Aihe: Suuri kitarahuoltojen hintavertailu julkaistu 1 2 | |
---|---|
![]() 04.06.2020 23:24:50 | |
Hei kaikki kitaristitoverit Aina silloin tällöin keskustellaan mistä sitä huoltopalvelua saa mistäkin kaupungista ja mitä se maksaa. Olen nyt perannut läpi kaikkien niiden kitarahuoltojen nettisivustot jotka vain ovat tiedossani olleet ja laatinut sivustojen hintatiedoista Excel -taulukon. Taulukko löytyy artikkeleista Elektroniikka ja soitinrakennus | |
![]() 05.06.2020 01:52:37 | |
![]() 05.06.2020 07:04:46 | |
![]() 05.06.2020 07:34:58 | |
Eikö tämän voisi laittaa pysyväksi, kun näitä huoltopaikkoja kysellään vähän väliä. Vaikka tuon ' Zvex (Fat) Fuzz Factoryn asetuksia' tilalle, kun se ei vaikuta kovinkaan tarpeelliselta tällä hetkellä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 05.06.2020 10:04:06 (muokattu 05.06.2020 10:20:37) | |
Oulusta voisi ainakin laittaa nämä listaan: 1) http://www.amfisound.fi/info/ (Kulkee myös nimellä Kuulokepalvelu Sampo) Hintoja ei näy enää kotisivulla, mutta Sampo Leppävuori tekee muiden töidensä ohella kitara&bassokorjauksia ja huoltoja yritysnimellä Kuulokepalvelu Sampo. 2) http://www.kitarakorjaamo.com/ Tämä on soitinrakentaja Rauno Härösen yritys Kummallakaan ei ole hintoja mainittu, mutta laittaisin ne silti listaan ihan nimenä. Niin ja molemmista on hyviä kokemuksia ihan henkilökohtaisesti, eli voin suositella kumpaakin. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 05.06.2020 10:54:18 (muokattu 05.06.2020 10:55:30) | |
iec: Oulusta voisi ainakin laittaa nämä listaan: 1) http://www.amfisound.fi/info/ (Kulkee myös nimellä Kuulokepalvelu Sampo) Hintoja ei näy enää kotisivulla, mutta Sampo Leppävuori tekee muiden töidensä ohella kitara&bassokorjauksia ja huoltoja yritysnimellä Kuulokepalvelu Sampo. 2) http://www.kitarakorjaamo.com/ Tämä on soitinrakentaja Rauno Härösen yritys Kummallakaan ei ole hintoja mainittu, mutta laittaisin ne silti listaan ihan nimenä. Niin ja molemmista on hyviä kokemuksia ihan henkilökohtaisesti, eli voin suositella kumpaakin. Amfisound puuttuu taulukosta siitä syystä että tiedot huoltotoiminnasta ylipäätään on kerätty tekijöiden sivustolta ja siis perustuu toimijain omaan ilmoitukseen. Amfisoundin sivustolta ei löydy mitään mainintaa siitä että huoltotoimintaa olisi eikä siis tietenkään hintojakaan. Tämän logiikan vuoksi en sitä sinne lisää vaikka toki uskon että huoltavat. Härönen ilmoittaa että huoltotoimintaa on joten lisään sen taulukkoon, kiitos muistutuksesta, olisihan tämä pitänyt muistaa itsekin. | |
![]() 05.06.2020 11:09:21 (muokattu 05.06.2020 11:11:10) | |
Keskisemmässä Suomessa Asgard Guitarsilla on huoltohinnasto näkyvissä. Sivustolta on hiukan hankala löytää suomenkielistä listausta mutta edit: löytyi sentään: http://www.asgard-guitars.com/huoltohinnasto.html En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 05.06.2020 12:09:25 | |
iec: Oulusta voisi ainakin laittaa nämä listaan: 1) http://www.amfisound.fi/info/ (Kulkee myös nimellä Kuulokepalvelu Sampo) Hintoja ei näy enää kotisivulla, mutta Sampo Leppävuori tekee muiden töidensä ohella kitara&bassokorjauksia ja huoltoja yritysnimellä Kuulokepalvelu Sampo. 