Aihe: Gibson Les Paul Studio?
1 2
vahvari
10.04.2003 14:21:15
Niin, minkäslainen skebakko se tuomonen on? Haukkaako se hintansa? Minkäläinen soundi siinä nuin ylipäätään on?Onko laadukas eli kannattaako ostaa? Kokemuksia, mielipiteitä ja arviointeja..
phiit
10.04.2003 16:15:22
Niin, minkäslainen skebakko se tuomonen on? Haukkaako se hintansa? Minkäläinen soundi siinä nuin ylipäätään on?Onko laadukas eli kannattaako ostaa? Kokemuksia, mielipiteitä ja arviointeja..

Noh.. Gibson Les Paul tietenkin ;) soundeissa ei eroja muihin Les Pauleihin (noh.. ehkä 50-luvun) mutta yleisesti ottaen sama keppi kuin muutkin Les Paulit, ainoa ero että ulkonäkö on yksinkertaisempi.

Itselläni on hyvässä käytössä ja suondi on erittäin tuhti ja lämmin! eli en voi kuin suositella..
-- phiit
LaXu
10.04.2003 17:45:02
Itse ostaisin kyllä ennemmin japanilaisen Tokai Love Rockin. Saa kunnon LP:n ulkonäön samalla hinnalla ja ainoa menetys on oikeastaan se Gibson-logo lavassa...
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Fortune
10.04.2003 17:54:15
Itse ostaisin kyllä ennemmin japanilaisen Tokai Love Rockin. Saa kunnon LP:n ulkonäön samalla hinnalla ja ainoa menetys on oikeastaan se Gibson-logo lavassa...

Ja olematon jälleenmyyntiarvo.
Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
SirWilho
10.04.2003 18:41:02
Itse ostaisin kyllä ennemmin japanilaisen Tokai Love Rockin.

On kyllä parempi ku tuo halpis gibson. Kokeilin tuota Studiota ja pakko sanoa että ei uskois että on gibsoni. Tuntu ihan joltakin mustamäen torin kopio skebalta. Osta mielummin tokai tai ootko kuullut Epiphonen USA mallistosta siis elite epiphone maksaa jotain 1500 puntaa ja on kyllä hintansa veroinen.
LaXu
10.04.2003 18:56:25

Ja olematon jälleenmyyntiarvo.

No, tuo ei ainakaan meikäläisellä oo tärkeä kriteeri kitaraa ostaessa. :)
entombed
10.04.2003 18:58:17
Itselläni oli tuo keppi noin 1,5 vuotta, kunnes vaihdoin nykyiseen (Gibson SG)..et tule pettymään jos ostat Les Paul´n..Se on VARMA.(soveltuu musiikkiin kuin musiikkiin.)...mutta kannattaa harkita SG:n ostamista..ei mene sentit hukkaan!!
fox
10.04.2003 20:03:25

Niin sehän oli se Gibsoni sen Tokain kopio?? Mutta vaan huonommalla kannella kun se Giba on kokopuuta eikä hienoo viilua leppäpalikoiden päälle liimattuna? Virittimetkin on vaan Groverit ja mikit vaan Gibsonin omaa tuotantoa? Ei vinkase ollenkaan niin mukavasti?
No joo, jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi mutta oli pakko avautua.... =)
Edelleenkin ostaisin alkuperäisen SAMALLA hinnalla....
LaXu
10.04.2003 20:16:16

Niin sehän oli se Gibsoni sen Tokain kopio?? Mutta vaan huonommalla kannella kun se Giba on kokopuuta eikä hienoo viilua leppäpalikoiden päälle liimattuna? Virittimetkin on vaan Groverit ja mikit vaan Gibsonin omaa tuotantoa? Ei vinkase ollenkaan niin mukavasti?
No joo, jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi mutta oli pakko avautua.... =)
Edelleenkin ostaisin alkuperäisen SAMALLA hinnalla....

