Aihe: Sähkö johdoista, koskien Englantia!
1
yanera
17.02.2007 17:02:38

Olen ajatellut ostaa itselleni kakkos comboksi Roland cube 60 vahvarin.
Löysin edullisimman vaihtoehdon englannista
http://www.dolphinmusic.co.uk

Siellä kyseinen laite maksaa Euro Price: €220.51 EUR ( _148.99 GBP) + toimitus kulut 15GBP eli n.23€

Toimitus kuluineen n.245€

MUTTA.
KYseisessä laitteessa on siisänrakennettu sähköpiuha ja olen käsittänyt että U.K:ssa on erillaiset sähköpiuhat käytössä kuin täällä!?!

Jos ja kun haluan kyseisen laitteen toimimaan täällä suomessa, niin mitä piuhan/sähköjen suhteen pitää tehdä??
ballfish
17.02.2007 17:03:50
Vain se liitin on erilainen. Eli vaihdat vaan suomipiuhan tilalle. näin olen asian käsittänyt.
tommiot
17.02.2007 17:03:54 (muokattu 17.02.2007 17:04:17)
Piuha poikki ja juotetaan uusi pistoke siihen.

EDIT: 4 sekuntia liian hidas
sartzan
17.02.2007 17:32:21 (muokattu 17.02.2007 17:33:30)
Itsehän en asiasta mitään tiedä, mutta käsittääkseni "piuha poikki ja suomalainen tilalle" -systeemi ei välttämättä käy. Mielummin niin, että hommaa adapterin enkkupistotulpan ja suomalaisen seinäpistokkeen välille.

Tämä ehdotus juontaa juurensa enkkulasta ostettuihin sterkkoihin, jotka olivat minulla käytössä jonkin aikaa. En muista enää tarkkaan, mutta niissä oli siinä pistotulpassa itse sen töpselin lisäksi jotain ekstraa (jokin sulake tai joku muu semmoinen osa. Ei ollut erityisen piilossa töpselissä, vaan oli pikavilkaisullakin havaittavissa), joka vissiinki suomen sähköverkkoon tarkoitetuissa aparaateissa on siellä laitteen sisällä. Kaverini isää (joka opettaa sähköpuolella jossakin oppilaitoksessa) asiasta konsultoin, ja hän ainakin sanoi, ettei kyseistä härpätintä saa missään nimessä töpselistä ottaa pois (ts. pätkäistä piuhaa ja vaihtaa suomalaista tilalle), vaan adapterin käyttö oli ainoa keino.
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
McNulty
17.02.2007 17:40:13 (muokattu 17.02.2007 17:41:36)
Pelkkä töpselin vaihtaminen ei välttämättä riitä kaikissa tapauksissa. Kannattaa tsekata että laitteessa täsmäävät volttien lisäksi vielä taajuudet. Eli 50Hz diggaileva laite esim. 60Hz verkossa voi tuottaa ikäviä ylläreitä.

http://www.kropla.com/electric2.htm

Eli kannattaa huolehtia VOLTIT, TÖPSELIT ja HERTSIT kohdilleen ja varmistua niistä ennen ikävyyksiä.

edit:
Finland _ 230 V _50 Hz _C & F
United Kingdom _ 230 V* _50 Hz _G
*Outlets typically controlled by adjacent switch. Though nominal voltage has been officially changed to 230 V, 240 V is within tolerances and commonly found.

Eli pitäisi toimia töpselin vaihdolla mutta tsekkaa nyt vielä laitetiedot varmuudenestämisenpoistamisenvälttämiseksi :)
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
oiva tumpeloinen
17.02.2007 20:13:22
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=112394&o=0&#p4059445

Siinä yksi aiempi ketju aiheesta. Sisältönä vähän tietoa ja sitäkin enemmän turhaa........;)
bfoc
17.02.2007 22:57:03
Piuha poikki ja juotetaan uusi pistoke siihen.

EDIT: 4 sekuntia liian hidas

Itseasiassa ei. Jatkojohtoja ymsyms ei saa korjailla juottamalla jne. Siis jos sähköturvallisuuskeskusta uskoo. Juottaminen on hituvirtahommia ja sopii sinne elektroniikka (9VDC-osastolle).

Vaihtosähköhommissa voit vaihtaa koko virtajohdon jos osaat. Verkkoadapterin osto on kaikkein helpointa. Ei tarvii availla ruuvveja jne.

Mut se tärkein pointti oli et pidetään ne kolvit, tinat ja pihdit laatikossa ettei vahvarin ekasta biisistä tule Stairway To Heaven hyvin lyhyenä versiona (joko vahvarille tai soittajalle).
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)