2) http://www.kitarakorjaamo.com/ Tämä on soitinrakentaja Rauno Härösen yritys Kummallakaan ei ole hintoja mainittu, mutta laittaisin ne silti listaan ihan nimenä. Niin ja molemmista on hyviä kokemuksia ihan henkilökohtaisesti, eli voin suositella kumpaakin. Sampo Leppävuorelle olen joutunut viemään loppupeleissä kaikki täältä torilta ostamani kitarat ja itse asiassa uutena kaupastakin ostetut. Ja voin sanoa omalta osalta että kannattaa, eli ehdoton suositus Sampolle! Tällä hetkellä 6 kitaraa löytyy ja onhan noita vaihtunut vuosien saatossa paljon. Oli muuten viimeisin halpa postimyyntiostos melko "mielenkiintoissa" säädöissä vaikka myyjän mukaan oli ihan bueno. Vaikka minkälaiselta prolta täällä torilta kitaran ostaa niin aina ne on säädöiltään tai muuten pielessä ja monesti aika pahastikin, my 2 cents. No eipä siinä, itse tiedän että kitara kuin kitara niin Sampo sen saa kaikilta osin kuntoon. Sinällään kannattaa kokeilla erilaisia kitaroita koska ainakin itse löysin nuo tiluskebat uudestaan, hankintahinnassa pitää vaan huomoida tuo trimmaus siihen päälle sitten. | |
![]() 05.06.2020 13:01:29 | |
Kefiiri: Keskisemmässä Suomessa Asgard Guitarsilla on huoltohinnasto näkyvissä. Sivustolta on hiukan hankala löytää suomenkielistä listausta mutta edit: löytyi sentään: http://www.asgard-guitars.com/huoltohinnasto.html Juu, Asgard lisätty. | |
![]() 05.06.2020 13:08:37 | |
crockett: Sampo Leppävuorelle olen joutunut viemään loppupeleissä kaikki täältä torilta ostamani kitarat ja itse asiassa uutena kaupastakin ostetut. Ja voin sanoa omalta osalta että kannattaa, eli ehdoton suositus Sampolle! Tällä hetkellä 6 kitaraa löytyy ja onhan noita vaihtunut vuosien saatossa paljon. Oli muuten viimeisin halpa postimyyntiostos melko "mielenkiintoissa" säädöissä vaikka myyjän mukaan oli ihan bueno. Vaikka minkälaiselta prolta täällä torilta kitaran ostaa niin aina ne on säädöiltään tai muuten pielessä ja monesti aika pahastikin, my 2 cents. No eipä siinä, itse tiedän että kitara kuin kitara niin Sampo sen saa kaikilta osin kuntoon. Sinällään kannattaa kokeilla erilaisia kitaroita koska ainakin itse löysin nuo tiluskebat uudestaan, hankintahinnassa pitää vaan huomoida tuo trimmaus siihen päälle sitten. Heh, kokeneenkaan kitaristin kykyyn säätää soitin hyvin ei ole mitään luottamista, se on nähty kyllä. Kyllä siinä tiettyjä mittalaitteita tavataan tarvita ja kokemusta tietenkin myös. Mitään rakettitiedettä sekään homma ei ole eli kyllä kannattaa jokaisen ainakin pyrkiä oppia tekemään säätöjä itsekin ja sitä kautta myös opia tuntemaan instrumenttiaan paremmin. Osa säätämisestä on täysin mekaanista suorittamista jonka kuka tahansa oppii, hyvänä esimerkkinä intonaation säätö. | |
![]() 05.06.2020 14:59:51 | |
petteri m: Heh, kokeneenkaan kitaristin kykyyn säätää soitin hyvin ei ole mitään luottamista, se on nähty kyllä. Kyllä siinä tiettyjä mittalaitteita tavataan tarvita ja kokemusta tietenkin myös. Mitään rakettitiedettä sekään homma ei ole eli kyllä kannattaa jokaisen ainakin pyrkiä oppia tekemään säätöjä itsekin ja sitä kautta myös opia tuntemaan instrumenttiaan paremmin. Osa säätämisestä on täysin mekaanista suorittamista jonka kuka tahansa oppii, hyvänä esimerkkinä intonaation säätö. Jep. Kaularaudan säätö on tietty yksi tärkeimmistä asioista mielestäni. Tässä viimeisimmässä ostoksessani kaularauta oli säädöiltään niin pahasti pielessä että luulin että tarvitaan jo vähän muita keinoja sen kuntoon saamiseksi, mutta loppupeleissä säätämällä siitä tuli hyvä. Mutta olihan tuossa paljon muutakin kuten jengat oli väännetty piloille tallan tolpasta, nauhoja piti hioa, tallasta uupui osa, potikka piti vaihtaa jne. Eli siinä kunnossa missä sen sain niin olis kyllä jäänyt kaappiin pölyttymään, nyt iskuun säädettynä ja viat korjattuna siitä tuli yksi tämän hetken suosikkikitaroista, on kyllä niin kevytsoittoinen vehjes ettei mitään rajaa :) Hyvä että noita varaosia oli saatavana edelleen, eli Ibanezille pojot siitä että jo myynnistä poistuneeseen ZR tallaan saa edelleen varaosia! Itseasiassa nyt himottaisi vähän kalliimpikin Ibanez ostaa. | |
