Aikeissani on vähän fiilailla ko. Voxendaalia, eli elementti voisi vaihtua hieman ärtsympään. Tuo Voxin alkuperäiselementti on mielestäni ehkäpä vähän liian lattea -ts. kaipaisin soundiin enemmän sellaista (ylä)keskialueen rapsakkuutta. Celestionin elementtejä tutkaillessani G12H-malli vaikutti mielenkiintoiselta, mutta ongelmana oli 30:n watin tehonkesto, eikä Voxin koteloon mahdu millään kuin yksi 12":n kajautin, joten suuntasin katseen Eminencen mallistoon. Käsitin, että The Wizard olisi Eminencen vastaus G12H:n soundimaailmaan, paitsi suuremmalla tehonkestolla ja herkyydellä varustettuna. Onko jollain kokemuksia elementtien vaihtelusta tähän Voxiin tai muuten kokemuksia tuosta Wizardista pienessä kotelossa? Koteloa ajattelin fiksailla siten, että rakenne tulisi olemaan joko avoin tai puoliavoin, mutta ei sellainen 95% suljettu, jollainen tämä Vox alunperin on. Täysin suljettua rakennetta tuohon koteloon on ehkä jossain määrin hankala tehdä - tai silloin pitäisi kaikki tuuletuskanavatkin sulkea. Rokkia rennolla asenteella! |
Laita sinne Eminencen The Governor, ihan lemppari toistaiseksi. Oon soitellu Privatejackilla ja The Wizardilla myös. Celestionin G12H:ssa on hivenen enemmän yläpäätä kuin Wizardissa, mutta Emissä taas parempi keskialue...mene ja tiedä...Seuraavaksi työn alle Red Fangit. Elikkäs toi Governori on soundiltaan Privatejackin ja Wizardin väliltä. The Privatejack taasen on Emin versio G12M:stä. Ja mun mielestä parempi kuin G12M. Joku päällikkö ameriikasta sanoikin että Celestionin pitäis tehdä niitten G12M kaiutin kopioimalla Privatejackkia ;) Kandee myös tehdä noita kaiutintestejä sokkokuuntelussa, niin voi leikkiä tykkäävänsä muka jostain tietystä. Jos sokkona valitsee Vintage 30:sen, niin pitää mennä korvalääkärin tai vaihtaa vaikka poikkihuiluun. ;) |
Cheers! Oikea valinta. ;) Kyllä siitä mun mielestä oikein hyvät soundit lähti - etenkin hintaan nähden - mutta kun mahdollisten käyttötuntien määrä olisi jäänyt keskimäärin noin 1-2 h / viikko, niin aika turhaahan tuota olisi ollut pitää. (etenkin kun tulen kamojen puitteissa hyvin toimeen ilman tuota vahvaria) Rokkia rennolla asenteella! |