Flash 25.12.2003 12:14:00 | |
---|
Onko kokemusta Gibson Firebird kitaroista (tai rakenteellisesti vastaavista kopioista)? Mitä pidät? Millainen saundi verrattuna esimerkiksi Exploreriin? Onko kaulapainoinen? Kiitoksia. Rust Never Sleeps |
moikki 25.12.2003 12:30:40 | |
---|
Onko kokemusta Gibson Firebird kitaroista (tai rakenteellisesti vastaavista kopioista)? Mitä pidät? Millainen saundi verrattuna esimerkiksi Exploreriin? Onko kaulapainoinen? Kiitoksia. Muuta en osaa sanoa kuin että ovat kaulapainosia. Itsekkin olen tommosesta haaveillut. Let`s rock like fuck! by Mike Monroe |
Härski 25.12.2003 12:37:54 | |
---|
Mun mielestä Firebird on ruma. Bassona paljon parempi, vaikkakin basso onkin Thunderbird. Muttamutta... soundi oli aika roch, mitä testaisin Kitarapajalla. Muuten en siitä tykännyt yhtään, kaula tönkön tuntuinen, kaulapainoinen paska, ruma, ruma ja ruma. En ostais. |
Arabian Lauri 25.12.2003 12:39:15 | |
---|
Tuttuni kuvaili saundia niin että "se on vähän kuin Staraton ja Les Paulin puolesta välistä". Gone fishing! |
Jake24-25 25.12.2003 13:02:38 | |
---|
Minä soittelen Epiphonen Firebirdillä. Sen soundi muistuttaa minusta Les Paulia. Firebirdillä taittuu hyvin Led Zeppelinit sun muut Les Paulilla soitetut jutut. Epiphone Firebird on minusta vähintäänkin kohtuullinen Les Paul-korvike. Tosin soittelisin ehkä mielummin aidolla Les Paulilla jos minulla sellainen olisi, mutta tällä hetkellä olen täysin tyytyväinen Firebirdiini. "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
fox 25.12.2003 14:48:22 | |
---|
Tuttuni kuvaili saundia niin että "se on vähän kuin Staraton ja Les Paulin puolesta välistä". Suurin piirtein totta, kokemusta on mutta hyödyttääkö sitä jakaa kun kommentit on mitä on.. yhdelle sopii mutta sitä en tiedä sitten mitä threadin aloittaja siitä tykkää. Näppärän kokoinen se ei ole, hivenen kaulapainoinen kylläkin koska ohutrunkoinen ja pitkäkaulainen on se. Paskana en kyllä pitäis. Jotkut tykkää, jotkut ei. Les Paulia siitä ei juuri saa koska siinä on omanlaisensa humbukkerit, vastaavat lähinnä Gibsonin Baby-Humbukkereita mutta keski- yläkorostusta on enemmän. Epiphoneista en tiedä, lankomiehellä on Epin Firebird seiska mutta en oo sitä niinkään huolella tyypännyt. Threadihan käsitteli Gibsonin tulilintuja... |
m6mm 25.12.2003 16:48:16 | |
---|
Ainakin Thunderbird-basso on kaulapainoinen. Mutta olisihan semmoinen Firebird hienon näköinen. "Viisi yhdestä,yksi viidestä,kukaan ei pääse täältä elävänä" |
Flash 25.12.2003 17:09:05 | |
---|
Kiitoksia mielipiteistä. Nimenomaan kiinnostikin kuulla, että onko Gibsoninkin Firebird kaulapainoinen niinkuin monet kopiot. Kaulapainoisuus ei ole hyvä juttu, mutta saahan sitä jonkin verran korjattua hyvällä hihnalla... Saundinsa puolesta se on varmasti käypä laite. Pitääpä yrittää löytää jostakin yksilö testattavaksi, niin saa kunnolla muodostettua oman mielipiteen ko. laitteesta. Rock And Roll Can Never Die |
fox 25.12.2003 18:01:34 (muokattu 25.12.2003 18:22:56) | |
---|
