codiath 25.05.2006 13:29:12 | |
---|
Kertokaapas äänigurut pöljälle, että tuleeko ongelmia, jos haarottaa tavallisella y-piuhalla (naarasxlr+2 urosxlrää) konkkamikkiä tiskiin kahteen kanavaan, mutta tiskistä ei saa phantomia kanavakohtaisesti kytkettyä pois. Tällöinhän phantomin suuruus on tavallaan 2x48V, suuttuuko konkkamikki tästä? Ja jos suuttuu, mikä avuksi? Vastus naaraspäähän?? :) Täällä puhutaan taas sekavia. |
Puavali 25.05.2006 14:37:32 (muokattu 25.05.2006 14:37:43) | |
---|
Kertokaapas äänigurut pöljälle, että tuleeko ongelmia, jos haarottaa tavallisella y-piuhalla (naarasxlr+2 urosxlrää) konkkamikkiä tiskiin kahteen kanavaan, mutta tiskistä ei saa phantomia kanavakohtaisesti kytkettyä pois. Tällöinhän phantomin suuruus on tavallaan 2x48V, suuttuuko konkkamikki tästä? Ja jos suuttuu, mikä avuksi? Vastus naaraspäähän?? :) Ne kaksi kertaa 48 V ovat rinnakkain, ei tule yhdeksääkymmentäkuutta volttia. Eli ei haittaa. Miksi se muuten otetaan kahteen kanavaan? kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
codiath 25.05.2006 16:52:30 | |
---|
Miksi se muuten otetaan kahteen kanavaan? Siksi että toista kanavaa ajetaan PA:han kompuran läpi ja toista monitoriin ilman kompuraa, esim. lauluille. Saa lytätä PA:han rauhassa eikä monitorikaan kierrä heti niin helposti. Lisäksi saa oman eq:n kumpaankin käyttöön, jos on semmosella kalustolla liikkeellä, että ei oo erikseen graafista eqta monitoreille. Täällä puhutaan taas sekavia. |
Urski 25.05.2006 16:52:41 (muokattu 25.05.2006 16:53:35) | |
---|
Splittaatko toisen monitorointiin vai johonkin efektikäyttöön? Niin ja mikä mikki? Edit: Ekaan tulikin jo vastaus. |
codiath 25.05.2006 17:46:55 | |
---|
Niin ja mikä mikki? Siis kondensaattorimikki ihan yleensä. Ei mikään tietty. Täällä puhutaan taas sekavia. |
Puavali 25.05.2006 23:05:04 | |
---|
Siksi että toista kanavaa ajetaan PA:han kompuran läpi ja toista monitoriin ilman kompuraa, esim. lauluille. Saa lytätä PA:han rauhassa eikä monitorikaan kierrä heti niin helposti. Lisäksi saa oman eq:n kumpaankin käyttöön, jos on semmosella kalustolla liikkeellä, että ei oo erikseen graafista eqta monitoreille. Jos ois se mikki yhdessä kanavassa, josta signaali otettaisiin auxin/direct outin kautta takaisin pöytään ja sitten equiltas ja kompuroitas... Tuo monitorin kompuroimatta jättäminen, mutta PA:han menevän kompurointi on hyvä juttu. Koskaan aatellukkaan. Eiku kompura sub groupin insertissä kompuroi PA:lle menevän, mutta auxissa olevaan monitoriin menevä ei kompuroidu. Toimis meidän pöydässä. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Roadari 26.05.2006 09:26:25 | |
---|
Ei tuplaannu jännite, kuten kävi ilmi. Eli anna mennä vaan. Oon ite käyttänyt tuollasta kytkentää ennekin hyvällä menestyksellä. Roadari "Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa." |
codiath 26.05.2006 11:45:25 | |
---|
Jos ois se mikki yhdessä kanavassa, josta signaali otettaisiin auxin/direct outin kautta takaisin pöytään ja sitten equiltas ja kompuroitas... ... Eiku kompura sub groupin insertissä kompuroi PA:lle menevän, mutta auxissa olevaan monitoriin menevä ei kompuroidu. Toimis meidän pöydässä. Paitsi jos ei oo sub grouppeja olemassa esim. Mix Wizardissa, niin silloin ei käy tuo ratkaisu. Mut jos se monitori on puolestaan suoraan auxissa, niin sitten taas eq:n korjailut menee monitorille asti ja sekään ei oo välttämättä hyvä juttu. Ja voihan sen auxin kautta splitata toiseen kanavaan kanssa tietty (tuota en tullutkaan ajatelleeksi), mut sitten on ylimääränen potikka signaaliketjussa. :) PS. Kiitos, Roadari! Piti vaan varmistaa, ettei tule rikkoneeksi (toisten) konkkaa.. Täällä puhutaan taas sekavia. |