TeePee-76 09.11.2012 16:25:42 | |
---|
baron: Mä muutan PDF:ksi ja käytän forScore ohjelmaa (maksoi jotain 4 euroa). Se tottelee mun jalkapoljinta, siitä hyöty että jos lappu on monisivuinen niin ei kesken soiton tarvitse käsiä siihen käyttää. Sitäpaitsi se on niin pieni että ei näy mun kiippareiden nuottitelineen takaa eli jokun yleisöstä voisi luulla että mulla ei ole luntteja:-) Mistä tilasit tuon jalkapolkimen ? ...nim.koskaan ei ole liikaa pedaleita lattialla :) |
baron 09.11.2012 16:28:12 | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
TeePee-76 10.11.2012 14:24:42 (muokattu 10.11.2012 14:26:03) | |
---|
|
Rallattelija 01.12.2012 13:02:46 | |
---|
Mä kirjoitin joskus sanat powerpointilla ja oyin läppärin lavalle lattialle. Hiireen teippasin pienen puu palikan kiinni napin päälle jota käytin pedaalina =) Ainoo ongelma oli se ettei kyseisellä systeemillä saanut selattua taaksepäin jos tuli vahingossa tuplapainallus. Nykyään kun noita littu näyttöjä saa sopuhintaan niin ei olis homma eikä mikään vasata vanerista jotain kulmamonitorin tyyppistä ratkaisua joka äänen sijaan monitoroisi kuvaa =) pedaali systeemi kuitenkin vaatis kehitetystä.. -My opinion can be change but not that fact I'm right- |
duca 01.12.2012 13:24:51 | |
---|
Tommonen olis aika nätti toteyttaa 17" TFT:llä ja rasperry pi tietokoneella. Jos käyttö on noin kohdennettua niin koko kone mahtuisi sisään nätisti. -J- |
aaporok 07.12.2012 22:41:09 | |
---|
Tai jos opettelis biisit ulkoo? Ei tarttis lunttilappuja... Rock on rahaton riemu... |
rintapek 08.12.2012 04:10:18 | |
---|
aaporok: Tai jos opettelis biisit ulkoo? Ei tarttis lunttilappuja... Kui monta niit tarttis osata? Jos tarvittava määrä on 16, ni olet oikeassa. Jos se on 1600, ni pahvien käytön ymmärtää hieman paremmin, vai? One kind of music only - the good kind |
baron 08.12.2012 16:46:26 | |
---|
aaporok: Tai jos opettelis biisit ulkoo? Ei tarttis lunttilappuja... Mun pojalla on rokkibändi. Ne vetää tunnin settejä joissa on aina samat 10 kappaletta. Mulla on humppabändi. Me vedetään 3-4 tunnin settejä 40-50 piisiä. Piisit vaihtelee tilaisuuden mukaan, noin 200:sta valkataan sopivat. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
matti_ 05.02.2014 18:48:17 | |
---|
Hei hou, android mainittu! Mitäs ohjelmia olette androidilla käyttäneet? Ihan perus pdf-reader vaikuttaisi ihan OK:lta, night mode varsinkin on yllättävän Jees ominaisuus. Mutta sivun kääntäminen ei ole ihan niin yksinkertaista... Tein itse, säästin... |
Jamz 06.02.2014 13:43:10 | |
---|
matti_: Hei hou, android mainittu! Mitäs ohjelmia olette androidilla käyttäneet? Ihan perus pdf-reader vaikuttaisi ihan OK:lta, night mode varsinkin on yllättävän Jees ominaisuus. Mutta sivun kääntäminen ei ole ihan niin yksinkertaista... Oon käyttänyt setlisthelperiä. Aika homma oli tehdä laput sillä, mutta eipä ne tarvi, kuin kerran tehdä. Tuossa on autoskrollaus, sekä pystyt tarvittaessa transponoimaan soinnut yhdellä napilla. Tuolla mulla oli tarkoitus tehdä kaikki, mutta tällä hetkellä on vain pari trubasettiä käytössä. Kaikki bändilaput on vielä pdf:nä ja kaiken varalta paperillakin. Biisejä on vissiin kolmesataa, niin ei kaikki irtoa ulkomuistista, ainakaan sanojen osalta :) Raja se on raittiudellakin. |
Niq 06.02.2014 15:53:48 | |
---|
|
musamies 07.02.2014 01:50:46 (muokattu 07.02.2014 02:04:52) | |
---|
Mielestäni rock-uskottavuus ei ole nuoteista kiinni - silloin kun nuotteja tarvii, uskottavinta on kun ne on kunnolla käytettävissä eikä heiveröisesti tippumassa. Itsellä on monta näkökulmaa nuottejen käytön puolesta ja omalla kohdalla häiritsee lähinnä se jos laulun sanat on jossain eri paikassa kuin nuotit, joissa on sekä nuotit, että soinnut. Haluaisin joskus myös laulaa soittamisen ohella. Yksi syy miksi en tykkää mistään köyhän miehen nuoteista, joissa on ehkä nuotit jätetty pois, on vaikeampi seurata missä mennään kun varsinaiset nuotit sointujen ja sanojen kera vaikuttaa kuin kartalta, josta hahmottuu heti mitä luvassa. Toisaalta nykyisin on yleistynyt myös muunlainen musiikki, jossa kaikenlaiset muut asiat on esillä kuin vaikka melodia ja sanot. Rock-uskottavuutta saa sillä, että on oman musiikkiesityksensä takana. Jos homma on hanskassa joko nuottejen kera tai ilman se on uskottavaa! Tai jos opettelis biisit ulkoo? Ei tarttis lunttilappuja... Mun menestys on vuosikymmenten ajan ollut niin huono aina silloin kun pitää opetella jotain ulkoa - kerskailenkin enemmän sillä saralla, että voin soittaa livenä uuden biisin ilman mitään etukäteisopettelua... Siinä on mukana nestemäisen rohkaisun lisäksi nuotit! Baron Vaikka muusikoiden mielestä on prohommaa kun ei tarvitse lappuja niin maksava yleisö voi ajatella eri lailla. Ne on tottuneet (mikäli ovat?) näkemään että HKO ja RSO käyttää lappuja, samoin isot kuuluisat jazzbigbändit. Niinpä mun harrastelijabändi on saanut positiivista palautetta lapuista: "Ai te ootte ihan oikeita muusikoita kun osaatte nuottejakin lukea":-) Vaikka laput ei ole itsetarkoitus, mielestäni enemmän prohommaa on, että lappuja käytetään. Koska lappujen hyvä käyttötaito saati kirjoitustaito ei ole itsestäänselvyys, ei tämä puoli taatulla kehity olemalla käyttämättä lappuja. |
Vessajono 07.02.2014 23:37:01 | |
---|
musamies: Vaikka laput ei ole itsetarkoitus, mielestäni enemmän prohommaa on, että lappuja käytetään. Koska lappujen hyvä käyttötaito saati kirjoitustaito ei ole itsestäänselvyys, ei tämä puoli taatulla kehity olemalla käyttämättä lappuja. Mun mielestä se riippuu myös siitä, missä yhteydessä ne laput esiintyy. Jos omaa musaa veivaava bändi vetelee rokkibaarissa lapuista niin tulee vähän sellanen olo että "ettekö nyt oo edes omia biisejänne viittiny opetella" mutta jonkun coverbändin kohdalla ihan ymmärrettävää ja hyväksyttävää kun sitä ohjelmistoa on muutaman sadan biisin verran. Itsehän vetelen vähän vaihtelevasti, huomenna tarttee ehkä kolmasosassa biiseistä vilkuilla lappujen puoleen. "Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then." |