Kiitoksia mielipiteistä. Nimenomaan kiinnostikin kuulla, että onko Gibsoninkin Firebird kaulapainoinen niinkuin monet kopiot. Kaulapainoisuus ei ole hyvä juttu, mutta saahan sitä jonkin verran korjattua hyvällä hihnalla... Tokihan olis positiivista jos kitara ei olis kaulapainoinen, Firebird on. Mutta eipä oikein voi muuta odottaakaan, sillä tosiaan pitkä kaula sekä lavan malli ja melko massiiviset virityskoneet, ne alkuperäiset Grover Banjot, asettaa painojakautuman vääjäämättä kaulapainoiseksi. Leveä luistamaton nahkaremmi ja vähäinen kannattelu ovat ainoat neuvot - ei se nyt ihan _niin_ kaulapainoinen ole... Mutta tosiaankin, osa tykkää, osa ei ja se soundimaailma on todellakin vähän erilainen kuin jollain LP:lla. Joissakin pulttikaulakopioissa vielä on remmin kiinnike ylimmäisessä sarvessa joka on huonohko paikka mutta muuallekaan ei saa. Edittiä: Lisäystä, kokeilin just tuota seikkaa, Firebird on aivan aavistuksen kaulapainoinen, painopistettä en määrittäny..:) Sen sijaan meikäläisen kustom-soitinraketajan+omatekemä versio ei ole laisinkaan, mutta onkin rungoltaan vähän erilainen. Kuvia löytyy http://www.lehmo.com/lehtostudio/fiba/fiba.htm ja siellä on Guitar Labra Firebird-kuvia.. ;) |
jPekka 25.12.2003 20:04:00 | |
---|
Pitääpä yrittää löytää jostakin yksilö testattavaksi, niin saa kunnolla muodostettua oman mielipiteen ko. laitteesta. Malmin DLX-musiikissa oli ainakin joulunalusviikolla nätti kuparinvärinen Firebird VII -reissue, Vibrola-kampi ja kaikki. Tosin tuo kolmimikkinen versio on sellainen jonka kytkennät ainakin itseäni syyhyttäisi pistää kokonaan uusiksi. Vahvistimen läpi olen soitellut ainoastaan kauan sitten jotain alkuperäistä viitosmallia, ja se oli kyllä suunnilleen sielukkain Gibson mitä itse olen päässyt kokeilemaan. Kapeat humbuckerit onnistuvat tavoittamaan yksikelaisten napakkuuden ja kaksikelaisten lämmön. - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
p130 29.12.2003 10:00:03 | |
---|
Firebirdin kaulapainoisuutta voi kompensoida jonkin verran siirtämällä hihnatappia. (Eri asia onkin haluaako tehdä ylimääräistä reikää upouuteen Gibsoniin.) Kumma juttu ettei Gibson siirrä sitä tappia... Niin, mutta sehän ei olisikaan enää historiallisesti oikeanlainen... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Kossu 30.12.2003 13:10:50 (muokattu 30.12.2003 13:12:51) | |
---|
Pidän Firebirdin soundista ja ulkonäöstä kuin hullu puurosta, mutta silti olen melko saletti etten koskaan sellaista hanki. Firebirdissä minua häiritsee - ei kaulapainoisuus -vaan soittoasento noin yleensä. Rungon ylitys tallan takana on normaalia suurempi ja etenkin minulaistani kitaran alhaalla roikottajaa häiritsee oikean käden asento. Talla ei ole oikean lanteen (tai minulla jalan) kohdalla vaan vasemmalla puolella ja plektra-käden joutuu osoittamaan kello neljän suuntaan ja kannattelemaan sitä. Mutta ... Huom tämä riipuu täysin soittajan mittasuhteista, kitarankorkeudesta ja jopa musiikkityylistä - joillekin sopii joillekin ei, mutta jonkinlaisena faktana voisi sanoa että älä osta Thomannilta tai mistää muualtakaan Firebird-tyyppistä kitaraa kokeilematta sitä ja nimenomaa kokeilematta sitä hihnan kanssa seisten soittaen. Firebird on muuten mielestäni oikein mukava istuen soitteva kitara. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Johnny Silverfox 09.09.2006 00:03:45 (muokattu 09.09.2006 00:06:33) | |
