Aihe: Kuljetuskotelo kombolle
1
jack.frost
04.04.2007 04:17:07
Mä en tiiä, onks tästä jo keskusteltu täällä, mut onko kukaan kasannu ikinä tän tyyppistä casea ite:

http://www.thomann.de/fi/thon_haubencase_fuer_combos_rollen.htm

Mitä makso? Oliko se hankalaa askartelua? Mun mielestä toi melkein 300 on vaan aika suolanen hinta caselle..
Veepee
04.04.2007 11:27:17
Mä en tiiä, onks tästä jo keskusteltu täällä, mut onko kukaan kasannu ikinä tän tyyppistä casea ite:

http://www.thomann.de/fi/thon_haubencase_fuer_combos_rollen.htm

Mitä makso? Oliko se hankalaa askartelua? Mun mielestä toi melkein 300 on vaan aika suolanen hinta caselle..

Nojuu... Tuontyyppisen rakentelin parisen vuotta sitten omalle combolleni. Ilman pyöriä ja niin, että combo pitää nostaa laatikosta pois. Eli semmosen lootan vaan. =) Kaikki materiaalit kustansivat yhteensä helposti alle satasen, satuin vielä saamaan alumiinilistaa hyvään hintaan paikallisesta metallipuljusta. Jonkin verran tuon näpertely vaatii maalaisjärkeä, peruskoulun käsityöosaamista, kohtuullisia työkaluja, hyviä työtiloja, pitkää pinnaa ja aikaa.

Tavallinen pulliainen ei saa aikaan tuollaista tehdasvalmisteisen näköistä, mutta itse rakennettu loota ajaa kyllä varmasti asiaansa...eli suojaa sitä sisältöä.

Kuvia mulla ei valitettavasti oo antaa, mutta vinkkejä saa kysellä. =) Suosittelen tekemään itse, se on ihan hauskaa, edullista ja opettaa varmasti tekijäänsä...=)
Fide
04.04.2007 22:06:15

vaatii maalaisjärkeä, peruskoulun käsityöosaamista, kohtuullisia työkaluja, hyviä työtiloja, pitkää pinnaa ja aikaa.

Tuossa se tulikin, noista jos puuttuu kohtuulliset työkalut ja hyvät työtilat, niin ostetun boxin hinta ei enää niin kauhean korkea olekkaan =)

Jos rakennusvaiheessa säheltää pari työvaihetta, ja joutuu esim hankkimaan uudet tarvikkeet, niin mun kaltaiselle poropeukalolle voi valmiina ostettu tulla jopa halvemmaks ;-)

Mulla ei oo vaffarilaatikon rakentelusta kokemusta (ainoastaan räkin), mutta Mesan mukana seurasi käytettynä juurikin tuollainen T-kaupan boxi ja on sitten kaikkinensa mun mielestä hinta-laatu-suhteeltaan kohtuullinen.

Mutta jos työtilat ja -vermeet on, niin kyllä tuollaisen varmaan rakentaakin, ja kivaa se varmasti on.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)