Seuraava ongelma olisi. Olisi tälläinen Fostexin D5 Professional digital recorder DAT-raituri ilman manuskaa tai muuta tietoa koko laitteesta.
Vehje päätyi käsiini vanhan studion raunioista joista olen nyt kasaamassa uutta studiota. Vaan mulla ei ole mitään havaintoa miten vanha kyseinen vehje on eli toisin sanoen onko siitä mihinkään vai olisiko kannattavampaa hankkiutua siitä eroon ja ostaa tilalle tietokone ja säädyllinen äänikortti. Tilannetta ei yhtään helpota se että tietokoneesta ja äänikortista on kokemusta, mutta kyseessä on ensimmäinen DAT-raituri jonka olen nähnyt koskaan livenä :P
Fostexin sivuilta ei löydy mitään tietoja kyseisestä laitteesta mutta kaivoin netistä jenkkiläisen sivun jossa hinnaksi sanottiin 999 dollaria. Samalla sivulla oli myös ilmoitus että fostex on lopettanut D5:n valmistamisen.
Lisää laitteesta löytyy täältä:
http://www.oade.com/digital_recorders/DAT_Machines/fostex_d5.html Itse olisin kyllä kallistumassa sen tietokoneen kannalle, mutta jos löytyy joku asiassa viisaampi niin toinen mielipide on tervetullut. :)