---|
Mulla oli gibsonin firebird V, tosi hyvä kitara oli, vaikkakin seisten soittaessa oli ongelmia (johtuen painavasta headstockista) ja minihumbukkerien saundi oli aika ohut ja terävä. Kaula oli kyllä tosi hyvä, istualtaan oli mukava soitettava ja onhan se aika "persoonallinen" verrattuna stratoon ja les pauliin. Kaupallinen jälleenmyyntiarvo ei kylläkään kuulemma ole huikea. Kannattaa kyllä hankkia jos jostakin semmosen löytää hyvään hintaan. |
ReBeat 09.09.2006 00:23:45 | |
---|
Olisko jollakin tarkempaa tietoa Firebirdistä (puunvärinen valkoisella pleksillä), jolla Costello Hautamäki on Popedassakin soitellut? Onko se ihan stock Gibson vai joku muu? Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
monotone 09.09.2006 11:34:03 | |
---|
|
Artist 09.09.2006 11:54:19 (muokattu 09.09.2006 12:02:04) | |
---|
Taitaa nää NR Firebirdit olla Custom Shop kamaa tyystin? Ergonomisesti fiksummat näkönen, jos sitten loistokkuudesta hiukka uupuu... http://www.mule.net/from_the_road/shows/122905/122905_04.jpg Custom Shop tekee nykyään non-reverse lintuja. Tosin nuo uudet CS non-reverse linnut eivät valitettavasti näytä niiltä vanhoilta kapistuksilta juuri ollenkaan vrt: http://www.gibsoncustom.com/flash/p … ite_mini/Non-ReverseFirebird(3-mini).html http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1533903 Tokihan non-reverse linnut ovat vintage Gibsoneiksi varsin edullisia, mulla oli tilaisuus tuossa alkuvuodesta ostaa vähän yli tonnilla sellainen (tosin huonohkossa hapessa oleva), mutta ei ollut fyrkkaa. En tiedä onko toi ergonomialtaan reverseä yhtään parempi tai huonompi, molemmissa tuo tallan sijainti suhteessa bodyyn on aika samanlainen kuvista päätelllen, eikä oma reverse lintu ollut yhtään sen epäergonomisempi kuin mikään muukaan Gibson tyyppinen kitara. Meikäläisen reverse ei ollut myöskään kaulapainoinen, vaikka monet ovat tässäkin ketjussa väittäneet niiden olevan. No, mulla ei tosin ollut Gibson, vaan suomalainen käsityön näyte, jossa on pikkasen Kluson Banjoja kevyemmät virikoneet. Edit: tuo Gibson Custom Shopin toimii näköjään vain osoiteriville kopioituna. "Cos I'm the king of bongo, baby, I'm the king of bongo bong" |
Les Fender 11.09.2006 15:19:42 | |
---|
"Living is easy with eyes closed!" |
ReBeat 11.09.2006 15:28:47 | |
---|
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Freewheeler 11.09.2006 18:46:00 | |
---|
Kaikille niille jotka eivät tiedä miltä Gibson Firebird parhaimmillaan kuulostaa suosittelen Johnny Winterin "Captured Live" -levyä vuodelta 1976. Kolahti kauan sitten ja kolisee edelleen. Ja pakkohan se Birdy oli ostaa tuon kokemuksen jälkeen!!! Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Nacher 11.09.2006 20:14:33 | |
---|
Itse joskus Birdillä soitin, ja kokemus oli hyvin positiivinen yllätys. Soitin istualtaan vain, joten kaulapainoisuudesta en voi sanoa, mutta jotenkin se iso "kömpelö" runko tuntui vain tukevalta, ja kitara oikein mukavalta sellaiseen bluussahtavaan leadiin. Kyllä on ihan harkinnassa ollut, että itse moisen hankkisin. Noita valituksia rumuudesta en ymmärrä. Mielestäni hemmetin nätti keppi. |