Aihe: Fender Mustang GT40 1 | |
---|---|
![]() 07.04.2020 00:27:22 | |
Pitkän etsimisen ja pähkäilyn jälkeen päädyin ostamaan otsikon mukaisen vahvitimen. Kitara on ollut huoneen nurkassa jo liki 20-vuotta, mutta soittaminen ja harjoittelu on jäänyt melko vähiin varsinkin viime vuosina. Nyt sitten jostain, en tiedä oikein mistä, tuli sellainen kipinä että pitää saada jonkinlainen pieni vahvistin. Ajatuksena oli päästä vähän kokeilemaan eri ääniä ja tutustumaan yleensäkin miltä se sähkökitara kuulostaa. Tutkin ja koetin etsiä sellaista aloittelijalle sopivaa harjoitusvahvistinta. Kun en vahvistimista mitään tiennyt niin kriteerit olivat lähinnä sellaiset että korvakuulokkeet pitää saada kytkettyä jotta voin soitella ne vähät soittamiseni häiritsemättä muita. Budjetti oli aluksi noin satanen, mutta sitä mukaan kun tutustuin ja kaivoin tietoa, niin budjetti kasvoi. Lopulta tähän upposi pari sataa. Kun en paremmasta tiedä, niin en voi muuta sanoa kuin että olen todella tyytyväinen hankintaani. Tuosta saa paljon erilaisia ääniä ja presettejä taisi tämän viimeisimmän firmware päivityksen myötä olla jo yli 150. Netistä saa ladattua halutessaan lisää ja itsekin noita voi väsäillä. Kännykän kautta käytettynä tuo graafinen käyttöliittymä miellyttää ainakin meikäläisen silmää erilaisine pedaaleineen ja efekteineen, mutta hommaa toimii ilman kännykkääkin ihan ok. Onko kukaan muu hommannut tuota GT40 -vahvistinta? Onko porukka ollut tuohon tyytyväinen? Mihinkään keikalle tai bändihommiinhan tuo ei sovellu, mutta tuollaiseen perähuoneessa soitteluun tuo on minusta oikein passeli laite. Tein vahvistimesta lyhyen unboxaus videon jos jotakuta kiinnostaa: https://youtu.be/zZo2_tLGrCI | |
![]() 08.04.2020 09:41:23 | |
mulla on ollu suht pitkään fender mustang 4 v2 mallintava vahvain ja on kyllä paras mallintava vahvain mitä olen kuunnellu,bossin katanakin lähti multa tän takia ja eikös toi gt sarja ole hyvin samaa puuta tän kanssa ei se ikä vaan asenne | |
![]() 09.04.2020 16:41:48 | |
opel99: mulla on ollu suht pitkään fender mustang 4 v2 mallintava vahvain ja on kyllä paras mallintava vahvain mitä olen kuunnellu,bossin katanakin lähti multa tän takia ja eikös toi gt sarja ole hyvin samaa puuta tän kanssa Minullakin oli lainassa mallintava Fender Mustang V1 ennen kuin tämän ostin ja tykäistyin siihen. Tämä GT 40 on karkeasti ottaen samanlainen laite. Soundeja vain on enemmän, lisänä on bluetooth sekä wifi. Suurin ero on kuitenkin tuossa käyttöliittymässä joka on GT40 vahvistimessa minun mielestäni huomattavasti parempi ja selkeämpi. Tuossa V1:ssä piti aina vähän "arpoa" niitä soundeja potikoita pyörittelemällä. Tässä GT40:ssä on ihan selkeä graafinen näyttö josta näkee helposti mikä "Vahvistin" ja mitkä "efektit" on käytössä. Kännykällä voi sitten selailla ja vaihdella noita asetuksia vieläkin vaivattomammin. V1:ssä on vain niitä vilkkuvia led -valoja jotka ei ainakaan meikäläiselle aina kertonut että mikä asetus on milloinkin päällä. Ehkä tuon olisi oppinut, mutta pienellä lisäsijoituksella sai mielestäni rahalle vastinetta. Kummatkin käyttöliittymät ovat toki ihan toimivia, mutta itse tykästyin tähän graafiseen ja sen vuoksi tuo budjettikin sitten kasvoi. Tuon Mustang V2:n olisi saanut jollain 120-130€, GT 40 piti maksaa pari sataa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)