![]() 05.06.2020 15:12:03 (muokattu 05.06.2020 15:12:45) | |
crockett: Jep. Kaularaudan säätö on tietty yksi tärkeimmistä asioista mielestäni. Tässä viimeisimmässä ostoksessani kaularauta oli säädöiltään niin pahasti pielessä että luulin että tarvitaan jo vähän muita keinoja sen kuntoon saamiseksi, mutta loppupeleissä säätämällä siitä tuli hyvä. Kaularaudan säätäminen ei olekaan täysin mekaaninen temppu samassa mielessä kuin intonaatio. Intonaatio laitetaan tasan kohdalleen ilman omia mieltymyksiä ja se on sitten siinä. Kaularaudan asentoa joskus joutuu vähän hakemaan ja eri kitaroissa vielä eri tavoin, kumma kyllä ja makuasioitkin on olemassa. | |
![]() 05.06.2020 15:16:20 | |
petteri m: Kaularaudan säätäminen ei olekaan täysin mekaaninen temppu samassa mielessä kuin intonaatio. Intonaatio laitetaan tasan kohdalleen ilman omia mieltymyksiä ja se on sitten siinä. Kaularaudan asentoa joskus joutuu vähän hakemaan ja eri kitaroissa vielä eri tavoin, kumma kyllä ja makuasioitkin on olemassa. Joo just piti tulla korjaamaan tuota kirjoitustani sikäli että osittain voi selittyä makumieltymyksillä nämä asiat ja selittyykin :) Mutta tosiaan kannattaa kokeilla noita kitarahuoltoja, saatatte yllättyä! Toki kantsii myös kertoa mitä haluat sille tehtävän niin tulee varmimmin just omiin makumieltymyksiin sopiva skeba. | |
![]() 05.06.2020 17:08:03 | |
Mun mielestä tämä on hyvä listaus... myös niille huoltotöiden tekijöille. Näppärästi voi benchmarkata "naapurin hinnat" ja esim. kehittää omaa palveluaan, hinnoitteluaan jne. Säästää tosi paljon aikaa ja vaivaa, kun huoltajan ei itse tarvitse kahlata netistä eri pajojen hintoja, vaan saa ne tästä listasta helposti ja vaivattomasti. Samoin uusille alalle tuleville huoltoguruille tämä toimii näppärästi hinnoittelun mallina tai jopa oman sellaisen pohjana. Niin... ja mikäänhän ei estä jotain huoltohenkilöä miettimään asioita toisellakin tavalla. Työsuorite + eurot on vuosisatoja vanha tapa laskuttaa asiakasta, mutta mitä jos vaikka aktiivisesti keikkaileva kepittäjä (jolla ei kuitenkaan varaa palkata kitarateknikkoa) voisikin ostaa jatkuvan palvelun kitarahuoltajalta? Esim. maksaisi jotain kuukausierää ja siihen sisältyisi soittimen huollot ja säädöt. moving in stereo | |
![]() 05.06.2020 19:56:04 | |
http://www.guitarservice.fi/ kuusankoskella kitaroita huoltavan Harri Mäistin voisi lisätä listaan. | |
![]() 05.06.2020 20:42:33 | |
http://www.kalevasoundtech.com/ Kaleva Soundtech Oulussa. Ei moitittavaa, käytin kitaran nauhojen plaanauksessa, mutta kaveri meinasi että parin korkeamman nauhan hionnalla selvitään, ja niin selvittiin. Hyvä tuli halvemmalla kuin olin hommaan varnannut. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
![]() 05.06.2020 21:16:37 | |
Artikkelin linkki ei minulla toimi. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 05.06.2020 21:45:07 | |
LaMotta: Artikkelin linkki ei minulla toimi. Kopioi osoite selaimeen, niin pääset eteenpäin. | |
![]() 05.06.2020 21:46:22 | |
Pinewood: Kopioi osoite selaimeen, niin pääset eteenpäin. Kannattaisin hyperlinkin käyttämistä editorissa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 05.06.2020 22:11:06 | |
LaMotta: Kannattaisin hyperlinkin käyttämistä editorissa. Puhut asiaa mutta en osannut. Kerro miten tehdään niin korjataan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)