Aihe: Marina m-57
1
reative
05.08.2006 19:16:52
Onko kellään kokemusta kyseisestä kitara valmistajasta? Omistan tollasen kepin ja ois mukava tietää onko muilla käytössä niitä ja vähän ehkä kokemuksia kyseisestä kitarasta?
Pnctocn
05.08.2006 19:41:28
Onko kellään kokemusta kyseisestä kitara valmistajasta? Omistan tollasen kepin ja ois mukava tietää onko muilla käytössä niitä ja vähän ehkä kokemuksia kyseisestä kitarasta?

omassakuvassa puunvärinen body on marinasta lähtöisin. omasta mielestäni nykyisiin halppiksiin verrattuna inhimillinen yritys kitaran rakentamiseen. metalliosien kromaus on kuluvaa sorttia, muutoin vintagetremolo kesti ilman suurempia lohkeamisia aktiivista soittelua useamman vuoden. mikit häiriöalttiit ja äänimaailaltaan vaatimattomat, samoin kuin sähkötyöt muutenkin. perussetti kuitenkin koossa.
"kun on isot pussit, on kiva pussailla"
sartzan
05.08.2006 20:37:45

Onko tuo se stratomallinen? Mulla on semmoinen marina, ensimmäinen sähköskittani ajalta miekka ja kypärä (eli noin 13 vuoden takaa...). En ole kummemmin sitä "isoilla vehkeillä" luukuttanut, mutta sen verran kuitenkin ettei mikkejä voi kovin kehua... Nauhatyö on vähän sinnepäin, en muista onko vaiva ollut alunperin vai tullut ajan myötä otelaudan kutistuttua, mutta ainakin nykyään nauhat on aika sormisilppurit. Sähkötyöt ovat omassanikin vähän sinnepäin, toinen tone ei taida olla koskaan toiminut. Kolvaamalla tuon kyllä saisi kuntoon, ja nauhojen päätkin voisi joutessaan viilata. Sanoisin, että aloittelijalle ihan jees. Rungon materiaalia olen pohtinut, onko jotain vaneria vaiko peräti ihan ehtaa puuta, mutten ole tohtinut maalia raaputtaa mikkikoloista niin että näkisi.
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
reative
05.08.2006 21:00:59
runko on mun marinassa leppää ja aika kaunis kitara tuli kun lakattiin, ja kaula on tammea ja mikit vaihtamalla tulis varmaankii ihan kohtalainen kitara..
Mixeri75
05.08.2006 22:20:53

Mulla tollainen RR marina, just tuli maalauksesta (serkku automaalari, vetäs värit ilmaiseks :) ), siinä kyllä ihan rehellisesti lastulevystä se body tehty, muutenkin menee aika paljon tavaraa uusiksi, sen marlinin oman kahlertallan koitan säilyttää, mutta virittimet, mikit/sähköt näyttää menevän vaihtoon. Rahallisesti tuskin kannattaisi, mutta toi miekkakala tuossa 12 nauhalla vei sydämmen :)
Luulin ettei Fenderiä ikinä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)