WM 15.09.2005 18:43:39 | |
---|
Onko toisten kanssa usein ongelmia tai erimielisyyksiä vaikka biiseistä joita soitatte? Poljetanko sinut maahan vai onnistuuko "yhteis-elo?" :D aina ei voi voittaa... |
Raipe 15.09.2005 20:31:04 | |
---|
Hyvinhän se onnistuu. Muiden jäsenien ideoita en kuuntele ja jos joku on kanssani jostain (esim. kitarasoundi) erimieltä, vedän sitä turpaan. Jos joku käy vittuileen niin kannattaa sanoa sille:"Dissected Corpse Emulation Wars" |
WM 15.09.2005 21:21:25 | |
---|
Hyvinhän se onnistuu. Muiden jäsenien ideoita en kuuntele ja jos joku on kanssani jostain (esim. kitarasoundi) erimieltä, vedän sitä turpaan. xD heh! siinä on jo tyyliä! (pitää kokeilla) Meilläkin menee hyvin niin kauan ku juttu alkaa olla semmosta että jokainen rämppää/hakkaa soitintaan niin ettei kuulu mitään :D aina ei voi voittaa... |
poppamies 15.09.2005 22:01:23 | |
---|
.. onnistuuko "yhteis-elo?" Onnistuu! Soitetaan hyvin yhteen. Joskus jopa puoli kahteen... Myydään EBS MultiComp bassokompura |
Hannu H. 16.09.2005 00:38:58 | |
---|
Aika hyvin menee hommat yhteen kun kitaristin kanssa olen yhdessä soitellut oikeastaan koko sen ajan kun kitaraa olen soittanut ja kitaristi on soittanut rumpalin kanssa samassa bändissä useamman vuoden. Nyt kun vielä löydettäis joku samalta aaltopituudelta arpomaan alimpia taajuuksia niin olis suomenvalloitus tosiasia! ;) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Jzci 16.09.2005 12:38:52 | |
---|
Käytännössä hyvinhän nuo hommat sujuu, kaikkien ehdotukset otetaan molemmissa bändeissä huomioon, ja niitä testaillaan. Toisessa bändissä rumpali on ehkä vähän hankala kun se tykkää pitää kokoajan meteliä, mutta toimeen tullaan kuitenkin loistavasti. |
Super-Jari 16.09.2005 16:00:48 | |
---|
En voisi kuvitella miten se voisi sujua paremmin. Kommunikointi ja lukeminen sujuu jeejee-hyvin. "Eip helvata, minä tässä alasti koneen ääressä , ni eiköhän naapurin täti mene äitin kanssa ikkunan takaa ja kattoo tänne..."
KMT
"Olitko lähettämässä pikaviestejä?"
BaariMikko |
Kapane 16.09.2005 20:15:48 | |
---|
Onnistuu! Soitetaan hyvin yhteen. Joskus jopa puoli kahteen... Tätähän mä odotin. Hyvin soitetaan yhteen, mutta olen huomannut, että aina jos on 2 viikkoa viime reeneistä kuulostetaan jostain syystä joltain toiselta bändiltä, vaikka olisi ihan samat sovitukset ja jne. Tänään oltais menty reeneissä ihan täydestä Technicolourina... Ihan totta! In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
Wk 16.09.2005 20:20:58 | |
---|
Onko toisten kanssa usein ongelmia tai erimielisyyksiä vaikka biiseistä joita soitatte? Poljetanko sinut maahan vai onnistuuko "yhteis-elo?" :D kaikki soittaa omaa juttuaan yhtä aikaa eikä kommunikoi toisten kanssa niin eihän siinä mitään ongelmaa oo :D mutta tosissaan, semmoista "yhteistä säveltä" ei olla vieläkään löydetty vaikka monta vuotta ollaan soitettu, eli ei osata sanoa ollaanko punk, rock vai metal... aika vaikea tehdä siis yhdessä biisejä :) ...koska kiviäkin kiinnostaa |
Piru-Ile 16.09.2005 23:38:59 | |
---|
"Omassa" bändissä: Minä pomotan ehkä liikaa asioista ja tungen muiden päähän ne ideat mitä mulla on ollut. "Tän pitää kuulostaa tältä". Rumpali tykkää tunkea tuplapedaalit joka biisiin, nyt kun sai sellaiset rumpusettinsä mukana. Tuplat ei edes sovi biiseihin, mutta silti niitä biisejä pitäis vetää tuplilla, kun on tuplat. Kitaristi lähtee veteleen jotain Santanaa joka välissä suunnilleen, eikä jaksa harjoitella ja sitä kautta hidastaa bändin toimintaa. Kosketinsoittaja vetää jotain Rhapsodyä, Finntrollia tai "aavan meren tuolla puolen jossakin on maa..." koskettimilla, jos väli käy liian pitkäks. Biisien treenaamisessa menee monta viikkoa, kun koittaa rakennetta selvittää. "Toisessa" bändissä, jossa olen n. vuoden soitellut bassoa: Biisit tulee välillä eteen, siitä kaikki harjoittelee kuntoon, ilmeisesti biisin tekijä/kitaristi/laulaja ja rumpali kehittelevät pohjat, joihin minä ja kakkoskitaristi lisäävät päälle toiset jutut. En ole varma. Itse saan vaan midin koneelle ja tungen bassolinjan päälle ja alan harjoitella. Sitten treeniä ja kaikki on selvillä valmiiksi. http://www.blackhearted.tk / http://www.mikseri.net/blackheart Käykääpä kuuntelemassa. |
