Aihe: Pikku vahvaria etsimässä
1
Don Make
14.12.2006 21:23:48
Hintaa sais olla alle 100e Näitä oon katellu:
http://www.thomann.de/fi/roland_cube_15.htm
http://www.thomann.de/fi/crate_gt15.htm

Kumpaa suosittelisitte, vai onko muita ehdotuksia?
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
apenaattori
14.12.2006 21:27:20 (muokattu 14.12.2006 21:27:51)
http://www.thomann.de/fi/vox_da5.htm

Itse omistan Valvetronix-sarjan AD30VT:n ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tuosta pikkuisesta minulla ei ole kokemuksia, muut voivat varmaan kertoa lisää.

E: Menee kyllä yli budjetin, mutta elämähän on?
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
mailbag
14.12.2006 21:28:31 (muokattu 14.12.2006 21:28:52)
microcube, vox da5
e. vähän myöhään
fred
14.12.2006 21:59:01 (muokattu 14.12.2006 22:01:06)
Suosittelen vierailua paikallisessa musaliikkeessä, testaamalla homma selviää.
Itse hankin Vox Pathfinderin ja täytyy sanoa että se pesi ylivoimaisesti testailuissani kaikki muut saman kokoluokan trankkuvahvarit.
Yllättävän kovaääninen peli niin pieneksi styrkkariksi.

EDIT: kyseessä siis Pathfinder 15
Kitarmän
14.12.2006 22:32:21 (muokattu 14.12.2006 22:33:02)
Ibanezin Valbee..... mutta menee sun hintarajan yli....
Puavali
14.12.2006 22:38:58
Suosittelen vierailua paikallisessa musaliikkeessä, testaamalla homma selviää.
Itse hankin Vox Pathfinderin ja täytyy sanoa että se pesi ylivoimaisesti testailuissani kaikki muut saman kokoluokan trankkuvahvarit.
Yllättävän kovaääninen peli niin pieneksi styrkkariksi.

EDIT: kyseessä siis Pathfinder 15

Mulla on samanlainen ykkösvahvarina, kun en jaksa raahata tuota 50-w ampeggia mukana. Ja tuo toimii paremmin akustisen kanssa. Ja koskettimien.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
sartzan
14.12.2006 23:30:58
Itse juuri microcuben hankkineena voin liputtaa sen puolesta. Mihin käyttötarkoitukseen aparaattia olet hankkimassa? Jos pelkäksi kotisoittokamppeeksi, niin microcube on varmaankin tehojen puolesta enemmän kuin riittävä (2 wattinen, mutta liityn niiden joukkoon, jotka todistavat että möykkää lähtee enemmän kuin tuo numero 2 antaisi ymmärtää), ja jos tykkää pelehtiä erilaisten efektien ja mallinnusten kanssa, niin sitten varsinkin. Toisaalta, jos bändikäyttöön, niin riittääkö siihen 15 wattinenkaan, vai pitäisikö olla 30w? Kysymys ei ole retorinen, vaan vastausta halajava...

Tuossa 15 wattisessa ei liene samaa kattausta kuin microcubessa, josta löytyy minusta hyvän cleanin lisäksi myös 5 erilaista mallinnusta. Eli minusta hyvän kuuloiset akustinen, mättösärö (mesa/boogie -rectifier-mallinnus. Enkä tunnusta että lunttasin manuskasta, vaikuttaa enemmän pro:lta sillee...:D), vähän vähemmän mättö (manuskan mukaan Marshall JMP1987 -mallinnus, semmone enempi hevi ja vähemmän mättömetalli), brittipop-henkinen johonkin Voxiin perustuva ja joku Fenkun mallinnus myös. Olen sikäli noviisi, etten tiedä kuinka uskollisesti nuo esikuviaan vastaavat, mutta omaan korvaan passaavat. Efektipuolella on kaikua, flangeria, phaseria ja tremoloa, ja löytyy myös delay ja reverb. Itsellä on vielä koklaamatta aparaattin koplaaminen vähän parempiin kajareihin kuuloke/rec.out -liitännän kautta (en ole jaksanut tuota kolmen kilon rantasaunaa roudata tohon kahden metrin päähän kajareiden piuhan kantaman alueelle), mutta olen antanut itseni ymmärtää, että ihan kelpoa soundia on mahdollista saada niin, jos pienen elementin ominaisuudet alkavat ärsyttää. Toisin sanoen, vielä ei ole alkanut ärsyttää.:)

Suosittelen käytännön testiä liikkeessä, päädyit mihin vaihtoehtoihin tahansa. Voxin pikkuvahvistinta (malli on unholassa, microcubea vastaava tehoiltaan kaiketi) on myös kehuttu, mutta hintaa lienee sillä ollut päälle satasen luokkaa, ja käytännön kokemusta vehjeksestä ei minulla ole. Mielikuva laitteesta puheiden perusteella jäi, ettei niinkään "mättökelpoinen" kuin cube, vaan enempi jazz/blues/britpop, mutta tuo on mutua siis vain.
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
PLing
14.12.2006 23:56:31
Jees, kotisoitteluun Microcubelle ääni täältäkin. Kohta toista vuotta on kuutio seissyt nurkissa enkä ole vieläkään kyllästynyt. Tosin sillä Rectomallinnuksella hoitaa melkein kaiken hard rockista mättöön ainakin minun mielestäni, se classic-mallinnus on jotenkin tuhnu mutta toimii joissain biiseissä.

Testaamaan vaan lähimpään musaliikkeeseen, luulisi ainakin Microcuben löytyvän valikoimista.
Doh, nakki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)