaväriä, mutta so not? Iloisempaa on omistaa jonkunlainen "poikkeava" keppi, jota ei heti kaverilla nää. Ja kun itse on toi kasari-aika tullut elettyä, niin miksen olisi ylpeä omastani. http://img439.imageshack.us/img439/1361/ipaneesi9dc.jpg Ja näitä pinkkejä on Levytukun mukaan tuotu (silloin joskus) Suomeen 30 kappaletta. Toki niitä on varmaankin tänne saapunut muita teitse... omani on ruotsista.. Luulisin siis, ettei ainakaan kovin paljon näitä ole (täällä), muutenkin hieman harvinaista. Ja aina on soittajatutut/kaverit sanonut "oooh" tai jotain. Koskaan haukkunut. Jeps noi värit aiheuttaa kyllä keskustelun aiheita niin meillä kuin muuallakin.. Kiitos infosta koskien tuota pinkkiä mallia, onhan toi vain niin loistavan värinen, samaten se desert yellow. Se vihreä on oikeastaan ainut mikä ei niin mua nappaa. Hmm, jos olet joskus tuosta omastasi luopumassa niin otahan yhteyksiä.. = ) "reality is a very fragile thing after all..." |