Ensinnäkin, japanilaisissa Tokain Love Rockeissa runko on mahonkia, jonka päällä vaahterakansi. Joissain malleissa sitten vielä tuon vaahterakannen päällä loimuvaahteraviilu. Eli ei leppää ollenkaan. Korealaisissa Tokaissa on sitten leppää ja vaneria. Se, että mikit on Gibsonin tuotantoa ei tee niistä suoraan mitenkään superhyviä (ei kyllä huonojakaan).

Mielestäni ajatus, että vain Gibsonin tekemä Les Paul-tyyppinen kitara voi olla hyvä, on aika naurettava. Ei siellä Gibsonilla mitään ihmepuuta ole, josta syntyy automaagisesti hyviä kitaroita.

Mieluummin siis ostaisin Tokain, kuin yhden Gibsonin halvemmista malleista, joka on aika karsittu eivätkä kokeilemani Studiot ole olleet mielestäni mitenkään erityisen hyviä.
PuNkKi
10.04.2003 20:28:27
Mulla oli ennen Gibsonin lespaul studio (pari vuotta sitten)
mun mielestäni ainakin loistava keppi se oli.
oon katunu jo tiäs kuinka monta kertaa että sen annoin
vaihdossa, mutta turha sitä on enään valittaa..
nykyjään on Gibsonin standard ja täytyy sanoa että kyllä
siitä studio mallista pidin paljon enemmän..
ensinäkin se oli paljon kevyempi.
meinaan vielä joskus sellaisen hankkia kun rahat löytäis...
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
fox
10.04.2003 21:01:26

Mielestäni ajatus, että vain Gibsonin tekemä Les Paul-tyyppinen kitara voi olla hyvä, on aika naurettava.
Mieluummin siis ostaisin Tokain, kuin yhden Gibsonin halvemmista malleista, joka on aika karsittu eivätkä kokeilemani Studiot ole olleet mielestäni mitenkään erityisen hyviä.

Eekäkö LaXu, ei kai ne erityisen huonojakaan (Mustamäkilaatua??!) ole olleet...Sitäpaitsi eipä Les Paul-tyyppisiä kitaroita tee muut kuin Gibson. Period.
Sen sijaan kyllä mahonkibody-vaahterakansi- kitaroita tekee monikin ja erittäin laadukkaita tekeekin, mutta: ne eivät ole Les Pauleja. Tämä keskusteluhan nimenomaan alkoi tiedustelulla Les Paul Studiosta eikä esim. PRS, tms. LP- tyylillä tehdyistä kitaroista. Eipä se Tokaikaan niin huippulaatua ole, olen äkkiseltään muistellen kolmea-neljää laittanut. Suosiotahan se on saanut eikä se huono olekaan mutta ei se sentään NIIN hyvä ole...eikä erityisen halpakaan.
Onpa mullakin tuossa yksi mahonkirunkoinen erittäin hyvä kokopuuloimuvaahterakantinen kitara joka ei ole Gibson. Ei se ole edes kopio mistään Gibsonista. Eikä oikeastaan tarvitsekaan.
"Only Gibson can build a Gibson"
LaXu
10.04.2003 21:13:15 (muokattu 10.04.2003 21:15:00)
Eivät kokeilemani Studiot siis ihan mitään halpisluokkaa olleet, mutta en niistä n. tonnia olisi maksanut missään nimessä.

Les Paul-tyyppisellä kitaralla tarkoitin tuollaista mahonkirunkoista LP:n muotoista kitaraa. Vaikka Gibson on alkup. LP:n valmistaja, on Les Paulin nimi muotoutunut kuvaamaan tuota tietyn mallista kitaraa. Toki Tokait, Epiphonet ja muut ovat aina kopioita, mutta niistäkin voi löytyä kitara, joka sopii omaan budjettiin, soundiin tai tyyliin paremmin kuin Gibsonin valmistama.

En tässä verrannut Tokaita johonkin Gibsonin kalliimpaan malliin, vaan noihin Studioihin. Mielestäni tässä mielessä Tokai on parempi, mikitkin ovat tämän vuoden mallissa samat kuin pari tonnia maksavissa LS-200 malleissa.
fox
10.04.2003 21:36:24

Toki Tokait, Epiphonet ja muut ovat aina kopioita, mutta niistäkin voi löytyä kitara, joka sopii omaan budjettiin, soundiin tai tyyliin paremmin kuin Gibsonin valmistama.

