Aihe: Onko pakko hankkia mikille etuaste?
1
Eddie
12.11.2003 19:22:23

Olen yritellyt nauhoitella omaa kitaransoittoani ja laulua muistuttavaa mölinääni koneella mikrofonilla mutta mikki ottaa ääntää tosi heikosti. Vahvarin mikittäminen ei onnistu enkä haluaisi käyttää line-in:iä. Mikrofonini on melko laadukas ja siitä ei pitäisi homman olla kiinni.

Koneelta olen kyllä mielestäni säätänyt kaikki nauhoitusasetukset maksimille mutta silti ääni on heikko ja tuskin kuulumaton. Pitääkö siis hankkia joku mikin etuaste
(siis joko mikseri tai joku vastaava?) vai onko tietokoneelle jokin ilmaisohjelma, jolla voi vahvistaa mikin "äänenottokykyä"? Olen todellinen keltanokka näissä hommissa. Voisiko siis joku suositella jotain konstia tai jotain hyvää ja halpaa etuastetta nauhoitushommiin. Ja heviähin sitä pääosin nauhoitellaan.
UP THE IRONS
Ylläri
12.11.2003 22:34:21
Eipä tässä auta kierrellä: esivahvistimen osto on edessä. Mutta onneksi sellaisesta ei tarvitse nykyisin maksaa itseään kipeäksi. Suosittelen hankkimaan saman tien kaksikanavaisen vehkeen, jotta voit tarvittaessa äänittää myös stereona. Phantom-virtaakin olisi hyvä löytyä mahdollisia tulevia kondensaattorimikkejä varten. Henk. koht. suosittelisin M-Audion Audio Buddya (maksaa n. 130euroa), hintaansa nähden erittäin hyvä ja puhdas soundi.

Toinen vaihtoehto on tietysti pikkumikseri (esim. Behringerin UB-sarja, Yamaha). Tämä ratkaisu maksaa hieman enemmän, mutta mikserille löytyy paljon muutakin käyttöä kuin pelkkä mikrofonien vahvistaminen.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Eddie
13.11.2003 12:04:20

Tattista.
UP THE IRONS
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)