Eli kun esimerkiksi Boss GT-10:ssä on tämä Phrase Loop jolla pystyy tallentamaan soittoa ja polkaisemaan sen samantien soimaan, niin pystyykö tällaista ominaisuutta hyödyntämään bändin kanssa livenä ilman biitin sekoamista? Luulis, että on aika herkkä laji ainakin ilman klikkiä. Millaisia kokemuksia? ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Onko noiden Bossin looppereiden (RC-20XL, RC-2, GT-10 looppiosio jne) oltava toimiakseen vahvistimen etu- ja pääteasteen välissä? Eikös noissa ole jonkinasteinen rumpukone mukana jonka saundit menevät ruvelle jos laitetta käyttää suoraan särökanavalle vahvistimen edessä? E: Youtube vastasikin jo tähän: you have to use a distortion pedal if you want to use the loopstation. if you use the distortion on your amp it will turn the drums and everything else to fuzz. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Kyllähän se on mahdollista, mutta kuten aivan oikeansuuntaisesti arvelitkin, on tempon säilyttäminen kohtuullisen haastavaa. Itse olen harrastanut oman soitonpätkän(kitara) nauhoittamista ja looppaamista Line6:n DL-4:llä, jossa on kohtuullisen hyvät ominaisuudet tuohon touhuun. Vaatii vain tarkkuutta ja harjoittelua.. Ja sitä, että muu bändi ottaa loopin mahdollisen epätasaisuuden huomioon : ) Ja onhan näitä muusikoita/bändejä kuten Final Fantasy, Black Forest/Black sea, Mice parade, etc., joiden soitossa fraasien samplaamisella ja soittamisella on hyvin olennainen rooli. |