jPekka 04.04.2007 12:30:22 | |
---|
Omituinen pikkutoive: Sattuukos kenelläkään olemaan tätä transistorivahvistimien klassikkoa ja tilaisuutta äänittää minulle pikkuruista näytettä siitä, miltä kapineen legendaarisesti surkean särö(kanava)n soundi kuulostaa? Myös linkki johonkin, missä tätä särösoundia voisi kuulla, kelpaa. Tämän omituisen pyynnön takana on ihan puhtaan taiteelliset, tosin kirjalliset, tavoitteet, joten ääninäytettä käytetään vain minun omien korvieni iloksi. Kiitoksia etukäteen. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
saastara 04.04.2007 15:08:13 (muokattu 04.04.2007 15:55:36) | |
---|
Äänittää en kyllä näytettä voi laitteen puutteen vuoksi.. :) mutta eipä se nyt mitenkään pikaisen testin perusteella joskus kovinkaan surkealta vaikuttanut. Eikös myös, näin mutu-pohjalta muistelen, esim Policen kitaristi sekä King Crimsonin pojat (tai joku niistä) käyttänyt Jazz Chorusta vahvarina..? Hyviä soundeja löytyy noilta jäbiltä. Tämähän ei myöskään mitään kovin hyvää kuvaa anna mutta kyllä tuon Pod Xt:ni Jazz Chorus-mallinuksesta irtoaa ihan muikeat ja käyttökelpoiset säröt. :) Lisää middleä. |
HeavyMachinery 04.04.2007 15:25:01 | |
---|
Omituinen pikkutoive: Sattuukos kenelläkään olemaan tätä transistorivahvistimien klassikkoa ja tilaisuutta äänittää minulle pikkuruista näytettä siitä, miltä kapineen legendaarisesti surkean särö(kanava)n soundi kuulostaa? Myös linkki johonkin, missä tätä särösoundia voisi kuulla, kelpaa. Tämän omituisen pyynnön takana on ihan puhtaan taiteelliset, tosin kirjalliset, tavoitteet, joten ääninäytettä käytetään vain minun omien korvieni iloksi. Kiitoksia etukäteen. Mulla on. Voisin koittaa muistaa kun varmaan puhtaita kitaroita nauhoitetaan sillä sinkkua varten... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
miktol 04.04.2007 15:51:42 | |
---|
Ei ole mahdollisuutta äänittää, kun en enää omista vahvistinta, mutta kokemusta on. Ei se särö ihan mahdottoman huono ollut, mutta ei kyllä hyväkään. Sellainen aika tumma ja hiukan suttuinen soundi siinä oli. Itse kaipasin siihen aikaan paljon terävämpää säröä, joten käytin erillistä pedaalia. Puhdas puoli vahvistimessa olikin sitten aivan loistava. Ja se chorus. Vaihdoin itse silloin putkivahvistimeen ja luovuin tuosta JC:stä. Harmittaa. |
Exhausted 04.04.2007 16:26:05 (muokattu 04.04.2007 16:26:42) | |
---|
Joku kysyi taannoin Guitar Worldissa laitegurulta, että aiheuttaako vahinkoa JC-120:llensa soittamalla sitä säröllä, koska joka paikassa sanotaan että vahvistinta ei ole suunniteltu särökäyttöön :-) |
Ambitus 04.04.2007 16:36:40 (muokattu 04.04.2007 16:45:49) | |
---|
Multa löytyy kyseinen vaffari! Särökanavassa on todella iso "kivi". Voin laittaa ääninäytettä myöhemmin, kunhan saan työt eka alta pois. E: Niin voihan sitä tulla tänne studiollekin kokeilee... Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
MaxDamage 04.04.2007 17:54:34 | |
---|
Omassa Jazz choruksessani on loistavat cleanit ja todellakin järkyttävän hirveä särö. Täysin kaameeta distortion sirinää josta on Rock kaukana. Harmi sinänsä, kun cleanit on niin hyvät. |
Jormaz 04.04.2007 18:02:50 | |
---|
Joku kysyi taannoin Guitar Worldissa laitegurulta, että aiheuttaako vahinkoa JC-120:llensa soittamalla sitä säröllä, koska joka paikassa sanotaan että vahvistinta ei ole suunniteltu särökäyttöön :-) Minä teininä: "Alkaa olee tuo vahvari vähän paskana" Faija: "Kai nyt kun soitat sellasella säröllä" a game of bingo gone horribly wrong |
Boogierooster 04.04.2007 18:32:59 | |
---|
Jollain King Crimsonin kasarin alun livellä näkyi noita vahvareita. Onkohan siis esim. Disciplinen "rajut" särösaunditkin JC;stä? Ne saundit sopii siihen levyyn kuin nenä päähän. En kuitenkaan usko että ne perus-särösoitossa toimivat. Jos siis ovat suoraan särökanavalta ilman mitänä purkkeja. |
kivi 04.04.2007 20:36:27 | |
---|
Omituinen pikkutoive: Sattuukos kenelläkään olemaan tätä transistorivahvistimien klassikkoa ja . Mulla on. Saat vaikka lainaan jos tahdot, ja jos et kauaksi aikaa tarvitse. Sellaista rohinaahan se särö on. |
jPekka 04.04.2007 21:05:58 | |
---|
Mulla on. Saat vaikka lainaan jos tahdot, ja jos et kauaksi aikaa tarvitse. Juu, en tarvitse pitkäksi aikaa. (Sen verran vain, että saan tuon kirjan kirjoitettua loppuun 9-). Liikutko ajopelillä täällä syvässä etelässä lähiaikoina? "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
saastara 05.04.2007 13:18:23 | |
---|
Jep.. Erehdyin. Ihan kauhiat ne säröt on. :) Lisää middleä. |
Exhausted 05.04.2007 15:25:20 | |
---|
Monethan käyttää Jazz Choruksia nimenomaan pelkälle cleanille, esimerkiksi Metallica. Ja uskoisin että joku hyvä säröpedaali toimii paremin siihen cleaniin kuin vahvarin oma pörinä. |
jPekka 05.04.2007 15:38:39 | |
---|
Monethan käyttää Jazz Choruksia nimenomaan pelkälle cleanille, esimerkiksi suurin osa afrikkalaisista kitaristeista. Puhtaiden soundien vahvistimenahan tuo onkin erittäin arvostettu ja maineikas, mutta tietyistä kirjallisista syistä sattuu kiinnostamaan tuo säröpuolikin 8-) "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
Kalm 05.04.2007 16:12:10 | |
---|
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
McNulty 05.04.2007 16:33:22 | |
---|
Monethan käyttää Jazz Choruksia nimenomaan pelkälle cleanille, esimerkiksi Metallica. Ja uskoisin että joku hyvä säröpedaali toimii paremin siihen cleaniin kuin vahvarin oma pörinä. Harmi kun tuota JC:tä ei saa 1x12" varusteisena ja sellaisena jossa olisi ainakin puolet vähempi hönkää. 120W ja 2x12" on ihan järjetöntä ajatellen meikäläisen kotikäyttöä. JC-90 ei myöskään kelpaa, 90W ja 2x10" on edelleen turhan iso ja järeä. Joku hyvällä clean-soundilla varustettu combo kuitenkin pitäisi saada... olisi asteen helpompi tehdä soundeja tuolla GT-8:lla kuin pelkkien luurien kanssa. Luurit valehtelevat ihan liikaa. JC-30 12" elementillä ois mulle passeli... miten tuosta JC-120:n trankkupäätteestä saisi 4x pienempitehoisen? http://terrornylund.blogspot.com/ |
kivi 05.04.2007 16:42:23 (muokattu 05.04.2007 16:43:34) | |
---|
Harmi kun tuota JC:tä ei saa 1x12" varusteisena ja sellaisena jossa olisi ainakin puolet vähempi hönkää. 120W ja 2x12" on ihan järjetöntä ajatellen meikäläisen kotikäyttöä. JC-90 ei myöskään kelpaa, 90W ja 2x10" on edelleen turhan iso ja järeä. Joku hyvällä clean-soundilla varustettu combo kuitenkin pitäisi saada... olisi asteen helpompi tehdä soundeja tuolla GT-8:lla kuin pelkkien luurien kanssa. Luurit valehtelevat ihan liikaa. JC-30 12" elementillä ois mulle passeli... miten tuosta JC-120:n trankkupäätteestä saisi 4x pienempitehoisen? Suosittelen JC-60:tä. Se on niinkuin täsmälleen puolet JC:120:stä, yhdellä 12" elementillä, ihan sama soundi kuin JC120:ssa. Kevyt kantaa. Ja trankkuwateista kun puhutaan, ei myöskään liian kovaääninen, vaan juuri riittävä bändisoittoon. Mulla on sellainen. |
tenkainen 05.04.2007 16:59:38 (muokattu 05.04.2007 17:00:29) | |
---|
Suosittelen JC-60:tä. Se on niinkuin täsmälleen puolet JC:120:stä, yhdellä 12" elementillä, ihan sama soundi kuin JC120:ssa. Kevyt kantaa. Ja trankkuwateista kun puhutaan, ei myöskään liian kovaääninen, vaan juuri riittävä bändisoittoon. Mulla on sellainen. Jees. Ja mulla on hieman vanhempi JC-50, jossa 1x12" ämyri ja 50 wattia tehoa. Näitä näkee sillon tällön, tuolta torilta omani lunastin, eikä hintakaan ollut kuin jotain kahdensadan pintaan... "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
McNulty 05.04.2007 17:05:43 | |
---|
Suosittelen JC-60:tä. Se on niinkuin täsmälleen puolet JC:120:stä, yhdellä 12" elementillä, ihan sama soundi kuin JC120:ssa. Kevyt kantaa. Ja trankkuwateista kun puhutaan, ei myöskään liian kovaääninen, vaan juuri riittävä bändisoittoon. Mulla on sellainen. Uutena ei taida saada mistään, vaatii siis metsästämistä... Tuollainen olis kyllä miulle just passeli laitos. http://terrornylund.blogspot.com/ |
jPekka 05.04.2007 17:27:02 | |
---|
JC-120 koeajo: Heh, klippi kertoikin tosi paljon itse vahvistimen soundista... 8-) (No, en kyllä jaksanut katsella kuin puoleenväliin, oli sen verran vinkuisaa.) "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."