Piis, män! Enhän minä tässä nyt mitään hirmuvääntöö ajanu takaa, herkkä Gibson-hipiä vaan järkky lapsenmielen ohella kun mies kysyy Les Paul Studioa ja vastaukseksi tulee... Aattele ny ittekin jos HALUAA juuri Studioo niin eihän sitä nyt unelmia tuolla tavalla rusenneta. Syyttä. Ja jokainenhan ostaa oman kitaransa, vain itseään varten ja (useimmiten) omilla rahoillaan.
Eipä mulla tuohon budjettipuolen vääntöönkään VOI olla muuta sanomista kuin että olet täysin oikeassa. Sitäpaittihan mä itte olen tuolla kiivaillu B:n studiolaitteista, kopioita myöskin..
Toisaalta jos jotain kopioidaan niin senhän täytyy olla kopioimisen arvoinen, eikö?? Vaikka onkin mallina 50 vuotta mittarissa... *myhäil* Telecaster ainoastaan on mallina vanhempi.
LaXu
10.04.2003 21:49:47

Piis, män! Enhän minä tässä nyt mitään hirmuvääntöö ajanu takaa, herkkä Gibson-hipiä vaan järkky lapsenmielen ohella kun mies kysyy Les Paul Studioa ja vastaukseksi tulee... Aattele ny ittekin jos HALUAA juuri Studioo niin eihän sitä nyt unelmia tuolla tavalla rusenneta. Syyttä. Ja jokainenhan ostaa oman kitaransa, vain itseään varten ja (useimmiten) omilla rahoillaan.
Eipä mulla tuohon budjettipuolen vääntöönkään VOI olla muuta sanomista kuin että olet täysin oikeassa. Sitäpaittihan mä itte olen tuolla kiivaillu B:n studiolaitteista, kopioita myöskin..
Toisaalta jos jotain kopioidaan niin senhän täytyy olla kopioimisen arvoinen, eikö?? Vaikka onkin mallina 50 vuotta mittarissa... *myhäil* Telecaster ainoastaan on mallina vanhempi.

Jeh. Itse näin alkup. kysyjän jutun siinä valossa, että hakusessa ois Les Paul, mutta ei ole varaa tai halua sijoittaa LP Standardiin tms. Mutta jos sen on ehdottomasti oltava Gibson, niin ei kai siinä sitten muu auta, kuin hommata sellainen. :)
Samuel P.
10.04.2003 23:59:47

Tua noin, sanoisinpa jotta hyvä ja haukkaa. Henk. koht. tasolla olen yhdellä versiolla soitellut kuusi vuotta, ja hyvin pelittää. Sanoisin kuitenkin, että kokeile useita ennen ostamista, noissa on laatuuvaihtelua kuin missä tahansa kitarassa.

Nykyisin, kun ikää on alkanut kertyä, olen kyllä alkanut pitää enemmän Tokain stratosta ja Peaveyn Wolfgangista (80-luku-nostalgiaa jälkimmäisen suhteen?), mutta soundi on pehmeän kermainen ja tatsi tanakka. Se on vain fiiliksistä kiinni, mistä sattuu milloinkin pitämään.

Mutta yksi on varma. Niin köyhäksi en aio tulla, että mustasta Les Paul Studiostani luopuisin! ...meillä on kyllä jo niin monta tunteikasta keikkaa takana, että ero olisi katkera.
p130
14.04.2003 18:37:26

Studioitahan on varmaankin kymmeniä erilaisia variaatioita. Osassa on esim. bodyn paksuudessa eroa standardiin. Yhtä totuutta ei niistä löydy, kuten ei yleensäkään kitara-asioissa. Omaan täysikokoisella yhdestä palasta veistetyllä (selvennetään nyt vielä: bodyn mahonkiosa 1-pala, kansi 2 palaa) bodyllä ja täysikokoisilla otelautamerkeillä varustettuun yksilöön ei voi olla kuin 100% tyytyväinen.

