upa 09.03.2003 21:39:15 | |
---|
Oon joskus funtsinu, et miksköhän meitä vasureitakin syntyy tänne oikeekätisten maailmaan. Mitä lie luonnonoikkuja sattunu jossain kehitysvaiheessa... Jossain joskus luki, et vasurit olis jotenki luovempia, kun ne käyttää enemmän oikeeta aivopuoliskoaan sen käden takia, jossa sit tehään kaikki luova ajatustyö. Tai jotain... Tottahan vasurina allekirjoitan edellisen ;) Hyvä me. Itsekin vasurina samoilla linjoilla... Kitaraa kuitenkin soitan oikeakätisesti ja identtisin syin kanssasi... isäukko ei laiskuuttaan tiennyt, minkä virheen teki... ;) |
kivi 09.03.2003 22:03:30 (muokattu 09.03.2003 22:22:00) | |
---|
Onhan vissiin joillain malleilla ihan noita vasureille suunniteltuja malleja, joissa siis on kaikki sääntönupitkin oikeessa paikassa, mut aika pienen kysynnän takia hinnat on näkyny olevan aika korkeet verrattuna normaaleihin.. Kyllä kutakuinkin kaikkia parempia kitaroita on vasureinakin, niitä vaan ei oo niin helppo päästä testaamaan kaupassa, kun niitä pidetään varastossa vähemmän, eli käytännössä menee tilaushommiksi. Hintaeron ei pitäis olla mitenkään mahdoton, lähinnä pienerä- ja rahtilisää (tarjouksia ei kyllä valitettavasti oo). Teetetty kitara on yleensä samanhintainen kätisyydestä riippumatta. Älä _liikaa_ yritä tehdä itsestäsi molempikätistä, se saattaa kostautua, tulee ahdistusta tai identiteettiongelmia. Muista että Leonardo da Vinci oli myös vasenkätinen, kuten muuten melkoinen osa historian muitakin ns. neroja. Oikeakätiseen kitaraan on verrattain helppo vaihtaa talla ja satula toisinpäin. Joissakin akustisissa tulee rimoituksen kanssa ongelmia, kun ovat tehdyt soimaan alakielten puolelta tummemmin ja vice versa. Mutta sähkökitarassahan ei tuota oo, ja muutamatkin vasurikaverit ovat vain kylmästi vaihtaneet potikat ja hihnatapin toiselle puolen. |
Mia 09.03.2003 22:52:19 | |
---|
Älä _liikaa_ yritä tehdä itsestäsi molempikätistä, se saattaa kostautua, tulee ahdistusta tai identiteettiongelmia. Tjaa. Onko tosiaan noin? En oo tullu aatelleeks.. So far, so good.. Muista että Leonardo da Vinci oli myös vasenkätinen, kuten muuten melkoinen osa historian muitakin ns. neroja. Sehän nyt on ihan selvää. In the world where you can be anything-be yourself. |
funkypick 10.03.2003 08:28:48 | |
---|
Vielä piti kommentoida, että mun mielestä on törkeetä, että ainakin kaikki mun tapaamani musamaikat on aina yrittäny tunkea vasureita siihen oikeekätisten muottiin. Onhan kuitenkin kaikissa soittimissa, niinku kitarassakin ihan mietitty logiikka, et miks sitä soitetaan niin päin kun nyt yleensä soitetaan. Myöhemmin sit tulee ongelmia, kuten tossa edellä kuvasin. Grrr... Mulla ei ainakaan ole tullut ongelmia. Tai ainakaan sellaisia mitä en ole pystynyt selvittämään (tai olen selvittämässä). Kyllä se kitara/basso on varmasti ihan yhtä oudon tuntunen molemmissa käsissä sillon aluksi. Ja kuten tuo kivi tuossa sanoi, vasen käsi (otelautakäsi, "parempi") kuosiutuu ehkä vähän nopeampaa, mutta sitten pitää vaan keskittyä enemmän treenaamaan oikean käden rytmiikkaa ja tarkkuutta. Minulla alkaa nyt taas vasuri vähän laiskostua entisestä kuosistaan, mutta se on oikeastaan ihan hyvä asia. Kyllä sillä kaiken hyvän maun rajoissa olevan voi melkein vielä tehdä :) Tuosta koulussa pakottamisesta en tiedä. Ehkä siellä kouluissa ei ole kuin "oikeita" soittimia. Tuntuu kuitenkin, että tuo oikea käsi on kaikkien soittajien riesana ja vaikeutena. En usko joutuneeni itse tekemään sen enempää töitä sen hallitsemiseen kuin kukaan muukaan. Ainakaan kovin paljoa enemmän :)
You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough. |