Aihe: Danelectron spedut
1
novo
11.11.2003 15:39:37
Onko kellää mitää hajua Danelectron pikkusista efektispeduista?Flanger ei ainakaan toiminut hyvin tiukan särön kanssa, oli aika munaton..ajattelin lähinnä hommata french friesin eli auto-wahin..cry baby on minulla jo ennestään joten ajattelin jotta saisiko autosta irti jotain mihin en pysty amatöörinä tavan wahilla, esim.riittääkö tuosta french friesistä munaa esim.ns.sekoilupedaaliksi?
Pyronius
12.11.2003 01:23:58

Pistäppä tuonne Kitarakamat palsatalle, niin saat paremmin vastauksia.

Mielestäni nuo Danon pikkuspedut ovat kyllä aika leluja. Kai niilä jotain kivaa saa aikaan, mutta soundit on kyllä aika muoviset
novo
12.11.2003 15:21:47
kiitosta kun annoit vinkkiä
jPekka
13.11.2003 10:31:48

Ainoa Danon pedaali josta itselläni on kokemusta on Tuna Melt -tremolo, ja siihen olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen. Kuulostaa siltä miltä vanhakantaisen tremolon pitääkin. Ja kyllähän tuon Guitar Playerkin joskus kehui.

Vehkeen roudauskestävyys on sitten eri asia, muovikuorinen laite saattaa kyllä aikaa myöten antaa periksi.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Mikael
13.11.2003 11:50:12

Ainoa Danon pedaali josta itselläni on kokemusta on Tuna Melt -tremolo, ja siihen olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen. Kuulostaa siltä miltä vanhakantaisen tremolon pitääkin. Ja kyllähän tuon Guitar Playerkin joskus kehui.

Mulla on myös tällainen Tuna Melt (kitarapajalta käytettynä 25€) ja olen varsin tyytyväinen laitteeseen. Tosin se on mulla studiokäytössä, joten kestävyys ei joudu samalla tavoin koetukselle kuin keikkaolosuhteissa... Soundi on kuitenkin hyvä.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Leikari
13.11.2003 12:39:08
Mielestäni nuo Danon pikkuspedut ovat kyllä aika leluja. Kai niilä jotain kivaa saa aikaan, mutta soundit on kyllä aika muoviset

- oletko mitä niistä kokeillut - voitko kuvailla tarkemmin soundin muovisuutta - vai arvioitko kuvan perusteella??
- onko se niin, että bossin metallikuorisissa speduissa on metallinen soundi - mielenkiintoista olisi rakentaa efekti vaikkapa mahonkikuoriin - olisi aika jalo soundi?
- kiinnostaa, kun itsekin olen tuota autowahia vähän harkinnut
novo
13.11.2003 15:23:51
olihan mojaus... ;) vai mahonkiset...jalopuu kyllä kuulostas mulle tarpeeks tasokkaalta...eihän se todellakaan tietenkään ratkase se kuori paskaakaan paitsi metallinen kuori estää häiriöaaltojen tulon laitteeseen huomattavasti tehokkaammin...ei ikävä kyllä kukaan taida paljon tuosta auto-wahista tietää...
Zarmo
14.11.2003 13:51:26 (muokattu 14.11.2003 13:52:20)

Grilled Cheese on ainakin aika hirveän kuuloinen särö. Ei sille keksi oikein kuin huumorikäyttöä. Satunnaisena efektinä joissain varmaan toimii. Pitää varmaan veronpalautuksilla tilata pari muuta kokeiluun kun ovat niin halpoja. Tuota Surf n´ Turf:ia ovat monet kehuneet.
Don´t you know there ain´t no Devil That´s just God when he´s drunk - Tom Waits
Pyronius
16.11.2003 16:31:40 (muokattu 16.11.2003 16:36:15)

Siis teennäiset on nuo soundit. Ei kuullosta minun mielestä hyvältä. Siis samanlaista soundia, kuin lähtee näistä halvimmista multiefekteistä, tyyliin Zoom jne.

Ja kyllä olen niistä muutamia testaillut/kuullut, ja ei kyllä vakuuttanut minua. Voi tietysti olla, että joku niistä on toimiva, mutta tälläisen yleiskuvan sain ko. pedaaleista, anteeksi jos esitin mielipiteeni...Mutta eikö sitä täällä kysytty?
Antti1
16.11.2003 22:19:45
Siis teennäiset on nuo soundit. Ei kuullosta minun mielestä hyvältä. Siis samanlaista soundia, kuin lähtee näistä halvimmista multiefekteistä, tyyliin Zoom jne.

