Aihe: Korg pandora px4d
1
Villek
11.09.2007 13:12:40
Harkitsen tuollaisen pikkulootan ostoa. Tarkoitus on lähinnä kotitreeni ja soittelen sekä bassoa että kitaraa. Muita vastaavia ei ilmeisesti ole markkinoilla. Kyselenkin lähinnä kokemuksia tästä laitteesta?
Sensonic
11.09.2007 21:49:01 (muokattu 12.09.2007 08:06:05)
Harkitsen tuollaisen pikkulootan ostoa. Tarkoitus on lähinnä kotitreeni ja soittelen sekä bassoa että kitaraa. Muita vastaavia ei ilmeisesti ole markkinoilla. Kyselenkin lähinnä kokemuksia tästä laitteesta?

No kaikkia Pandoran ominaisuuksia ei välttämättä löydy kaikista efektilaitteista, mutta M-Audio Black Box on aika lähellä. Itse asiassa se on monipuolisempi kuin Pandora, koska siinä on vahvistinmallinnukset jne. Pandorassa on se hyvä puoli, että jos treenaat levyltä kuuntelemalla jotain tosi nopeaa juttua, niin sillä pystyy hidastamaan noin 10 sekunnin pätkän ja pitämään silti äänikorkeuden samana. OK, hieman moduloidulta se nopea "licki" kuulostaa hidastuksen jälkeen, mutta kyllä siitä saa selvää.

Mutta jos taas vertaillaan soundeja, niin M-Audio Black Boxissa on paremmat soundit treenivehkeeksi.

Mulla on sekä tuo Black Box, että Pandoran 3. Olen yleensä vaihtanut nuo Pandorat uudempaan malliin, kun niitä on tullut markkinoille (jo Pandora 1:stä lähtien), mutta nyt tein sellaisen havainnon, että 3:n ja 4:n välillä ei ole hirveästi eroa, joten jätin "päivittämättä". En mä tolla Pandoralla enää mitään oikeastaan teekään, paitsi jos tarvitsee kuunnella noita nopeita juttuja hidastettuna.
Sähkikset (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-250, Charvel 3, Wolf KP3C Akustinen (vasuri) Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech DSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
RänxY
11.09.2007 22:01:25
Itse olen kyllä tykännyt tuosta Pandorasta ja kyllähän siitä vahvistinmallinnuksiakin löytyy. Samoin valmiita presettejä eri musiikkityyleille ja kaikki tietysti muokattavissa. Parasta siinä kuitenkin tällaiselle perheelliselle miehelle on treenin/soittelun helppous: laatikko hihnapidikkeeseen, piuha ja luurit kiinni ja voi vaikka kävellä ympäri taloa ja soitella kompin tahdissa muiden pahemmin hermostumatta.
Kotiäänittelyynkin löytyy melko mukavat kitara/bassosoundit. Kyllä siitä sen 150 maksaa.
darrell
11.09.2007 23:26:14
Ongelma on, että niihin soundeihin kyllästyy. Modulaatioefektit menettelee, mutta melkein kaikki säröt ja vahvistinmallinnukset alkaa tympiä aikaa myöten.

Itse olen käyttänyt/tykännyt eniten reissukoneena ajanvietteenä (minimimäärä roinaa). Kans tulee käytettyä treenausominaisuutta, eli voi soitella yksinkertaisten komppien päälle.

Kannattaisiko sun tsekata Line6:n uusi taskupodi??
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Sensonic
12.09.2007 08:05:33
Kannattaisiko sun tsekata Line6:n uusi taskupodi??

Se on hyvä vehje, mutta ei sisällä kaikkia Pandoran ominaisuuksia. Toisaalta Pocket PODissa on paremmat soundit.
Sähkikset (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-250, Charvel 3, Wolf KP3C Akustinen (vasuri) Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech DSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)