Aihe: Ukulele 1 | |
---|---|
![]() 02.08.2017 01:56:23 | |
Hei lukijoille. Minä olen pianon soiton ja laulun harrastaja. Olen nyt vuoden verran säestellyt itseäni sopraanoukulelella. Ostin noin 80 euroa maksavan Tennesee puu-ukelelen alkuun. Siinä on kyllä ihan hyvä ääni. Nyt haluaisin ostaa paremman uken. Onko konsertti tai tenori uke viritetty myös G:C:E:A? ..haluaisin virittää G:n alempaan oktaaviin..Olen itse lähinnä altto äänialaltani..Tenoriuke ei varmaan ole siis äänialalleni sopiva säestettäessä? Saako konserttiuken viritettyä siis G:n alemmaksi? Jos ostaisin nyt itselleni siis *loppuelämäkseni* uken ..niin olisiko se konserttiuke? Mitä soitinta itse käytätte ja mistä on hyviä kokemuksia? En asu Helsingissä, mutta voisin tehdä joskus retken, kun tietäisin mistä nappaisin itselleni * sen oikean*..:)-------- Kiitän avusta. | |
![]() 09.08.2017 18:53:04 (muokattu 09.08.2017 18:54:22) | |
psuikkanen: Hei lukijoille. Minä olen pianon soiton ja laulun harrastaja. Olen nyt vuoden verran säestellyt itseäni sopraanoukulelella. Ostin noin 80 euroa maksavan Tennesee puu-ukelelen alkuun. Siinä on kyllä ihan hyvä ääni. Nyt haluaisin ostaa paremman uken. Onko konsertti tai tenori uke viritetty myös G:C:E:A? ..haluaisin virittää G:n alempaan oktaaviin..Olen itse lähinnä altto äänialaltani..Tenoriuke ei varmaan ole siis äänialalleni sopiva säestettäessä? Saako konserttiuken viritettyä siis G:n alemmaksi? Jos ostaisin nyt itselleni siis *loppuelämäkseni* uken ..niin olisiko se konserttiuke? Mitä soitinta itse käytätte ja mistä on hyviä kokemuksia? En asu Helsingissä, mutta voisin tehdä joskus retken, kun tietäisin mistä nappaisin itselleni * sen oikean*..:)-------- Kiitän avusta. Ostin Lanikain tenoriuken lowGllä..!!! Poistaisin keskustelun aloituksen, mutta en osaa poistaa....... | |
![]() 13.08.2017 07:25:59 (muokattu 13.08.2017 07:26:30) | |
psuikkanen: Ostin Lanikain tenoriuken lowGllä..!!! Poistaisin keskustelun aloituksen, mutta en osaa poistaa....... Kyllä tälläinen bassokin mielellään tavallista ukulelea soittaa. Varmaan sun kannattaa vaihtaa se low g tavalliseen kieleen? Eihän uke kuitenkaan ole kitara, vaan vielä enemmän rytmisoitin. Tuolla low G:llä kai jotkut soinnut ovat ihan ok, ja muut sitten aivan karmeita. No kuten sanottu, se on siis enemmän rytmisoitin. | |
![]() 13.08.2017 22:00:11 | |
Jarmo_S: Kyllä tälläinen bassokin mielellään tavallista ukulelea soittaa. Varmaan sun kannattaa vaihtaa se low g tavalliseen kieleen? Eihän uke kuitenkaan ole kitara, vaan vielä enemmän rytmisoitin. Tuolla low G:llä kai jotkut soinnut ovat ihan ok, ja muut sitten aivan karmeita. No kuten sanottu, se on siis enemmän rytmisoitin. Kiitos Jarmo!.....siinä kävi juuri niin kuin sanoit!!!! Vaihdoin sen tavalliseen kieleen!!!! :) ;)----Olen tosi tyytyväinen ostokseeni.....Annoin vanhan sopraanon vaihdossa, enkä usko, että jään kaipaamaan....NYt sormilla on enemmän tilaa otteisiin. ja ääni on syvempää...pidän siitä..tenoriukulene sopii hyvin minun laulauani säestämään!!! Mutta niin kuin sanoit tavallinen kieli onkin parempi!!!!! :) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)