Aihe: Minä ja musiikki 1 2 | |
---|---|
![]() 10.05.2006 00:04:00 (muokattu 10.05.2006 00:06:36) | |
Voishan tässä itsekin hieman avautua: Ensimmäiset musiikilliset muistikuvat taitavat olla vuodelta 95-96, kun noin 6 vuoden ikäisenä kuuntelin kotona, jo silloin vanhalla mankalla, kasetilta Eppu Normaalia ja Mikko Alataloa. Suunnilleen samoihin aikoihin kun menin kouluun (1997) aloitin pianon soiton, ja tässä vaiheessa en edes tiedostanut, että "nyt tässä soitetaan pianoa" vaan idea oli lähinnä äitini ja mikäs siinä pimputellessa. Hieman yli vuosi siinä meni kunnes "innostus" lopahti, toisin sanoen metsässä hyppely kiinnosti enemmän. Kolmannen luokan aloitin musiikkiluokalla, soittimena viulu. Taas mentiin korkeintaan puolitoista vuotta, kun totesin viulun olevan minulle väärä soitin. Viulun kanssa sitten tuskasteltiin sinne 6. luokan loppuun asti, jonka jälkeen viulu työnnettiin erillaisten rituaalien saattelemana sängyn alle. Ala-asteen viimeisten vuosien aikana kävin usein koulun viereisellä nuorisotalolla, jossa eräs nimeltä mainitsematon harjoittelija (saatat tunnistaa, koodisana ADOM ;) ehti minua jonkin aikaa tutustuttaa kitaran soittoon, mm. Smells Like A Teen Spirit on tullut muutamaan kertaan tahkottua läpi :) 6. luokan loppuvaiheilla sen ensimmäisen kitaran (Yamaha C40) ostin, jota tuli rämpyteltyä siinä muun touhuamisen ohella, täysin fiilispohjalla ilman minkäänlaista halua kehittyä. Musiikkimaun suhteen olen ollut aina kaikkiruokainen, joten erityisiä muistikuvia tietyistä artisteista joita olisin kuunnellut noina aikoina ei ole. Ylä-asteelle siirryttyäni, olin vielä täysin tietämätön mitä tulevat vuodet ovat tuomassa eteeni ja kuinka suuria muutoksia elämäni tulee kokemaan. Musiikki valloitti minut täydellisen vahingon saattelemana. Koulussa soitteleva Hard Rock/Heavy -poppoo soitteli musiikinluokassa, jonne olin jostain syystä vahingossa eksynyt. Tarkoilla silmilläni huomasin 2 kitaraa ja rumpalin - missä basisti? Kysyin - jaaha, puuttuu.. No voisin tulla, miten on? No ok. *basso käteen*. No siinä sitä sitten soiteltiin. Kitaran kaula sen verran ollut kädessä, että ei ihan ummikkona oltu. Peukalolla pompotellen. Reenattiin parisen biisiä, soitettiin ne päin p*rsettä koulun juhlassa. Pari kuukautta meni ja ekan basson ostin itselleni, Samick Corsair. Reenikämppä etsittiin ja kamat sinne ja soittamaan. Siinäpä sitä sitten oltiin, eka bändi pystyssä ja soitto luisti jokseenkin. Taas vedettiin pari keikat p*rseelleen, mutta hei, tekemällä oppii :D Jotenkin homma oli edelleen toissijaista, eikä saanut sitä täyttä kiinnostusta alleen. Rippikoulussa sitten tutustuin erääseen kitaristiin, joka pyysi soittamaan bassoa projektiin jolla oli tarkoitus soittaa muutama biisi kyseisen bändin laulajan isosiskon päättäjäisissä. No mikäs siinä, biisit reenattiin ja kevätjuhlan jälkeen juostiin keikkapaikalle ja eikun soittamaan. Nyt kolahti. Entinen bändi jäi telakalla, jossa se on pysynyt, ja aloin tehdä tiivistä yhteistyötä