Säröt on noista mun mielestä ehkä ne huonoimmat, mutta on ne astetta paremmat kuin jotkut Zoom 505 vastaavat. Sulla nyt on muutenkin sen ENGLin myötä hiukan erilainen vertailukohta ainakin säröjen osalta. Ei varmaan tarvinne pikkupurkkeihin turvautua. Tuna Melt ja Hash Browns ovat olleet ihan hyviä, oikeastaan sarjan toimivimmat pedaalit (siis niistä mitä oon testannu/omistan). Siis ne ovat flanger ja tremolo. Se slap delay on aika kökkö. Tai en mä tiedä onko se soundi niin huono, mitä nyt vähän värittynyt, mutta mä en tarvii tollasia rockabilly kaikuja missään, joten mulle aika turha laite (omistan myös).

Ja kyllä olen niistä muutamia testaillut/kuullut, ja ei kyllä vakuuttanut minua. Voi tietysti olla, että joku niistä on toimiva, mutta tälläisen yleiskuvan sain ko. pedaaleista, anteeksi jos esitin mielipiteeni...Mutta eikö sitä täällä kysytty?

Eipä kannata mielipiteitään anteeksi pyydellä. Jos et pidä, niin et vaan pidä, ei siinä mitään. Muakin kyllä arvelutti noi ihan rakenteenkin vuoksi, mutta yllätyin kyllä positiivisesti. Sellaseen retroiluun ja kaikkeen The Flower Kings etc. osastoon nuo sopii, mutta sulla on vähän modernimmat soundit muutenkin, joten saattaa ehkä hiukan turhia laitteita sulle olla.

Kaikenkaikkiaan mä tykkään niistä. Ainut haitta on ne kotelot. Oonkin ajatellut kasata custom multiefektin noista. Teen yhden hyvin häiriösuojatun kotelon, johon noi kaikki asennan. Jos vaan joskus jaksaisi sahailla vanhaa tietokoneen koteloa..
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
JM
16.11.2003 22:23:02
Itse ajattelin hommata lähiaikoina sen 7-band EQ:n elikkäs Fish&Ships-spedun. Olen kuullut, että se on jopa parempi kuin Bossin vastaava, tosin kotelo on mikä on.
"It`s always funny until someone gets hurt... And then it`s just hilarious"M.Patton

01.12.2003 13:02:51
Onko kellää mitää hajua Danelectron pikkusista efektispeduista?

se metalliboxinen Dan- echo on ihan hyvä delay vintagehommiin (siitäki saa kunnon rock-a-billy väpätystä) mut se ei oo siis tota muovisarjaa,, surf turf kompura toimii jotenkuten mut onhan siinä eroa esim. mrx,n vastaavaan.
"Lauluni tulevat jostain tuolta siniseltä taivaalta" Unto Mononen
askomiko
01.12.2003 18:50:43
Suhisi, kuului venäjän radio, ja hajosi. Siinäpä kahden Dano-kompressorin elämänkaari minulla. Kestivät yhteensä kaksi viikkoa.
magnetman 004
02.12.2003 00:02:56

se metalliboxinen Dan- echo on ihan hyvä delay vintagehommiin

Olis, jos toimisi... mulla oli ensimmäinen ja viimeinen Dan Electro.
Terkkuja!

02.12.2003 09:41:15
Olis, jos toimisi... mulla oli ensimmäinen ja viimeinen Dan Electro.

Mulla ei oo ollu ongelmia,, tosin Vahvistinguru L. Ukkonen tsekkas piirilevyä ja juotti sen kunnolla,, oli kuulemma aika ronskia tekoa alunperin....

Ja se Danujen ulkonäkö (aah.) sitä ei voita mikään...normaali hajuton ja mauton peltilaatikko.
"Lauluni tulevat jostain tuolta siniseltä taivaalta" Unto Mononen
magnetman 004
03.12.2003 01:07:30

Vahvistinguru L. Ukkonen...

Oisko sulla pistää tuon Lukkosen numeroa, jos se suostuis koskeen tuohon mun romuun. Paska pedaali vain tympii nurkissa. Joku voi sen multa myös ostaa rikkinäisenä.
Terkkuja!
poppamies
03.12.2003 08:17:40 (muokattu 03.12.2003 08:18:46)

No henkilökohtaisesti en ole käyttänyt näitä mutta bändin entinen kitaristi käytti niitä . Minusta näytti että niitä oli hanellä pitkä rivi ja koko ajan tuli lisää. Ainakin näitä muistan; Echo, Tremolo ja jonkunlainen overdrive. Hän oli ainakin tyytyväinen. Muotoiluhan on 50-luvun "Chevrolet Corvette" tyyliä mutta ei kannata antaa sen muotoilun hämätä. Danelecto on kyllä nimenäkin kunnioitustaan ansainnut jo vuosikymmeniä sitten.
"G-strings are for strippers"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)