Aihe: Skittasoundia iskelmäbändiin
1
bluesman99
04.03.2007 16:57:43

Etsin sitä oikeaa hyvää, kirkasta, lievästi kaiutettua kitarasoundia, joskus lievää säröäkin. Musalaji on ns moderni iskelmämusiikki eikä nykyinen setti (Gibson LP std + Marchall putkicombo) ole sinne päinkään. Eli millä yhdistelmällä noihin soundeihin päästään. Onko se Strato ja..?
ballfish
04.03.2007 17:04:05
Strato ja VOX.
ode_
04.03.2007 17:05:56
Miksei lespa taipuis iskelmään. Tarpeeks kaikua kehiin.
bluesman99
04.03.2007 17:07:02

Stratoa itsekin olen ajatellut.

Eli joku VOXin putki AC? Aika tyyriitä kai ovat. Vahvarin kipuraja menee siinä tonnin kohdalla. Onko VOXin trankut sinne päinkään?
ode_
04.03.2007 17:10:00
Eikö siihen käy ihan mikä tahansa vahvari jossa on puhtaat äänet hyvän kuuloset. Voxin pienessä transistoridigitaalimallinnusvahvarissa oli hyvät kaiut ja puhtaat.
McNulty
04.03.2007 17:19:20
Vaihdat siihen Les Pauliin kevyesti alikäämityt Lindy Fralinin mikit, niin saat ko. skebasta heleän ja kirkkaan soundin kyllä. Sille sitten kaveriksi mikä tahansa putkivahvistin jonka clean ja reverb miellyttävät. Muista että putkia ja elementtiä/elementtejä vaihtamalla tummasoundisenkin vaffarin soundia voi muuttaa radikaalisti.
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
MadMatt
04.03.2007 18:15:52

Strato ja Fender twin reverb
rainmaker
04.03.2007 18:20:28
Stratoa itsekin olen ajatellut.

Eli joku VOXin putki AC? Aika tyyriitä kai ovat. Vahvarin kipuraja menee siinä tonnin kohdalla. Onko VOXin trankut sinne päinkään?

Tonnin kohdalla? No sillähän saa helposti ac30:sen. Ac30:llä näyttää aika monen iskelmäbändin kitaristi vetelevän.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
pekkaautio
04.03.2007 19:30:28 (muokattu 04.03.2007 19:30:41)
Osta joku Voxin valvetronix sarjan vahvistin. Ovat edullisia, keveitä roudata ja niistä saa ulos monipuolisen soundipalletin. Kitaraksi kyllä ottaisin itsekkin Straton. Tai olen ottanut jo kauan sitten, kun iskelmää soittelin.
Vainhaalee
04.03.2007 19:41:06
Ratkaisu ongelmiisi on THD Yellow Jacketsit
http://www.thdelectronics.com/products/yellow_jacket.htm

Saat heleän vox-soundin lähes vahvariin kuin vahvariin, suosittelen lämpimästi kokeilemaan!
I was forced to strip down to my Scandinavian Leather
Tami
04.03.2007 20:31:38

Ratkaisu ongelmiisi on THD Yellow Jacketsit
http://www.thdelectronics.com/products/yellow_jacket.htm

Saat heleän vox-soundin lähes vahvariin kuin vahvariin, suosittelen lämpimästi kokeilemaan!

Mä olen tuosta eri mieltä, mutta toisaalta Vox soundeja on erilaisia enkä niitä heleänä pidä, eikä siitä tässä ketjussa ollutkaan puhe.......asiaan:

Oma suositukseni kysyjälle on joku stratotyyppinen kitara, sillä jossain vaiheessa huttuiltaa venähdetään rautalankatyyppisiin juttuihin ja siinä vaiheessa viulussa on hyvä olla joku kampi jolla sitten vemputetaan niinkuin Pulliainen konsanaan.
Efekteiksi esim line6 dl4 tai sitte zoomin eftp malli ja sitte joku säröpoljin + muuta sälää lompakon ja mieltymysten mukaan..

Vahvarin ei todellakaan tartte olla Vox vaan joku semmonen laite josta saa hyvät puhtaat joiden päälle rakentaa muuta soundia. Ite tuuppaan mielelläni flextone 2:lla mutta sinne putkivahvistimen suuntaan kannattaa katsettaan luoda. Voxia en suosittele, koska ovat niin saakelin painavia (ainakin ac30:t) ja toisaalta nuo kinukkimallit ovat MINUN mielestä soundeiltaan tuolla fenkun hrd:n/ peaveyn classicin suunnalla.

Muistakaa toki että agents ei ole rautalankaa, eikä rautalankaa saa soittaa ilman Voxia ja orbittia ja jos omistat ko. laitteet niin olet vain surkea Pulliais-klooni....
T:nimim" rautalanka-foorumilla taas liian kauan viipynyt"
Töissä intissä - vikaa vintissä
Lennu
04.03.2007 20:34:40

Multiefektilankkuja suoraan linjaan ja korvanappeja näkyy nykyään käytettävän paljon näissä nykypäivän imelimmissä länsirannikkotyyppisissä iskelmäbändeissä. Jos tarkoitat sitä sokerissa uitettua chorus-soundia, jossa on vielä hemmetillinen kaikuhiihto. Semmonen Charles Plogman.

Muuten kyllä voxia ja spring-reverbiä ja overdrive-tyyppistä säristintä.
- onko sun lasi puoliks tyhjä vai puoliks täynnä? - riippuu vähän mitä juo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)