Kannattaa testata niin montaa yksilöä kuin pystyy, niin uusia kuin käytettyjäkin.
apenaattori
22.06.2006 17:34:18
Pitääpä nostaa. Itselläni on nyt edessä tiukka tilanne: Musaliikkeessä tarjottiin Gibson Les Paul Studiota (hieno viininpunainen) 1100:n euroon. Yleensä en ole Lespan kaulasta pitänyt (edes muissa Studioissa) mutta tämä oli jotenkin hyvä, itseasiassa aivan helkkarin hyvä. Verrattuna muihin testaamiini Les Pauleihin ylänauhoillekin pääsy tuntui jotenkin helpommalta. Tällä hetkellä käytössä on Squierin strato, eli toista Stratoa ei välttämättä tarvitsisi/kannattaisi hankkia. Nyt on kova mietintä päällä: Ostaakko hyvä Les Paul vai säästää vielä viitisensataa (eli odottaa ensi/sitä seuraavaan kesään) ja lähteä tutkailemaan Hesan kitaratilannetta (Tuo kyseinen Lespa oli paras Tampereella testaamani budjettiin sopiva kitara). Kitaralla soitettaisiin Bluesia/70-luvun rockia. Ja vielä: Onko tuo Studio ihan "aito" Les Paul? Ettei ole mikään "halpis" (niinkuin esim Faded-sarja)? Mitä ulkonäköjuttuja on karsittu? Ja vielä: kannattaako ostaa?
Voi myrkky.
rytilahti
22.06.2006 17:39:10
Pitääpä nostaa. Itselläni on nyt edessä tiukka tilanne: Musaliikkeessä tarjottiin Gibson Les Paul Studiota (hieno viininpunainen) 1100:n euroon. Yleensä en ole Lespan kaulasta pitänyt (edes muissa Studioissa) mutta tämä oli jotenkin hyvä, itseasiassa aivan helkkarin hyvä. Verrattuna muihin testaamiini Les Pauleihin ylänauhoillekin pääsy tuntui jotenkin helpommalta. Tällä hetkellä käytössä on Squierin strato, eli toista Stratoa ei välttämättä tarvitsisi/kannattaisi hankkia. Nyt on kova mietintä päällä: Ostaakko hyvä Les Paul vai säästää vielä viitisensataa (eli odottaa ensi/sitä seuraavaan kesään) ja lähteä tutkailemaan Hesan kitaratilannetta (Tuo kyseinen Lespa oli paras Tampereella testaamani budjettiin sopiva kitara). Kitaralla soitettaisiin Bluesia/70-luvun rockia. Ja vielä: Onko tuo Studio ihan "aito" Les Paul? Ettei ole mikään "halpis" (niinkuin esim Faded-sarja)? Mitä ulkonäköjuttuja on karsittu? Ja vielä: kannattaako ostaa?

Onhan se les paul. kanattaa ostaa jos se miellyttää eikä toi hirveen hintanen oo edes. Soittimissahan on tämä "rakkautta ensi näkemällä" efekti (vai miten se menee...), eli kyllä sen tietää kun oikea soitin tulee kohdalle.
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
apenaattori
22.06.2006 20:45:04
Mitenkäs nuo Les Paul Studion mikit, ovatko hyvät Blues/Classic rock-ympäristössä? Ja lisää kommentteja kaivataan. Helpottakaa tuskaani ja perustelkaa hyvin että pitäisikö ostaa vai eikö pitäisi.
Voi myrkky.
Tompsi
22.06.2006 20:54:01 (muokattu 22.06.2006 20:57:00)
Mites se laukkuasia? Eikös Studio Lepakossa tule kuitenkin ihan kunnon keissi mukana? Tuleeko Tokaissa?

EDIT:
Samaan syssyyn vielä tietäjille lisäkysymys: Jotain huhuja kuulin että Japanilainen Ishibashi olisi lopettanut Tokain tuotteiden välittämisen laatuongelmien takia. Osaako joku kertoa asiasta tarkemmin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)