Antti1997 31.12.2003 12:04:28 | |
---|
Oisko teillä antaa vinkkejä hyvistä suljetuista kuulokkeista? Kohtuuhintaset, max 50-100€. Pääasiassa musiikin kuunteluun ja metronomin käyttöön tulis. |
hemmo 01.01.2004 17:43:08 | |
---|
Säröä beibi! |
Teemu Tee 02.01.2004 10:59:48 | |
---|
AKG K240 on hyvä suljettu peruskuuloke. http://www.helsinginmusiikki.fi/kuulokkeet.html Nimenomaan tuo studio -malli. Ostin nuo vertailun jälkeen, niiden hieman bassopainotteinen, tarkka ja erotteleva soundi viehätti itseäni kalliimpienkin luurien rinnalla. Äänittämiseen sopii ihan ok, mutta miksaamiseen keikalla ottaisin kyllä suljetummat. Tyhjän saa pyytämättäkin |
Vilhelmus 02.01.2004 11:04:25 | |
---|
Rumpujenko kanssa metronimiksi vai? Mahtaako nuo vuotaa turhan paljon? |
hemmo 02.01.2004 12:18:02 | |
---|
Nimenomaan tuo studio -malli. Ostin nuo vertailun jälkeen, niiden hieman bassopainotteinen, tarkka ja erotteleva soundi viehätti itseäni kalliimpienkin luurien rinnalla. Äänittämiseen sopii ihan ok, mutta miksaamiseen keikalla ottaisin kyllä suljetummat. Joo, määkin ostin testailun jälkeen nuo AKG K271S:t, joiden kuivakkuus miellytti korvaa. Säröä beibi! |
Teemu Tee 02.01.2004 12:27:45 | |
---|
Rumpujenko kanssa metronimiksi vai? Mahtaako nuo vuotaa turhan paljon? Kyllä, vuotavat. Siksi esim. K55 käy paremmin eikä tarvitse sijoittaa kuin n.30e. Mutta ei nuo kaksnelikymppiset mitenkään toivottomia ole. Laulua äänitettyäni kuuntelin vuotoa konkkamikkiin, sehän ei ole ongelma kun saa geitattua hiljaiset osat pois ilman vaikutusta itse asiaan. Hiukan kuului. Tyhjän saa pyytämättäkin |
jPekka 02.01.2004 13:33:11 | |
---|
Kyllä, vuotavat. Siksi esim. K55 käy paremmin eikä tarvitse sijoittaa kuin n.30e. Mutta ei nuo kaksnelikymppiset mitenkään toivottomia ole. Aivan niin. Itselläni on kaksnelikymppiset 'pääkuulokkeina' ja viisviitoset 'laulukuulokkeina'. Tein vielä viisviitosten kanssa niin, että sulloin sinne elementin ja muovikuoren väliin kunnon palaset vaahtomuovia vaimentaakseni taka-aaltoa vielä enemmän. Tämä tietysti saattaa hyvinnii tehdä taajuusvasteeseen mutkia, mutta kun niitä luureja ei käytetä äänenlaadullisiin arviointeihin, niin asialla ei ole niin väliä. Sen kalliimman K240 Studio -version erona siihen Monitor-perusmalliin on nähdäkseni vain se, että johto on irroitettava ja hyötysuhde on parempi (ts. enemmän äänenvoimakkuutta samalla volyymihanikan asennolla). - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Antti1997 02.01.2004 14:22:44 | |
---|
Noh, kunhan nyt jotkut kuulokkeet löytyy. On mulla tommoset Philipsin langattomat, mutta niitä on vähän hankalampi käyttää kun langallisia. Ehkä mä ostan jotkut Sonyt....=) Semmonen juttu noista mun kuulokkeista että niissä on ollu varmaan 2 vuotta semmonen vika että vasen luuri pätkii, kääntää vaikka päätä. Sitte ku sitä ravisteli niin saatto toimia. No, kerran meni hermot sitte oikeen kunnolla ja irtos koko saatanan vasen luuri. No, maalarinteipillä kokoon ja siitä asti on toiminut moitteettomasti!!! Entäs MyPa? |
Mikael 02.01.2004 14:26:49 (muokattu 02.01.2004 14:28:37) | |
---|
miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |