Aihe: Mikä kombo tai nuppi+kaappi kannattaa hankkia 300¤ budjetilla?
1
Kallepaulasaari
13.02.2020 21:48:21
Oon siis hankkimas Fender player telecasterin. Ja tarttisin sille vahvistimen. Mikä kombo tai nuppi+kaappi yhdistelmä kannattaa hankkia 300€ budjetilla? Ostaisin varmaan käytettynä.
Tami
13.02.2020 23:08:39

Kallepaulasaari: Oon siis hankkimas Fender player telecasterin. Ja tarttisin sille vahvistimen. Mikä kombo tai nuppi+kaappi yhdistelmä kannattaa hankkia 300€ budjetilla? Ostaisin varmaan käytettynä.

Kyllä sun kannattaa hankkia semmoinen vahvistin josta saat tarvitsemasi soundit....
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
hallu
13.02.2020 23:11:48
Kallepaulasaari: Oon siis hankkimas Fender player telecasterin. Ja tarttisin sille vahvistimen. Mikä kombo tai nuppi+kaappi yhdistelmä kannattaa hankkia 300€ budjetilla? Ostaisin varmaan käytettynä.

No niinkuin tami totesi, niin sehän riippuu mikä on käyttötapasi. Mutta siis telekasteri kertoo jo jotain niin mä nyt heitän tään fender Bluesjunnu, edullinen ja kevyt ja moneen taipuva, joka on kivasti sävysävyyn sun tellun kanssa :-)
Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa.......
Mho
14.02.2020 00:15:09
hae tai tilaa soundtoolista G&L:n asat classic ( poistomyynti ). Tohon hintaan ei oikeen parempaa teleä löydä. Itsellä Marsun DSL5 kaverina ja taas koti
soitto maistuu..
steelduck
14.02.2020 03:53:18

Käytetty Fender Blues Jr
Kallepaulasaari
14.02.2020 08:21:30
Yritän saada cleanii saundii mut sillee et jotain rock punk saundeja sais. Metalli ei oo mielessä.
Gaines
14.02.2020 08:57:27
H&K Tubemeister combona, käytettynä liikkuu tuossa budjetissa.
Sydän lyö ja parta kasvaa.
hallu
14.02.2020 08:58:41 (muokattu 14.02.2020 08:59:56)
Kallepaulasaari: Yritän saada cleanii saundii mut sillee et jotain rock punk saundeja sais. Metalli ei oo mielessä.

Bluesjunnu edelleen sopii kuvaukseen. Nyt kun mainitsit punkin niin pakko heittää mustana hevosena myös Session Sessionette 90 tai 75. Mulla oli se 90 ja se oli tosi hyvä särökone ja siinä oli juuri sellaista raivoa joka sopi siihen ramopunkiin jota itse silloin soitin. Sattumoisin itsekin soitin telellä kun oli silloin vahva telekausi meneillään. Session oli loistava särökone mutta se oli trankkulaite ja kliinit siinä oli aika kolkot ja itseasiassa särökanavan säröä pakittamalla siitä sai toimivammat kliinit, mutta ei kliini ollut sen laitteen juttu.
Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa.......
T_V_H
14.02.2020 09:22:15 (muokattu 14.02.2020 09:34:22)
Gaines: H&K Tubemeister combona, käytettynä liikkuu tuossa budjetissa.

Jos tosiaan perinteisiä putkivahvareita haetaan, niin minulta suositus eri Hughes & Kettnerille. Nimittäin EL84 Statesmanille. Omistuksessa on ollut molemmat Dual (20w) ja Quad (40w) ja oikein monipuolinen laite kysymyksessä molemmissa tapauksissa. Todella nätti clean ja Bright kytkimestä erityisesti plussaa. Särö tietenkin kitarasta riippuen taipuu hyvin hard rock osastoon asti. Jos pitäisi jotenkin kuvailla luonnetta, niin sanoisin "Marsumainen". Olemassa näistä on myös 6L6 versio, joka ilmeisesti taittaa enemmän Fenderin suuntaan, mutta siitä ei omakohtaista kokemusta ole. 300 euron pintaan pitäisi kyllä irrota käytettynä. Täällä Lappeenrannassa on jollain Quad myynnissä 380€ hintaan, mutta siihen taitaa sinulle olla hiukan liikaa matkaa.

Teen nyt oletuksen, että bändin kanssa pitäisi pystyä soittamaan. Jos tuleekin kotiin pelkästään, niin muuttuu sitä mukaan suosituksetkin. Vaihtoehtoja on kuitenkin pilvin pimein, eikä tähän yhtä oikeaa ratkaisua löydy millään. Paras kun pääsisit itse testaamaan.

Tuossa joku YouTubesta kaivettu pätkä. Sieltä löytyy lisää jos mielenkiinto herää

https://m.youtube.com/watch?v=6Sb0un7xGYY

E: Vantaalla olis tämmönen.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1511055

Kaikki menee hyvin kunhan et mitään noista Valveking comboista käy hakemassa.
mike tapping
14.02.2020 10:29:16
Eiköhän tässä nyt haeta Boss Katanaa, 50-wattinen mahtuu uutenakin budjettiin ja riittää bänditouhuissakin ellei nyt aivan tolkuttoman lujaa soitella.
iec
14.02.2020 10:49:06 (muokattu 14.02.2020 10:52:15)

mike tapping: Eiköhän tässä nyt haeta Boss Katanaa, 50-wattinen mahtuu uutenakin budjettiin ja riittää bänditouhuissakin ellei nyt aivan tolkuttoman lujaa soitella.

Komppia tälle. Ei ole mikään välttämättömyys ostaa putkivahvaria. Varsinkin jos ketjun aloittajalla on kyseessä ensimmäinen sähkökitara+vahvari. Jos nälkä kasvaa syödessä, voi Katanan sitten myydä pois ja ostaa putkivahvarin tilalle. Tällä hetkellä Bossin Katana menee helposti kaupaksi käytettynä. Omien kokemusteni perusteella tämä vahvari on minun suositukseni aloittelijoille. Itse olin sangen yllättynyt kuinka hyvät soundit siitä irtoaa ja kuinka lähelle soittotuntuma on putkivahvaria. Referenssinä itsellä oli kokeilun hetkellä Fenderin putkivahvari (ja yhteensä olen omistanut neljä erilaista putkivahvistinta viimeisen 9 vuoden aikana. Nykyisin soitan digimallintavan läpi).

Mielipiteitä on monia, mutta uskon suurella varmuudella että Boss katana 50-kombolla ei voi aloittelija mennä pahasti metsään, mikäli hakee soundeja cleanistä hardrokkiin/kasariheviin.

https://www.youtube.com/watch?v=rW8ktbZfwjY
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
T_V_H
14.02.2020 10:50:28
mike tapping: Eiköhän tässä nyt haeta Boss Katanaa, 50-wattinen mahtuu uutenakin budjettiin ja riittää bänditouhuissakin ellei nyt aivan tolkuttoman lujaa soitella.

Tämä toki, tai isompi cube käytettynä.

Jotenkin jäi vain sellainen kuva, että piti olla putki. Jälkikäteen kun katselin niin en ymmärrä mistä.
bangerboi
14.02.2020 14:52:05
Jos tarvii soittaa myös kotona, eikö vaan luukuttaa treeniksellä, niin suosittelen ehdottomasti Boss Katanaa. Ne on oikeesti tosi hyviä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)