Lullervo 27.02.2007 01:29:05 | |
---|
Tuli tuossa toisessa ketjussa Hellraiseria kommentoidessa mieleen että voisi harkita uusia mikkejä tuohon petoon. Eli, ongelma on että itte kitara on kokonaan mahonkia ja siihen päälle vielä bassovoittoiset EMG-707:t + seittemäs kieli ni puuro on keitetty. Kovasti kaipailen sellaisia repiviä ja jyrääviä riffejä tyyliin Pantera mutta ei vaan tunnu irtoavan. Eli varmaan sellaista treblepainotteista ollaan hakemassa. Varmaan jos kuuskieliseen haettais ni noi Dimebuckerit ois tarkotusta vastaavat mutta eipä taida saada seittemänkieliselle niitä. Ei väliä onko passiivi vai aktiivi, asennuksen annan jonkun asiantuntevan hommaksi ku ei ittellä oikein toi kolvi pysy kädessä. Samalla voi ehdottaa kaulamikkejä, kaulassa tuo 707 ajaa ihan asiansa mutta on kuitenkin jotenkin "etäinen" soundi, jos sellasta laulavaa ja selkeää mikkiä löytyisi seiskalle ni ehdotuksia siihenkin otetaan vastaan. |
saastara 27.02.2007 01:46:09 | |
---|
Menee standardiehdotukseksi mutta.. "Rouhiva", "laulava", "erotteleva" ---> DiMarzio Evo7. Otappa huomioon sitten, että tuohon keppiin jää melkoiset sota-arvet siitä jos noiden EMG:n saippuapaljoen jälkeen vaihtaa johonkin peruskokoiseen mikkiin. Voi oikeastaan tulla aika tyylikästäkin jälkeä.. Jos pitää vähän grungemastä lookista. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
Umas 27.02.2007 10:55:06 | |
---|
Onko noi Dimarzion evo seiskat oikeasti hyvät? Ku ihtenikin pitäis mikkejä jossain vaiheessa hankkia. Seisotko sanojes takana? :) |
Torniojaws 27.02.2007 11:11:52 | |
---|
Evot olivat itsellä ensimmäinen kohde tuohon Jacksoniin korvausmikiksi - mutta miten kävikään, Evo7:aa ei saanut mistään. Kaikilla oli listoilla, mutta saatavuus pyöreä nolla :/ Pistin sitten Seymourin Invaderin. |
JayMH 27.02.2007 11:18:01 | |
---|
Minulla on itselläni samanlainen kitara kuin sulla ja ymmärrän kyllä mitä tarkoitat tuolla tukkoisuudella, mutta uskoisin, että tilanteeseen voi vaikuttaa vahvistinvalinnalla. 707:t perustuvat ilmeisesti EMG 81:seen ja niitähän käytetään aika paljon just mahonkipuisissa Les Pauleissa ja sekä noissa joissain ESPeissä, esim. James Hetfieldin Trucksterissa :) |
Werde 27.02.2007 11:30:44 (muokattu 27.02.2007 11:30:59) | |
---|
707:t perustuvat ilmeisesti EMG 81:seen ja niitähän käytetään aika paljon just mahonkipuisissa Les Pauleissa ja sekä noissa joissain ESPeissä, esim. James Hetfieldin Trucksterissa :) 707 on speksien valossa suunnilleen kuin 85, 81-7 taas kuin 81. Minä lähtisin kokeilemaan 81-7:aa sinne tallaan, kävisi sukkana paikalleen (nuohan ovat eri kokoiset kuin standardi seiskamikit, voi mennä puutöiksi jos vaihtaa Dimarzioon). I kneel only to God.. I don't see him here. |
Tomi_R 27.02.2007 12:35:34 | |
---|
Itse tykkään todella paljon 707:sta omassa Hellraiserissani. EVO7 on hyvä mikki, minulla oli edellisessä seiskassani kyseinen kapistus, mutta mielestäni 707 on kirkkaampi kuin EVO. Dimarzio on julkaissut juuri uuden 7-kielisen mikin,D Activatorin, jonka pitäisi olla erittäin kirkas, mutta henkilökohtaista kokemusta minulla ei tästä ole. Itse suosittelisin kanssa tuon EMG 81-7:n kokeilemista. Jenkeissähän saa mikkikeyksiä jotka peittävät EMG:iden jättämät kolot jolloin tilalle saa haluamansa passiivit. En tiedä saatavuudest Suomessa. |
JayMH 28.02.2007 11:04:47 | |
---|
|
Tomi_R 28.02.2007 11:53:54 (muokattu 28.02.2007 11:57:42) | |
---|
Kyllä 81-7 on vielä tuotannossa, EMG ei ole vain lisännyt sitä sivuilleen. EMG tekee kolmea 7-kielisen mikkiä: 707, 81-7 ja 60-7. Itse ajattelin hankkia tuon 60-7:n kaulamikiksi. Tällainen informaatio paketti löytyi EMG:n sivuilta NAMM raportissa: "For seven string guitars we have expanded our already popular 707 model to include the full line of EMG Active humbuckers. Authorized dealers can now get their hands on 81-7's and 60-7's, good news for those of you who simply cannot limit themselves to six." |