TheWickerMan 17.09.2005 09:40:12 | |
---|
Ei toistaseks mitää ongelmia.. Varmaankin soitellaan just sen takia ku se on letkeetä ihan vaan soitella. Drink, Drank, Punk |
Manicci 19.09.2005 13:21:56 (muokattu 19.09.2005 13:22:33) | |
---|
Itse olen aikalailla bändissä(ni?) johtajaluonne. Vaikka olenkin pumpun kasannut niin silti musiikki ja biisit pyörii hyvin paljon minun mielipiteiden ja ehdotuksien pohjalla. Huomaan myös usein "opettavani" muita bändin jäseniä soittamaan; varsinkin runpalia olen jatkuvasti neuvomassa.. Ärsyttää välillä itseäni ja rumpalia varmaankin myös. Tosin olen huomannut että jos itse pysyn tiukkana, virheitä ei pahemmin tule, edes keikoilla ja homma toimii kyllä hyvin. Edit: typoja Rock'n'Roll nousee |
jogo3000 19.09.2005 13:24:28 | |
---|
Oikeastaan menee ihan hyvin, mutta jos on jotain ideoita miten voitaisi muuttaa sovituksia yrittää tehdä omia biisejä...Ei onnistu yleensä. "Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham |
WM 20.09.2005 16:39:29 | |
---|
no meillä ei oikein oo samaa musiikkimakua, jonka luulis olevan tyhmä juttu: rumpali ja mää tykätään raskaammasta rockista, kiippari jostain pop-rockista, laulaja tunnelma/elokuvamusiikista, toinen kitaristi bluessista ja rockista.. mutta yleensä annetaan tilaa kaikille biisi ehdotuksille.. aina ei voi voittaa... |
disarm 20.09.2005 17:19:50 (muokattu 20.09.2005 17:19:57) | |
---|
Ei mitään suurempia ongelmia. Välillä ärsyttää kun tyypit ottaa soittonsa turhan henkilökohtaisesti. Jos vaikka ehdotan että jonkin rumpukompin voisi vetää erilailla, niin helposti tulee jupinaa tyyliin, "sinäkö muka soitat paremmin.." Eikä biisin tekijä oikeen tahdo antaa periksi sovituksellisissa jutuissa. No, ei pidä ottaa liian vakavasti tota bassottelua. Tavoitteet alkaa muutenkin olla enemmän tuolla kitarapuolella... emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me |
Samppa90 29.09.2005 19:21:36 | |
---|
Ihan hyvin menee.Mut viimeks kun ei ollu rumpalii ni jouduttiin soittaa vuorotellen rumpuja ja kun toiset ei ees osaanu soittaa beat-komppia (vai mikä lie)ja sit viel kun mä olin rummuissa niii ne söhläs välil mitä sattu ja ei kuunnellu.nii kaks kertaa heitin basistii rumpukapulalla. Hevi-Mies on eri mies. |
Ragorn 29.09.2005 20:14:51 | |
---|
Nyt ollaan bändin kanssa n. 7 kertaa soitettu yhessä ja siihen nähden menee soitto oikein hyvin yhteen. Meidän basisti: "Hommataan toinen basisti niin voidaan vetää tuplabasaria!!" |
Super-Jari 29.09.2005 20:15:47 | |
---|
Ihan hyvin menee.Mut viimeks kun ei ollu rumpalii ni jouduttiin soittaa vuorotellen rumpuja ja kun toiset ei ees osaanu soittaa beat-komppia (vai mikä lie)ja sit viel kun mä olin rummuissa niii ne söhläs välil mitä sattu ja ei kuunnellu.nii kaks kertaa heitin basistii rumpukapulalla. Hevi-Mies on eri mies. Dont shoot, let them burn! |
poppamies 29.09.2005 21:40:11 | |
---|
Itse olen aikalailla bändissä(ni?) johtajaluonne. Vaikka olenkin pumpun kasannut niin silti musiikki ja biisit pyörii hyvin paljon minun mielipiteiden ja ehdotuksien pohjalla. Huomaan myös usein "opettavani" muita bändin jäseniä soittamaan; varsinkin runpalia olen jatkuvasti neuvomassa.. Ärsyttää välillä itseäni ja rumpalia varmaankin myös. Tosin olen huomannut että jos itse pysyn tiukkana, virheitä ei pahemmin tule, edes keikoilla ja homma toimii kyllä hyvin. Edit: typoja Meillä oli kerran kanss tuollainen kitaristi mu se sai lähteä.... Myydään EBS MultiComp bassokompura *MYYTY* |
wavelength 29.09.2005 23:40:28 | |
---|
Sujuuhan se, kun on soittajilla instrumentit hallinnassa, korvat auki ja päänupissa valot päällä. En tiedä mistä puhun. |