em. kitaristin kanssa. Nyt on tätä hommaa jatkunut jo lähes vuoden, toimiva kasarisuomirockcover-bändi kasassa ja homma etenee. Rumpalin kanssa vedetään aika paljon bänditreenien ulkopuolella hieman teknisempää tavaraa, sitäkin enemmän riffipohjaisia jameja. Reilun parinkymmenen biisin lista on jo kasassa ja keikkaakin tiedossa ja mikä tärkeintä, itse olen täysillä mukana. En tiedä mitä tekisin jos en olisi eksynyt näihin hommiin. Musiikki on antanut minulle lisäksi harrastuksen, myös tavan kehittää itseäni, itseluottamustani ja varmuutta olla oma itseni. Ei hirveän pitkä tullut, mutta eipä tuo historiakaan vielä hirveän pitkä ole. edit. Sopivasti ehti kuunnella koko In The Court Of The Crimson Kingin tätä tehdessä :D "Vejetään vaan tatsilla." | |
![]() 18.06.2006 20:07:54 | |
Päivitystä: ..levytyssopimus on kuluvan vkl:n aikana kirjoitettu. Katsotaan, mitä tuleman pitää... ainakin sinkku ja pitkäsoitto olis tarkoitus! Eli ne tulee, mutta mitä se tuo meille tullessaan on sitten taas eri asia;) ..eikä niin tärkeääkään, koska kuulijathan tässä ovat avainasemassa edelleen, joka tapauksessa. (Tää oli tarkotus alunperinkin liittää tähän ketjuun, vahingossa kirjoitin väärään ketjuun, mut samapa tuolle..) :) Grazy Mama & the Sidekicks going strong Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO! | |
![]() 15.02.2007 21:06:04 | |
Nyt on aika päivittää tuntemuksia:) Ei tämä kyllä normaalia elämää ole. Hullun hommaa. Koko ajan on tavallaan sellainen välivaihe menossa elämässä, kun musa on se tärkein ja sen eteen tekee ja antaa kaikkensa. Asiat rullaa eteenpäin ehkä hiukan hitaasti, mutta silti varmasti ja kyllä tässä joku päivä sellainenkin keikka tehdään, että siitä jää vähän liksaakin käteen. Sinkku painetaan tuoreimman tiedon mukaan 8. viikolla - lukkoon lyöty painoaikataulu. Olisihan tuo mukava, jos sen kuulisi joskus jostain muualtakin kuin omasta CD-soittimesta. Vähän reilu puoli vuotta olen nyt asunut täällä stadissa, ja tuntuu että silloin kun asui vielä "pohjoisessa" niin tavallaan sai enemmän aikaiseksi, ulkomusiikillisten juttujen osalta. Ehkä se tuntuu siksi, kun siellä piti tehdä kaiken eteen tuplasti enemmän töitä. Helpompaahan täällä on roudata kamoja ja tehdä keikkaa ilman pitkien matkojen matkustamista... mutta toisaalta, kun nyt ei ole tällä ykkösbändillä kokonaista bändiä jonka kanssa aktiivisesti treenata.. se syö vähän miestä. Eli duona tehdään keikkaa enimmäkseen, ei se huono juttu ole lainkaan.. mutta olisi kiva tehdä koko bändillä keikkaa välillä. Heh.. vuodatusta taas, no olkoon.. painan "lähetä kirjoitus" nappia.. ..pointtina mulla tais olla se, että hullun hommaa tää on hitto soikoon. "Sama se sille olenko Drew Carey tai Baltz
kunhan ei tarvitse enää tehdä mitään" - Tetsuo | |
![]() 16.02.2007 11:46:11 | |
..pointtina mulla tais olla se, että hullun hommaa tää on hitto soikoon. Tästä voimme olla samaa mieltä. It's sounds good!
Bustard #1 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)